۱۲ تیر ۱۳۹۹

اهمیت فیلترهای دوگانه کولرهای گازی ال جی و سرویس کردن آنها در خنکی بیشتر هوا

سرویس‌های دوره‌ای دستگاه کولر گازی ال جی باعث افزایش طول عمر و همین طور صرفه‌جویی در مصرف برق میشه. اما آیا می دونستید فیلترهای دوگانه یا چندگانه سیستم های تهویه مطبوع هوای ال جی هم نقش مهمی در خنک کردن هوا و کمتر کردن مصرف برق دارن؟

شست‌وشوی پنل داخلی و خارجی و تعویض کردن سیم‌پیچ‌های کولر که همگی جزیی از سرویس دوره‌ای کولر به حساب میاد، باعث افزایش راندمان کولر میشه و با کم کردن فشار از روی موتور دستگاه باعث افزایش طول عمرش میشه.

البته، حواستون به تعویض فیلترهای گولر گازی هم باید باشه. کولرهای گازی ال‌جی مجهز به فیلترهای چندگانه تصفیه هوا، ضد حساسیت، ضد ویروس و از بین برنده گرد و غبار هستن.

وجود فیلتر دوگانه در مدل‌های تهویه مطبوع‌ ال‌جی از ورود ذرات گرد و غبار موجود در محیط به داخل دستگاه جلوگیری کرده و باعث بهبود کارایی دستگاه شما می‌شود.

بسیاری از مردم پایتخت و شهرهایی از کشور که دچار آلودگی هوا هستند، برای تجربه‌ی هوایی سالم‌تر در منزل به دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا روی می‌آورند. اما به‌طور خلاصه باید گفت بسیاری از دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا از فناوری آزادسازی یون برای خنثی کردن باکتری‌ها و ذرات معلق در هوا استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که کولرهای ال‌جی نیز به این قابلیت مجهز هستند. قابلیتی که بدون هزینه‌ی اضافی زندگی سالم‌تری را برای یکایک اعضای خانواده، از کودک تا سالمند، فراهم می‌کند.

908af40c-3592-4b29-95a4-d568090deb4b

البته فیلترهای چندلایه‌ی دستگاه نیز به این کار کمک فراوانی می‌کنند. این فیلترها می‌توانند ریزذرات معلق در هوا در اندازه‌ی میکرون را جذب کنند و به واسطه‌ی پوشش ضد زوالی که دارند، ماندگاری بالایی داشته باشند. ال‌جی این قابلیت را Gold Fin می‌نامد. طبق ادعای این شرکت، با داشتن قابلیت‌های یادشده بخش داخلی کولر، هرگز نیاز به تمیزکاری ندارد؛ چرا که سیستم تصفیه‌ی یونی دستگاه، به صورت خودکار داخل آن را پاکسازی می‌کند.

معمولا پوشال کولرهای آبی باید هر سال عوض شوند که هم هزینه‌بر است و هم کاری طاقت‌فرسا اما کولرهای گازی ال‌جی مجهز به فیلترهای چندگانه تصفیه هوا، ضد حساسیت، ضد ویروس و از بین برنده گرد و غبار هستند.

فیلتر پلاس‌مستر آیونایزر با تولید بیش از ۳ میلیون یون در هر دقیقه باعث از بین رفتن تمام ذرات حساسیت‌زا، ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر ذرات معلق در فضا می‌شود و تمام اجسام موجود در فضای کاربر از جمله مبل، پرده و حتی لباس‌ها را هم یونیزه می‌کند.

فیلتر محافظ دوگانه قابلیت حذف ذرات و باکتری‌ها تا قطر بیشتر از ۱۰ میکرون را دارد. تمیز کننده خودکار پلاس‌مستر در دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی، قادر به رفع باکتری‌ها و بوهای نامطبوع موجود بر روی اِواپراتور یونیت داخلی است.

nextone_d

نکات مهم در مورد نظافت و تعویض فیلترهای کولر گازی ال جی:

این فیلترها نیز مانند فیلتر هوای داخل خورو نیاز به نظافت دارند. در  ادامه این مطلب، به شما نکاتی را در مورد نظافت این فیلترها آموزش می‌دهیم:

  • فیلتر هوا: فیلترها را هر ۲ هفته یک بار با آب و بدون استفاده از مواد شوینده شست‌وشو دهید.
  • فیلتر ضدحساسیت یا فیلتر دو‌گانه: این فیلتر باید هر ۳ ماه یک بار با آب شسته شود و زیر نور آفتاب خشک گردد.
  • فیلتر پلاسما: گرد و غبار روی فیلتر پلاسما را باید با دستگاه دمنده یا مکنده تمیز کرد.
  • قاب داخلی دستگاه: قاب داخلی را به صورت متناوب با استفاده از پارچه خشک و نرم پاک کنید؛ هرگز از ساینده‌ها و مواد سفیدکننده استفاده نکنید.
  • قاب بیرونی دستگاه: این یکی دیگر کار شما نیست! از یک سرویس‌کار مجرب درخواست کنید تا شست‌وشوی قاب بیرونی دستگاه را با استفاده از دستگاه شوینده انجام دهد و پس از اتمام شست‌وشو دستگاه را تست کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید