۰۸ آذر ۱۴۰۱

LG Display و تولید انحصاری پنل‌های OLED.EX برای تلویزیون‌های هوشمند OLED آینده

ال‌جی دیسپلی اعلام کرده است که تمام پنل‌های OLED آینده مبتنی بر فناوری OLED.EX خواهند بود؛ نوعی پنل که از دوتریوم برای بهبود کارایی استفاده می‌کند.

این تغییر باید به این معنا باشد که تلویزیون‌های هوشمند OLED ارزان‌تر از پنل‌های روشن‌تر نیز بهره خواهند برد؛ البته شاید تنها زمانی که LG Display موجودی پنل‌های OLED قدیمی‌تر را تمام کند.

ال‌جی دیسپلی تایید کرده است که تولید پنل‌های OLED را در کارخانه‌های چین و کره جنوبی تغییر داده است. به گفته ال‌جی، این شرکت در سه ماهه دوم سال 2022 به استفاده از فناوری EX در تمام نمایشگرهای تلویزیون OLED خود روی آورده است.

از یک طرف، پنل‌های OLED.EX کارآمدتر کار می‌کنند، و ال‌جی ادعا می‌کند عملکرد کلی را بهبود می‌بخشد. از سوی دیگر، ترکیبات دوتریوم در این پانل‌ها به LED‌ها اجازه می‌دهد تا روشن‌تر عمل کنند و حداکثر روشنایی آن تا 30 درصد بیشتر از پنل‌های OLED ال‌جی دیسپلی است. پنل‌های OLED.EX می‌توانند از قاب‌های نازک‌تری نیز پشتیبانی کنند، با یک قاب 4 میلی‌متری که ممکن است یک نمایشگر 65 اینچی را احاطه کند.

متأسفانه، پذیرش تولید انحصاری OLED.EX برای تلویزیون‌های OLED به این معنا نیست که همه تلویزیون‌های هوشمند جدید با فناوری نمایشگر جدید فروخته می‌شوند. درعوض، LG Display و شرکای آن احتمالا مدتی طول می کشد تا سطح موجودی پنل‌های موجود را تمام کنند. با این حال، تغییر رویکرد LG Display باید به این معنی باشد که تقریباً تمام تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون‌های هوشمند، به زودی پنل های OLED.EX را در محدوده OLED خود عرضه خواهند کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید