۰۲ اسفند ۱۳۹۹

پرونده خانه تکانی: آماده بهار 1400 شویم یا نه؟!

تصمیم به خانه‌تکانی دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ با ال‌جی همراه باشید.

صدای پای بهار نم‌نمک شنیده می‌شود؛ بهاری که سلانه‌سلانه با آهی از سر ناخوشی می‌آید و انگار دل خوشی از سال قبل و بهار قبلش ندارد! بیش از یک سال است همه‌گیری کرونا همه مردم دنیا را درگیر خودش کرده و برای خیلی‌ از مردم اصلا دل و دماغی برای شروع سال جدید نمانده!

فصل خانه‌تکانی است اما بسیاری از مردم هنوز الزامی به تمیزی نمی‌بینند! فکر می‌کنید چرا؟ دلیلش شاید برای شما هم واضح باشد: یا عید هم مانند کل روزها و ماه‌های سال قبل قرار است در خانه‌نشینی به سر ببرند و ترجیح می‌دهند برای مهار کردن ویروس افسارگسیخته کرونا که روز به روز به شکل‌های مختلف و در ملیت‌های گوناگون خودش را نشان می‌دهد فاصله اجتماعی خود را از عزیزان خود حفظ کنند و نه سفر بروند و نه عیددیدنی؛ یا این که آنقدر هر روزشان مشغول ضدعفونی و تمیز کردن همه جا بوده است که دیگر نیازی به تمیزکاری مجدد نمی‌بینند!

خیلی دور نیست اما سال‌های گذشته انگار عیدها یک جور دیگر بود، یک حال و هوای خوب و عجیب داشت؛ حال و هوایی که چندین سال است از آن خبری نیست و در سال اخیر، بدتر از گذشته بوده است. قدیم‌ها دلمان به چی خوش بود؟ خانه تکانی، خرید لباس و کیف و کفش عید، خرید آجیل و شیرینی و کلی ریخت و پاس و هیجان دیگر… اصلا همین ماجرای روبه‌راه کردن سفره عید، کاشتن سبزه عید، خرید ماهی گل‌قرمزی و رنگ کردن تخم مرغ خودش در حکم یک سناریو بود و با تصمیم کل اعضای خانواده بعد از کلی نظرسنجی حتی از کوچک‌ترها انجام می‌شد: مثلا این که سبزه امسال گندم باشد، ماش یا عدس! این که تخم مرغ‌ها چندتا، چه رنگی و چه طرحی باشد، این که سفره عید امسال چطور متفاوت از سفره عید پارسال باشد!

اما کافیست نگاهی به بهاری که گذشت و سالی که گذشت بیاندازیم! هر چند خیلی‌ها سعی کردند همه چیز را به شکل قدیم حفظ کنند و همه آداب نمادین هفت سین را به رسم هر سال به جا بیاورند ولی انگار جای یک چیزهایی در سفره عید همیشه خالی بود! خرید لباس نو برای عید و دید و بازدیدهای عید و رفع دلتنگی … وقتی حتی مجبور بودیم از پدر و مادرها دوری کنیم تا سلامتشان حفظ شود؛ بدون استشمام بوی عطر پدر و مادر و بوسیدن روی ماهشان مگر می‌شود عید را عید و سال را نو کرد؟! سخت بود… خیلی! امسال هم سخت است، به همان سختی سال قبل!

از تلخی‌ها و سختی‌های عید و سال منحوسی که گذشت بگذریم، نوبت می‌رسد به خانه‌تکانی که با لانه‌گزینی ویروس کرونا در تار و پود زندگی ما بیش از هر وقت دیگر یک پرونده الزامی در تمام خانه‌هاست.

ما در وبلاگ ال‌جی تصمیم داریم شما را کم‌کم وارد فصل خانه‌تکانی کنیم؛ فصلی که امسال با بقیه سال‌ها کمی فرق دارد و بوی مواد ضدعفونی‌کننده و الکل می‌دهد!

مطالب وبلاگ ال‌جی را در آخرین ماه سال دنبال کنید تا ببینید چطور می‌توانید خانه خود را با کمک ال‌جی تر و تمیز وبهداشتی کنید و برق بیندازید تا بدون کرونا وارد سال 1400 شمسی شویم.

با ما همراه باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید