۲۶ دی ۱۳۹۸

اعجبوبه ال جی در نمایشگاه CES 2020؛ درب هوشمند با فناوری تشخیص چهره و رگ‌های کف دست

ال جی هفته گذشته در نمایشگاه CES 2020 محصولات هوشمند و آینده‌نگری را به نمایش عموم بازدیدکنندگان گذاشت که شاید تا قبل از این آنها را فقط در فیلم‌های علمی-تخیلی می‌توانستید ببینید. یکی از این محصولات درب هوشمند ال‌جی بود!

درب هوشمند ال جی در واقع همان درب اصلی منزل است که اعضای خانه از آن برای ورود به خانه یا خارج شدن از آن استفاده می‌کنند. این درب با کمک دو فناوری تشخیص چهره و عروق کف دست، نظیر همان چیزی که در ال‌جی G8 ThinQ مشاهده کردید، ساکنین خانه ر ا تشخیص می‌دهد و درب را برای آنها باز می‌کند.

smartdoor2020

قسمت جالب‌تر در مورد این درب هوشمند، سمت چپ آن است که از دو محفظه هوشمند برای بسته‌های ارسالی (یکی برای مرسولات معمولی و دیگری برای مرسولات فاسدشدنی) برخوردار است. مثلا اگر چیزی را به صورت آنلاین یا تلفنی سفارش داده‌اید ، در زمان عدم حضور شما در منزل مامور تحویل مرسوله با یک کد QR مخصوص درب محفظه کوچک را باز کرده و سفارش خاص شما را در آن قرار می‌دهد تا از باد و باران در امان بماند. در قسمت بالا هم یک محفظه خنک‌کننده شبیه یخچال قرار دارد که مرسولات خوراکی برای پیشگیری از فاسد شدن در آن گذاشته می‌شود.

lg-smart-door-ces-2020-02-750x504

نکته جالب دیگر در سمت داخلی درب هوشمند به چشم می‌خورد که حاوی یک آینه هوشمند است و اطلاعات ورود و خروج ساکنین منزل را نشان می‌دهد. با رفتن به سوی این درب هوشمند می‌توانید از وضعیت آب و هوا و ترافیک مطلع شوید و حتی لیست خرید روز را مشاهده کنید. طبیعتا کاربرد آینه هم جزوی کاربردهای این محصول هوشمند و جدید ال‌جی است.

CES-2020-LG-THINQ-ZONE_SMART-DOOR_-1

همان طور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید این درب از داخل نیز قابل دسترسی است تا بتوانید بدون باز کردن درب اصلی (مثل زمانی که هواای بیرون مناسب نیست یا لباس مناسبی بر تن ندارید) مرسولات خود را تحویل بگیرید.

002-lg-thinq-home-door-756x450

خیلی دور نخواهد بود. با پیشرفت و همه‌گیر شدن این فناوری، بعید نیست تا چند سال آینده شاهد این باشیم که این درب هوشمند جای درب‌های معمولی را بگیرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید