۰۲ دی ۱۴۰۰

وب سایت زومیت: فروش تلویزیون‌های OLED بیش از 72 درصد افزایش داشت

وب سایت زومیت: انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های OLED در سال ۲۰۲۱ با افزایش قابل توجه به ۶٫۸ میلیون دستگاه برسد.

تقاضای خرید تلویزیون‌ به‌دلیل افزایش قیمت‌های خرده‌فروشی منجربه کاهش محموله‌های ارسالی سالانه شده است. به‌این‌ترتیب، درحالی‌که فروش تلویزیون در سه‌ماهه‌ی چهارم به‌میزان ۸٫۳ درصد افزیش داشته؛ اما مجموعا در سال ۱۴٫۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

تحقیقات انجام شده توسط TrendForce بیشتر در مورد چگونگی شروع کاهش قیمت تلویزیون در ماه آگوست می‌پردازد و به برندهای تلویزیونی چینی این فرصت را می‌دهد تا فروش خود را در طول جشنواره خرید روز مجرد‌ها یا Singles’ Day (۱۱ نوامبر – ۲۰ آبان) افزایش دهند و به عبارتی کسری در اهداف فروش سالانه خود را جبران کنند.

از طرفی دیگر، بازار جهانی به‌دلیل عواملی مانند تولید، حمل‌و‌نقل و تعدیل موجودی، متأسفانه نتوانست تا سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی قیمت‌ها را کاهش دهد. بااین‌تفاسیر، چنین برندهایی همچنین نتوانستند فروش تلویزیون‌های خود را در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ افزایش دهند.

به‌گزارش گیزموچاینا، باتوجه به مجموع فروش تلویزیون‌ ها در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱، انتظار می‌رود که برند‌ها به فروش ۵۹٫۱۳ میلیون واحد برسند که این رقم نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۲٫۶ درصدی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱؛ اما کاهش ۱۰٫۳ درصد در سال است. کاهش آمار فروش تلویزیون در سال احتمالا کمترین میزان طی چند سال اخیر خواهد بود.

بدیهی است که یکی از دلایل افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۰، شیوع همه‌گیری ویروس کرونا بود؛ اما در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ با بازگشت زندگی روزمره به حالت عادی در اروپا و آمریکای شمالی، به‌تدریج افزایش فروش تلویزیون ناشی از بیماری همه‌گیر تداوم خود را از دست داد. سپس قیمت‌ تلویزیون‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های بالای مواد خام و خدمات حمل‌ونقل افزایش پیدا کرد. در مجموع، پیش‌بینی می‌شود که فروش سالانه‌ی تلویزیون برای سال ۲۰۲۱، حدود ۲۱۰ میلیون دستگاه باشد که کاهش ۳٫۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ را درپی خواهد داشت.

نکته‌ی قابل توجه این است که با وجود کاهش کل فروش سالانه، انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های OLED به ۶٫۸ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۰، افزایش ۷۲٫۸ درصدی را تجربه خواهد کرد. افزایش فروش تا حد زیادی به‌دلیل تمرکز تولیدکنندگان بر تضمین این امر است که تولید تلویزیون‌های OLED بدون اختلال باقی خواهد ماند. در نتیجه، تفاوت قیمت بین پنل‌های LCD و پنل‌های OLED بیش از هر زمان دیگری کاهش پیدا کرده است.

ازنظر رتبه‌بندی، تلویزیون‌های OLED ال‌جی الکترونیکس‌ (LGE) با ۶۰ درصد سهم بازار، جایگاه اول را در اختیار دارند.

سونی با ۲۰ درصد سهم بازار و پاناسونیک با ۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از طرفی دیگر، شیائومی و شارپ در سال ۲۰۲۱ به‌ترتیب با نرخ رشد ۹۰۰ و ۱۴۰ درصد رشد چشمگیری داشته‌اند.

گزارش TrendForce همچنین نشان می‌دهد که برندهای بزرگ سال در سال ۲۰۲۲ روی تلویزیون‌های رده‌بالا و با ابعاد بزرگ تمرکز خواهند کرد و برندهای کوچک‌تر به‌طور پیوسته به توسعه‌ی محصولات اصلی خود ادامه خواهند داد.

منبع: وب سایت زومیت

۱ نظر

حسین ۵ دی ۱۴۰۰ پاسخ

جالب اینجاست که اخرین سری تلوزیونهای ال جی تولید شدخ در ایران که در سال ۲۰۱۸ از خط تولید گلدایران خارج شده اند مدل ۲۰۱۷ میلادی یعنی چهار سال قبل است اما همچنان فروش تلوزیونهای OLED ال جی تولید گلد ایران در ایران در برند شاپ های Gplus ادامه دارد اگر از سمت خیابان حافظ در قسمت جنوبی نمایشگاه مرکزی گلدایران عبور کره باشید تعداد تلوزیون اکبند OLED ال جی در سایز های ۵۵ و ۶۵ اینچ موجود است و کماکان تلوزیونهای نمایشگاهی و برگشتی ال جی اغلب رفرش یا نوسازی شده در این فروشگاه عرضه میشود قطعا در حال حاضر پرفروش ترین های ال جی در بازار ایران مدل نانو ۸۶ مونتاژ اندونزی و نانو۸۰ مونتاژ مصر است و قطها بیشترین حجم فروش ال جی در بخش تلوزیون تولیدات مصر در زمینه یخچال و فریزر و ظرفشوئی و لباسشوئی تولیدات چین و در بخش پخش کننده های ویدئویی اندونزی می باشد تنها فروشگاهی که کماکان و با تمام توان به عرضه محصولات ال حی بصورت رسمی می پردازد فروشکاه مرکزی موبایل ال جی با گارانتی مادیران است مادیران وفادارترین شریک تجارتی ال جی در ایران است که بیش از ۳ دهه در تولید و خدمات پس از فروش موبایل و مانیتور و سایر تجهیزات رایانه ای ال جی فعالیت مداوم دارد .

نظر دهید