۰۲ شهریور ۱۴۰۱

ال‌جی گروه اخلاق هوش مصنوعی را برای شفافیت بهتر راه‌اندازی می‌کند

گروه ال‌جی روز چهارشنبه اعلام کرد که در اواخر سال جاری یک گروه اخلاقی جدید هوش مصنوعی را با هدف ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی مسئولانه‌تر و استقرار آنها در تمام شرکت‌های ال‌جی راه‌اندازی می‌کند.

قبل از راه‌اندازی رسمی خود، تحقیقات هوش مصنوعی ال‌جی (LG AI Research)، مرکز تحقیقات هوش مصنوعی گروه، اخیراً یک کارگروه راه‌اندازی کرده است تا کارمندان ال‌جی را برای درک بهتر اخلاق هوش مصنوعی و ارزیابی خطرات اخلاقی مربوط به حریم خصوصی، تعصب و انصاف قبل از توسعه محصول، آموزش دهد.

همه 10 شرکت وابسته به ال‌جی، به گروه اخلاقی آینده ملحق خواهند شد؛ یعنی شرکت‌های LG Electronics, LG Display, LG Innotek, LG Chem, LG Energy Solution, LG Household & Healthcare, LG Uplus, LG HelloVision, LG CNS and LG Corp.

ال‌جی در نظر دارد در سال آینده دستورالعمل‌های اخلاقی هوش مصنوعی دقیق‌تری را در همه شرکت‌های وابسته بر اساس بحث‌هایی که از طریق گروه انجام می‌شود، ایجاد کند.

ال‌جی از پنج اصل کلیدی برای استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی نیز رونمایی کرد: انسانیت، انصاف، ایمنی، مسئولیت پذیری و شفافیت. این اصول به جلوگیری از آسیب، تبعیض و سایر مشکلات در توسعه هوش مصنوعی کمک می‌کند،

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی ال‌جی با همکاری شرکت‌های ال‌جی اعلام کرد که به کار بر روی ابزارهای ارزیابی ریسک برای کاهش مسائل اخلاقی در محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی ادامه داده است.

به عنوان مثال، در حال توسعه یک فناوری تشخیص سخنان نفرت انگیز است که کلمات خاص، حتی احساسات جملات را تجزیه و تحلیل می کند تا نگرانی های مربوط به تبعیض، سوگیری و سایر مسائل اخلاقی را برطرف کند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی یا XAI خود ال‌جی در حال توسعه است که به انسان کمک می‌کند تصمیمات یا پیش‌بینی‌های سیستم‌های هوش مصنوعی را بهتر درک کند. این فناوری برای حمایت از تصمیم گیری انسانی در زمینه هایی مانند پزشکی، قانون و امور مالی ضروری است.

بائه کیونگ هون، رئیس تحقیقات هوش مصنوعی ال‌جی گفت:

«ارزیابی سیستم‌های هوش مصنوعی به نحوه درک و استفاده انسان از آنها بستگی دارد. ما ارزش‌های مشتری را با ادامه تحقیقات در مورد همزیستی انسان‌ها و هوش مصنوعی ارتقا خواهیم داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید