۱۵ فروردین ۱۴۰۱

ال‌جی و گسترش فضای زندگی شخصی از خانه به جاده

با وجود خودروهای الکتریکی به عنوان آینده صنعت خودرو و وسایل نقلیه خودران در گوشه و کنار، مفهوم حرکت و موبایلیتی با سرعتی زیاد در حال تغییر است. در واقع، به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود صنعت خودرو در پنج سال آینده بیشتر از پنجاه سال گذشته تغییر کند.

خودروهای امروزی در حال حاضر رایانه‌های روی چرخ هستند، بنابراین، منطقی است که خودروها و فناوری مسیرهای مشابهی را دنبال کنند. خودروی مفهومی OMNIPOD که در CES 2022 معرفی شد، نمونه‌ای از چشم‌انداز ال‌جی برای آینده است، جایی که حمل و نقل، فناوری و زندگی هوشمند همه در یک محصول همپوشانی دارند.

LG OMNIPOD یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار است که به عنوان امتداد خانه با فضای نشیمن داخلی که با نیازهای منحصر به فرد مسافر سازگار است، عمل می‌کند. این می‌تواند به معنای هر چیزی باشد؛ از خدمت کردن به عنوان فضای اداری، یک استودیوی ضبط، اتاق کار ویرایش ویدیو یا حتی یک سالن. صفحه نمایش تونل گسترده OMNIPOD (صفحه متا محیطی) که از کف تا سقف امتداد دارد، کلید دستیابی به تأثیر محیط‌های مختلف است.

قبل از ورود به OMNIPOD، مسافران ابتدا از دوش هوایی عبور می‌کنند که به آرامی هوای یونیزه شده منفی را روی فرد می‌دمد تا گرد و غبار و میکروب‌ها را از بین ببرد. مسافران می‌توانند ژاکت، کت و کفش‌های خود را در ال‌جی استایلر قرار دهند. این دستگاه از فناوری یونیزه‌کننده استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که هنگام رسیدن به مقصد، همه چیز تازه و بدون چروک، ایده‌آل برای رویدادها یا جلسات است.

پس از ورود به کابین خودرو، Reah صفحه نمایش چندرسانه‌ای را برای ایجاد محیط بهینه برای بهره‌وری تنظیم می‌کند: از کوچکترین ابعاد صفحه می‌توان به عنوان داشبورد مرکزی استفاده کرد که اطلاعات ضروری مانند آب و هوا، زمان و برنامه را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش ارتفاع متوسط می‌تواند به عنوان یک مانیتور دوتایی استفاده شود و یا اندازه کامل برای حالت سینما.

سیستم مانیتورینگ کابین، اقدامات و دستورات را اسکن می‌کند تا خدمات شخصی‌سازی شده را ارائه دهد و دما و روشنایی را متناسب با آن تنظیم می‌کند. فضای داخلی مجهز به یخچالی است که از طریق افکت پلتیر (Peltier effect)، سرمایش را در یک فضای جمع و جور ارائه می‌کند. قفسه‌های یخچال که به صورت مدولار طراحی شده‌اند، می‌توانند برای نگهداری اقلام با اندازه‌های مختلف، از نوشابه‌های گازدار گرفته تا بطری‌های نوشیدنی و همچنین مواد غذایی، مرتب شوند. و با یک گاز القایی در بالا، پخت و پز نیز بدون اشغال فضای ارزشمند کابین امکان پذیر است.

تماشای محتوای مختلف در حال حرکت یک نکته خوب برای لذت بردن از سفر است. با اتصال تونل و صفحه‌های چند رسانه‌ای OMNIPOD، مسافران می‌توانند احساس کنند که به صورت مجازی وارد فیلمی شده‌اند که در حال تماشای آن هستند. وقتی که زمان خواب و بستن چشم‌ها فرا می‌رسد، OMNIPOD با خاموش کردن چراغ‌ها و صفحه‌نمایش‌ها، خواباندن صندلی و برگرداندن صفحه نمایش به موقعیت اولیه‌اش به یک محیط خواب عالی تبدیل می‌شود. کابین حتی کیفیت خواب را با دوربین حرارتی و سنسورهای خود برای اندازه‌گیری ضربان قلب و دمای بدن کنترل می‌کند.

به عنوان یک وسیله نقلیه خودمختار، علاوه بر لذت بردن از محتوای مختلف در حین حرکت، مسافران می‌توانند محیط بیرون را در زمان واقعی از طریق دوربین‌های خارجی نیز نظارت کنند. و کسانی که هنوز رانندگی را دوست دارند می‌توانند از حالت رانندگی استفاده کنند. ناوبر MR Navi نقشه‌ای آنی است که توپوگرافی دقیق و ساختمان‌های واقعی ایجاد شده توسط آزمایشگاه تحقیق و توسعه ال‌جی و متخصص نقشه‌های دیجیتال HERE Technologies را روی صفحه چندرسانه‌ای نشان می‌دهد – و هرگز مجبور نیستید نگران گم شدن دوباره شوید.

در نهایت، هنگامی که همه پیاده شدند، Reah می‌تواند کل وسیله نقلیه را مدیریت کند و اطمینان حاصل کند که برای سفر بعدی در وضعیت بالایی باقی می‌ماند، مانند استفاده از نور UV و جاروبرقی ربات برای جلوگیری از تجمع میکروب ها و گرد و غبار.

LG Vision OMNIPOD نه تنها یک خودروی مفهومی است، بلکه نمایانگر چشم انداز این شرکت برای جابجایی آینده است، بنابراین، این فضا را تماشا کنید تا متوجه شوید در چند سال آینده چگونه حرکت خواهید کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید