۰۳ مرداد ۱۳۹۸

با تلویزیون‌های OLED ال‌جی، از نو کودک شوید

امروز می‌خواهیم در وبلاگ ال‌جی از کارتون و فیلم‌های کارتونی با شما صحبت کنیم. همه شما در دوران کودکی مشتاقانه پای تلویزیون می‌نشستید و منتظر بودید تا کارتون‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی محبوب شما شروع شود. 

آنهایی که سنشان بالاتر است کارتون‌ها را در جعبه جادویی تلویزیون به صورت سیاه و سفید تماشا می‌کردند اما بچه‌های اواسط دهه پنجاه به بعد آنقدر شانس داشتند که کارتون‌هایشان را رنگی ببینند. بچه‌های امروز هم که واقعا در اوج خوشبختی هستند زیرا می‌توانند کارتون‌هایشان را در تلویزیون‌های بزرگ با پنل‌های OLED و کیفیت بالاتر از 4K یعنی حتی 8K تماشا کنند؛ تلویزیون‌هایی که مثل قدیم‌ها شکل جعبه نیستند و امروز با طراحی کاغذ دیواری و اتصال پنل باریک روی دیوار یا روی شیشه تجربه شگفت‌انگیزی از تماشای کارتون را برای کودکان نسل جدید رقم می‌زنند.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸، شرکت ال‌جی ۱۰ مدل جدید از تلویزیون‌های OLED شامل مدل‌های W8 ،G8 ، C8 ،E8  و B8 را معرفی کرد که مجهز به هوش مصنوعی بودند. پردازنده هوشمند آلفا ۹ (α۹) به این تلویزیون‌های OLED قدرت می‌دهد تا بچه‌ها بتوانند کارتون‌ها را با رنگ‌های دقیق‌تر از هر زاویه دید در کنار دوستان یا والدینشان تماشا کنند و از مشکی مطلقی که نشان اختصاصی تلویزیون‌های OLED ال‌جی است لذت ببرند. مضاف بر این که تلویزیون‌های OLED ال‌جی از صدای دالبی اتمُس (Dolby Atmos) بهره می‌برند و کودکان علاوه بر تجربه کیفیت تصویر برتر در صدا غرق خواهند شد؛ کیفیت صدا و تصویری که کودکان امروز در کارتون‌هایشان تماشا می‌کنند به هیچ وجه قابل مقایسه با چیزی نیست که ما در کودکی تجربه کردیم.

45953496_1190608247754606_574365130069614915_n(1)

پردازنده جدید و هوشمند آلفا ۹ کارتون‌ها را زنده و واقعی با رنگ‌های غنی، وضوح و عمق باورنکردنی نمایش می‌دهد. فناوری اصلی این پردازنده اجرای فرایند چهارمرحله‌ای در کاهش نویز تصویر است و دو برابر قدرت بیشتری نسبت به تکنیک‌های متداول دارد. با این الگوریتم بچه‌ها می‌توانند کارتون‌ها را با وضوح و شفافیت بیشتری تماشا کنند که به هیچ وجه تحت تأثیر جلوه‌های مصنوعی دچار اعوجاج نمی‌شوند.

اما بین تماشای کارتون در همه رده‌های سنی، یک چیز مشترک وجود داشت: لذت بردن از تماشای کارتون. بچه‌ها در کودکی کارتون تماشا می‌کنند، با کارتون بزرگ می‌شوند و به سنین جوانی می‌رسند. مهم‌ترین جنبه‌ای که کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی کودک محور به صورت محسوس یا نامحسوس با خود به همراه می‌آورند علاوه بر سرگرمی، آموزش اخلاقیات است.

در همین کارتون‌هاست که بچه‌ها یاد می‌گیرند دروغگویی کار زشت و ناپسندی است، امانت‌دار باشند، به بزرگترها احترام بگذارند و در کارهای خانه کمک‌حال آنها باشند، خودشان به طور مستقل از پس کارهای شخصی‌شان بربیایند و خیلی از مفاهیم اخلاقی دیگر که صحبت از آنها فراتر از ظرفیت این مطلب است.

6d32d160-c82c-435e-b541-940c5002310a

همه آنهایی که امروز پدر و مادرند و یک نسل از کودکان خود عقب‌تر هستند با همین مفاهیم اخلاقی مشترک بزرگ شده‌اند.

حتما وقتی از سر کار خسته برمی‌گردید دلتان می‌خواهد در کنار فرزندان خود به تماشای کارتون بنشینید و دوباره به کودکی برگردید و از مصاحبت کودکانه با فرزند خود لذت ببرید. اگر اهل تماشای کارتون در کنار کودکان خود باشید، بدون شک انیمیشن سه‌گانه و جذاب هتل ترانسیلوانیا را تماشا کرده‌اید.

همان‌طور که در این سه قسمت منتشر شده از کارتون هتل ترانسیلوانیا دیدید، تضاد بین دو نسل کاملا مشهود است؛ لولوخان دراکولا شخصیت محافظه‌کاری است که عاشق دخترش «میویس» است اما میویس دختر بلندپروازی است که دلش می‌خواهد پا به دنیای آدم‌ها بگذارد و زندگی خود را جور دیگری تجربه کند که تا به حال هیچ هیولایی جرئت آن را نداشته است. و این تضاد و اختلاف نظر آغاز درگیری بین پدر و دختر در هر سه قسمت داستان انیمیشن است!

پس وقتی با فرزند خود به تماشای انیمیشن هتل ترانسیلوانیا می‌نشینید، هم تفاوت بین شیوه تماشای تلویزیون در دوران کودکی خود و امروزتان را به وضوح می‌بینید هم تفاوت در نگرش خود و فرزندتان به دنیای پیرامون. با تماشای کارتون‌های محبوب فرزندتان در تلویزیون‌های OLED ال‌جی قطعا دو دنیای متفاوت را تجربه خواهید کرد.

۱ نظر

حسین ۵ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

در دهه ۵۰ که در روزهای عادی شبکه اول تلوزیون ساعت ۵ تا ۱۲ بعد از ظهر و شبکه دوم هم از۷ تا ۱۱ شب برنامه داشت روزهای جمعه برنامه تلوزیون ساعت ۱۱ صبح شروع و پس از تلاوت قران و اعلام برنامه ها دنیای والت دیسنی با پخش کارتونهایی مانند میکی موس و دانل داک و گوفی و توئیتی و سیندرلا و … آغاز می شد درست است که کارتونهای آن زمان ئر اصل رنگی اما با توجه به عدم راه اندازی تلوزیون رنگی بصورت سیاه و سفید پخش می شد و بچه ها با دراز کشیدن جلوی تلوزیون و دراز کردن پا تا زیر تلوزیونها که ان زمان اغلب بصورت مبله بودند تلوزیونها را می دیدند اما با توجه به اینکه شخص والد دیسنی قبل از پخش کارتون در مورد مراحل تهیه کارتن توضیحاتی را می داد و بیننده می دید که فریم به فریم کارتن با دست کشیده و تک تک فریم ها بصورت دستی رنگ آمیزی و تک تک عکس برداری می شد کارتن ها بسیار پویا و با تحرک بسیار بالا تولید می شد و با انیمیشن های امروز که با استفاده از طراحی کامپیوتری تولید می شوند متفاوت بود به هر حال نسخه های رنگی این کارتن ها که معمولا عید ها بصورت میان برنامه دقایقی از آنها پخش می شود هم برای نسل قدیم و هم برای نسل جدید بسیاردلچسب می باشد کما اینکه با یک بررسی آماری درخواهید یافت در زمان پخش کلاه قرمزی پدرها و مادرها هم در کنار کودکان خود به تماشا می نشینند .
البته با توجه به استفاده از نقره در تولید فیلم های کارتن قدیمی ماندگاری آنها افزایش و با استفاده از امکانات کام÷یوتری اصلاحات لازم و ارتقاء کیفیت آنها انجام و امکان خرید نسخه های با کیفیت بالای این کارتن ها از ویدئو کلوپ های محلات وجود دارد بر خلاف ستارگان کارتونی فعلی که دوره ای هستند شخصیت های کارتون قدیمی همیشه طالب دارند مانند کت و شلوار سرمه ای با پیراهن آبی اسمانی روشن و کراوات قرمز و کغش چرم بندی که از دهه ۴۰ تا کنون همراه در بورس است و گهگاه اندازه یقه و تعداد پیله های شلوار کم و زیاد می گردد .

نظر دهید