۱۳ دی ۱۳۹۹

تلویزیون Mini LED: تحول مداوم در فناوری تلویزیون LCD

تا همین اواخر، اصطلاح “Mini LED” برای همه بسیار ناآشنا بود؛ همه به جز علاقه‌مندان به فناوری تلویزیون.

اگرچه سال‌هاست که در محافل فناوری در مورد آن صحبت می‌شود، اما این اصطلاح به تازگی به آگاهی عمومی گسترده‌تری رسیده است. همین واقعیت باعث شده که اکنون چندین تولیدکننده تلویزیون پا به عرصه نمایش بگذارند و محصولاتی را عرضه کرده یا قصد خود را برای تولید محصولات تلویزیونی با این ویژگی اعلام کنند.

در این مقاله، نگاهی به عوامل نهفته در پس چرایی علاقه روزافزون به تلویزیون‌های Mini LED خواهیم انداخت. با ما در وبلاگ ال‌جی همراه باشید.

فرمانروایی OLED در بخش تلویزیون‌های برتر به دلیل پیکسل‌های خود نورده، کنترل مستقل کاهش نور موضعی و عدم نور پس زمینه برای داشتن بدنه‌ای فوق العاده نازک با طراحی بی نظیر است که با سایر فناوری‌های سطح بالای تلویزیون قابل قیاس نیست.

فضای نور پس زمینه LED در تلویزیون LCD نیز همچنان رقابتی‌تر از سایر رقبا است. در این بازار که قیمت مناسب‌تری دارد، ال‌جی و دیگر سازندگان تلویزیون همچنان به توسعه فناوری‌های مختلف ادامه می‌دهند. آنها در تلاش هستند تا تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر بهتر برای عموم مصرف‌کنندگان تولید کنند و تمرکز خود را روی بهبود کنتراست و بازتولید رنگ بگذارند. ظهور Mini LED، به عنوان گام بعدی در تحول و تکامل تلویزیون LCD، ثمره مستقیم این تلاش برای تحقیق و توسعه است.

English2021-Tech-Seminar-1.5_US_Final-1-Pic

سطح جدیدی از کنتراست: تکامل نور پس زمینه

تلویزیون‌هایی که نور پس زمینه دارند با پیشرفت‌هایی مانند CCFL (لامپ فلورسنت کاتود سرد) و Edge LED یا Direct LED در حال پیشرفت فناوری‌های منبع نور خود هستند تا عملکرد بهتری را ارائه دهند. همچنین، فناوری‌هایی مانند Local Dimming و FALD  یا Full Array Local Dimming به طور فزاینده‌ای روش‌های پیشرفته‌تری برای بیان کنتراست بهتر محسوب می‌شوند.

فناوری Mini LED منبع نور تلویزیون را “مینیاتوری” و بسیار کوچکتر می‌کند. اندازه کوچکتر به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا LED های بیشتری را در همان اندازه صفحه تلویزیون بگنجانند و روشنایی صفحه در مقایسه با تلویزیون‌های LCD معمولی افزایش پیدا کند. همچنین، برخورداری از مناطق کم‌نور بیشتر امکان کنترل دقیق آن روشنایی را فراهم می‌کند. به همین ترتیب، یک تلویزیون مینی LED می‌تواند نسبت به سایر انواع تلویزیون‌های LED به سیاهی عمیق‌تر و نسبت کنتراست بالاتری دست یابد. صحنه‌های روشن و تاریک، از این ارتقای عملکرد بسیار بهره می‌برند و واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

English2021-Tech-Seminar-1.5_US_Final-2-pic

سلول LCD: تکامل رنگ

وقتی فناوری LCD تکامل پیدا می‌کند، وضوح و رنگ بهتر و بالاتری ارائه می‌دهد. فناوری نقطه کوانتومی و نانوسل نمونه‌هایی از روش‌های افزایش عملکرد رنگ هستند. ا‌ل‌جی با توسعه فناوری ترکیبی رنگ کوانتوم نانوسل (Quantum NanoCell)، از هر دو نقطه کوانتوم و نانوسل بهترین بهره را برده تا توانایی نمایش و ایجاد رنگ حیرت‌انگیز و خیره‌کننده در تلویزیون LCD را بیشتر تقویت کند.

و ال‌جی با ایجاد تلویزیون ال‌جی QNED Mini LED، بهترین منبع نور LCD را با بهترین فناوری‌های تقویت رنگ ترکیب کرد.

همان طور که می‌دانید ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) اولین تلویزیون‌های QNED Mini LED خود را در نمایشگاه مجازی CES 2021 به عنوان بهترین پیشنهاد در بخش تلویزیون‌های پریمیوم LCD در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد کرد.

تلویزیون 86 اینچ 8K که پرچمدار جدید ال‌جی با فناوری Mini LED است همراه با یک واحد نور پس زمینه متشکل از تقریباً 30 هزار LED کوچک و تقریباً 2500 بلوک کم نور عرضه می‌شود که روشنایی قوی، نسبت کنتراست چشمگیر یک به یک میلیون (1.000.000: 1) و عملکرد باورنکردنی در تلویزیون LCD دارد.

تلویزیون 8K OLED پیکسل‌های خودنوردهی ارائه می‌دهد که سیاهی کامل، کنتراست بی‌نهایت و بیش از 100 میلیون پیکسل فرعی خلق می‌کند؛ به طوری که هیچ فناوری نمایشگری در حال حاضر همتای OLED نیست. با این حال، Mini LED بهترین کیفیت تصویر را در میان تلویزیون‌های LCD تا به امروز ارائه می‌دهد و نمایانگر گزینه‌ای جذاب و وسوسه‌کننده‌ برای مشتریانی است که قصد دارند تجربه مشاهده خود را ارتقا دهند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید