۰۹ خرداد ۱۳۹۸

کاربرد سرویس صوتی هوشمند آمازون الکسا در تلویزیون‌های جدید و هوشمند ال‌جی 

سرویس صوتی هوش مصنوعی Amazon Alexa که طرفداران زیادی دارد، انتخاب، راحتی و کنترل بیشتری را برای دارندگان تلویزیون‌های ال‌جی فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند کارهای خود را با استفاده از صدای معمولی خودشان از طریق آمازون الکسا که به تازگی در سال ۲۰۱۹ به مجموعه تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی افزوده شده انجام دهند.

ال‌جی برای اولین بار در نمایشگاه IFA 2017 عملکردهای کنترل صوتی پیشرفته Alexa را در تلویزیون‌هایش که به بلندگوی Amazon Echo متصل بودند به نمایش گذاشت. الکسا با تلویزیون‌های webOS ال‌جی سازگاری دارد. بنابراین، بازدیدکنندگان از این نمایشگاه توانستند با دادن فرمان صوتی به تلویزیون، عملکردهای آن را کنترل کنند؛ مثلاً کانال‌های تلویزیون‌ را تغییر دهند، صدای تلویزیون را کم و زیاد کنند، محتوای دلخواه خود را جست‌وجو نمایند یا برنامه‌های کاربردی تلویزیون هوشمندشان را اجرا کنند؛ که البته همه اینها بدون دخالت دست کاربر یا استفاده از کنترل از راه دور و تنها با کمک فرامین صوتی انجام خواهد گرفت.

LG-TV-Amazon-Alexa-01-e1558600089459

امسال، ال‌جی همکاری خود در زمینه هوش مصنوعی را گسترش داده و آمازون الکسا را به تلویزیون‌های ۲۰۱۹ خود همراه با هوش مصنوعی ThinQ اضافه کرده است تا انعطاف بیشتری در خدمات صوتی برای مشتریان فراهم کند. کاربران می‌توانند با فشار دادن کلید Amazon Prime Video روی کنترل جادویی Magic Remote ال‌جی لوازم خانگی هوشمند را کنترل کنند، سؤال بپرسند و به ده‌ها هزار مهارت دسترسی داشته باشند. حتی می‌توانند با استفاده از صدای خودشان فهرست Alexa Routine ایده‌آل خود را برای تماس بیدارباش، اطلاعات ترافیک و تغییر کانال دلخواه تلویزیون ایجاد نمایند. تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی با ThinQ AI از تجربه دیداری غنی الکسا در زمان پخش موزیک، چک کردن آب و هوا یا دسترسی به یکی از چندین مهارت بصری برخوردارند؛ مهارتی مانند شبکه غذا (Food Network) برای یافتن دستور غذاهای عالی و الهام گرفتن از منوها برای طبخ غذا. از این به بعد، به راحتی می‌توان برنامه خانواده را مدیریت کرد، سفارشات را در آمازون بررسی نمود یا با یک فرمان صوتی به سفرهای طولانی رفت.

کاربران با استفاده از برنامه کاربردی الکسا در تلویزیون‌های سازگار ال‌جی می‌توانند از تلویزیون سؤال بپرسند، لوازم خانگی هوشمند را کنترل کنند و بیش از ۹۰ هزار مهارت الکسا و خیلی امکانات دیگر را در اختیار داشته باشند؛ همه این کارها بدون نیاز به دستگاه جانبی و جداگانه میسر می‌شود. تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی می‌توانند صدها فرمان صوتی و درخواست‌های پیچیده‌تر از قبل را به لطف وجود فناوری پیشرفته‌تر تشخیص صدای مکالمه در هوش مصنوعی ThinQ AI ال‌جی بفهمند.

LG-Amazon-TV

در ضمن، قابلیت جدید تشخیص صدای محاوره‌ای در تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی مجهز به ThinQ AI یافتن پاسخ‌ سؤالات را راحت‌تر از همیشه میسر می‌کند. تلویزیون‌های جدید ال‌جی با درک بافت محاوره می‌توانند درخواست‌های پیچیده را متوجه شوند و دیگر لازم نیست کاربران یک سری از فرامین تکراری را برای کسب نتایج دلخواه خود صادر کنند. این سرویس در تمامی تلویزیون‌های ال‌جی که مجهز به ThinQ AI هستند در بیش از ۱۴۰ کشور قابل دسترسی خواهد بود.

خریداران تلویزیون‌های ۲۰۱۹ ال‌جی می‌توانند انتظار به‌روزرسانی میان‌افزار و متعاقب آن، افزوده شدن پشتیبانی از آمازون الکسا را به عنوان مکملی برای دستیار گوگل داشته باشند که تلویزیون‌های ال‌جی در حال حاضر نیز به آن مجهزند. با این امکانات، شرکت ال‌جی تنها برند سازنده تلویزیون خواهد بود که دسترسی به هر دوی این پلت‌فرم‌های هوش مصنوعی را بدون نیاز به افزودن سخت‌افزار اضافی فراهم می‌کند.

این به‌روزرسانی از طریق برنامه کاربردی الکسا در تلویزیون‌های هوش مصنوعی UHD و NanoCell و همین طور تلویزیون‌های OLED انجام خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید