۱۶ اسفند ۱۴۰۱

همکاری ال‌جی با فورد و کوچ هولدینگ برای تولید سلول‌های باتری

شرکت راهکار انرژی ال‌جی همکاری‌ای با فورد و کوچ هولدینگ را شروع کرده تا سلول‌های باتری تولید کنند و این در حالی است که شرکت فورد به دنبال ارائه وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر در اروپا است.

شرکت راهکار انرژی ال‌جی (LG Energy Solution) و شرکت فورد و کوچ هولدینگ تفاهم‌نامه غیر الزام‌آوری را به امضا رساندند تا یک سرمایه‌گذاری مشترک جدید به شرط توافق نهایی همه طرف‌ها برای ایجاد یکی از بزرگترین تأسیسات سلول باتری خودروهای الکتریکی تجاری اروپا را در نزدیکی آنکارا در ترکیه احداث کنند که پایه و اساس آینده برقی شرکت فورد در اروپا را تقویت می‌کند.

این سرمایه‌گذاری مشترک جدید در یک منطقه صنعتی سازمان یافته در باکنت در نزدیکی آنکارا انجام می‌شود. این پروژه در مسیر درستی قرار دارد و انتظار می‌رود که در اواخر سال جاری میلادی به مرحله اجرا برسد. قرار است تولید در سال ۲۰۲۶ میلادی آغاز شود و سه طرف متعهد هستند تا حداقل ۲۵ گیگاوات ساعت (GWh) ظرفیت تولید سالانه داشته باشند که می‌تواند تا ۴۵ گیگاوات ساعت نیز افزایش پیدا کند.

لیسا دریک معاون صنعت فورد الکتریکی در همین رابطه اظهار داشته:

«فورد همچنان به افزایش برنامه‌های خود در زمینه خودروهای الکتریکی ادامه می‌دهد چراکه ما در حال پیشرفت در انقلاب خودروهای الکتریکی هستیم. ما در حال انجام تعهد خود نسبت به تولید باتری در همان منطقه‌ای هستیم که خودروهای الکتریکی را می‌سازیم. ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک جدید با شرکت LGES و Koç Holding بنیان محکمی برای ساختن آینده خودروهای الکتریکی پر رونق برای فورد در اروپا را ایجاد می‌کند.»

این سرمایه‌گذاری مشترک بر اساس دو رابطه تجاری طولانی مدت فورد با شرکت راهکار انرژی ال‌جی و شرکت کوچ هولدینگ است. فورد و شرکت راهکار انرژی ال‌جی بیش از یک دهه است که با یکدیگر کار می‌کنند و اخیرا نیز ال‌جی باتری‌هایی را از کارخانه خودش در لهستان برای خودروهای الکتریکی Mustang Mach-E و E-Transit تأمین کرده است. شرکت خوردوسازی فورد و هولدینگ کوچ نیز از رابطه قوی‌ای برخوردار هستند که تقریبا به یک قرن پیش باز می‌گردد و شامل سرمایه‌گذاری مشترک موفق فورد اوتوسان می‌شود که اکنون بیش از ۶۰ سال از عمر آن می‌گذرد.

یونگسو کوان مدیر عامل شرکت راهکار انرژی ال‌جی در همین راستا اظهار داشته:

«رابطه تجاری بلند مدت ما با شرکت فورد نتیجه تعهد ما نسبت به ارائه محصولات بی‌رقیب، با بازدهی پایدار و تخصص عملیاتی جهانی است که با دانش گسترده ما که از طریق سرمایه‌گذاری قبلی ما در بازارهای جهانی ممکن شده است. حالا با همکاری شرکت فورد و کوچ هولدینگ در ترکیه، ما قرار است فناوری باتری پیشروی خودمان را برای تقویت بیشتر خودروهای برقی در اروپا ارائه کنیم و در نتیجه، آینده‌ای پایدارتر را رقم بزنیم.»

شرکت راهکار انرژی ال‌جی بزرگترین شبکه تولید باتری جهان را در اختیار دارد که شامل تأسیساتی در شش کشور جهان از جمله کره، آمریکا، چین، لهستان، اندونزی و کانادا می‎‌شود و سالانه ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ گیگاوات ساعت را دارد. ال‌جی با تولیدات برجسته و کارآمد خودش، همچنان به ارائه محصولاتی ارزشمند برای مشتریان خودش متعهد است و به تلاشش برای انتقال به انرژی پاک از طریق نسل جدید فناوری باتری‌ها ادامه می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید