۰۸ آذر ۱۴۰۱

ال‌جی؛ صدرنشین در فهرست شرکت‌هایی که بیشترین پتنت‌های متاورس را دراختیار دارند

وب سایت زومیت: اگرچه هنوز بسیاری از مردم جهان درک درستی از متاورس ندارند و نمی‌دانیم آینده‌ی این فناوری چه خواهد شد، اما ظاهراً رقابت میان شرکت‌ها برای ثبت پتنت در این حوزه از مدتی قبل آغاز شده است.

متاورس روند جدیدی در فناوری است. بااین‌حال، اگر نمی‌دانید این واژه دقیقاً به چه چیزی اشاره دارد، می‌توانید سری به مقاله‌ی کامل زومیت درمورد این جهان مجازی بزنید. درحال‌حاضر چندشرکت مختلف دستگاه‌های سازگار با متاورس را عرضه می‌کنند که تعداد محصولات برخی آن‌ها واقعاً درخورتوجه است. شرکت‌های کره‌ی جنوبی و چینی درحال جمع‌آوری پتنت‌های مختلف در این حوزه هستند. صنعت فناوری به‌دنبال روندهایی است که رشدی بیشتر از رشد گوشی‌های هوشمند را به‌دنبال خواهند داشت و به‌نظر می‌رسد متاورس با ایده‌ی مذکور، مطابقت دارد. اکنون نام ال‌جی در صدر فهرست برترین شرکت‌هایی به‌چشم می‌خورد که گواهی‌های حق‌اختراع مربوط به متاورس را دراختیار دارند.

IDC، شرکت مشهور تحقیقات بازار ایالت‌متحده پیش‌بینی کرده است ارزش بازار جهانی متاورس تا سال ۲۰۲۶ به ۷۴٫۷ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم نشان از افزایش چهاربرابری ارزش بازار مورداشاره فقط طی پنج‌سال دارد. سخت‌افزارهای تخصصی، نقشی کلیدی در دسترسی به فضاهای مجازی ایفا می‌کنند و نمونه‌ی آن، هدست پرچم‌دار اخیر متا موسوم به کوئست پرو است.

براساس جدیدترین رتبه‌بندی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی متاورس، ال‌جی از سال ۲۰۱۶ بیشترین درخواست‌ها را برای ثبت گواهی‌های حق‌اختراع مرتبط با این فناوری ارائه کرده است. این برند در فهرست مذکور از جایگاه ۱۱ در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، اکنون به جایگاه اول رسیده است. رتبه‌ی دوم این فهرست نیز دراختیار سامسونگ است. طرح‌های مختلف در حوزه‌ی نمایشگر و فعالیت در بازار نیمه‌هادی‌ها، ازجمله اقدامات مهم غول فناوری کره‌ی‌جنوبی برای حضور در متاورس است.

تا ازنظر تعداد پتنت‌های مرتبط با متاورس در جایگاه سوم فهرست قرار دارد. البته این شرکت محصولاتی باکیفیت و جذاب در این زمینه به‌بازار عرضه کرده است.

به گزارش Gizchina، هواوی نیز در فهرست برترین شرکت‌ها درزمینه‌ی ثبت پتنت‌های متاورسی، جایگاه چهارم را به‌خود اختصاص داد. جایگاه پنجم فهرست مذکور اکنون دراختیار مایکروسافت است و اینتل و اپل نیز به‌ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. سونی تنها شرکت ژاپنی است که به جمع ۱۰ شرکت برتر ثبت‌کننده‌ی پتنت‌های متاورسی راه یافته است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید