۱۱ مرداد ۱۴۰۲

چگونه یک متخصص رنگ هر صحنه را با تلویزیون OLED ال‌جی برجسته می‌کند؟

در دنیای درجه‌بندی رنگ‌ها، هر سایه و رنگی زیر دستان ماهر یک استاد رنگ‌پرداز یا متخصص رنگ زنده می‌شوند، کسی که با دقت رنگ‌ها و نورها را کنار هم قرار می‌دهد تا پتانسیل واقعی محتوا را آشکار کنند.

وقتی صحبت از فضای کاری رنگ‌پرداز به میان می‌آید، تلویزیون ۶۵ اینچی OLED ال‌جی به‌دلیل کارایی و کیفیت ممتازش در مرکز توجه قرار می‌گیرد. برای اینکه بیشتر با این جنبه از تولید محصولات ال‌جی آشنا شویم، با رنگ‌شناس ماهر پارک جین هو همراه خواهیم شد.

پارک جین هو در ابتدا نگاهی گذرا از جدیدترین پروژه‌های خودش ارائه داده که با استفاده از محصولات LG OLED روی آن‌ها کار می‌کند. او اظهار داشته: «من در حال حاضر در سریالی از سرویس آنلاین نتفلیکس به نام Daily Dose of Sunshine کار می‌کنم که پروژه بسیار مورد انتظار کارگردان لی جائه کیو است. در بازاری که فیلم‌های جنایی و سریال‌های تلویزیونی تاریک غالب هستند، بسیار خوشحالم که روی نمایشی کار می‌کنم که می‌تواند قلب بیننده را گرم کند.» پارک جین هو که علاوه بر این روی چندین عنوان دیگر از جمله Song of the Bandits از سرویس آنلاین نتفلیکس، سریال اورجینال Vigilante از سرویس آنلاین دیزنی پلاس و برنامه Hi Cookie از LG U+ کار می‌کند.

او سپس نگاهی جذاب از فضای کاری خودش ارائه کرد، مرکز کاوش بصری که در آن جادو رخ می‌دهد. او گفت: «من سه نمایشگر دارم که کنار هم چیده شده‌اند اما تلویزیون OLED خود را در وسط قرار می‌دهم چراکه قابلیت‌های محدوده دینامیکی بالا (HDR) را برای من فراهم می‌کند تا بتوانم تصاویر سه بعدی و با جزئیات بیشتر به‌خصوص در صحنه‌هایی با کنتراست بالا ایجاد کنم.»

این در حالی است که پارک جین هو نمایشگر محدود دینامیکی استاندارد (SDR) را در سمت چپ خودش و یک نمایشگر استاندارد پخش را در سمت راست خودش برای مرجع قرار داده است. او اظهار داشته که عملکرد بی‌نظیر تلویزیون OLED ال‌جی برای کار او بسیار ضروری است. او گفته: «تصاویر تلویزیون OLED ال‌جی با قابلیت ۱۰۰۰ نیت، ۱۰ برابر روشن‌تر از نمایشگر SDR است. این نمایشگر با استفاده از ابر داده برای بهینه‌سازی سایه‌ها، هایلایت‌ها و کنتراست هر شات، تصاویر بسیار دقیقی تولید می‌کند و در حین اینکه غوطه‌وری را افزایش می‌دهد، بینش هنری خالق را به‌شکل‌ی صادقانه انتقال می‌دهد.»

همان طور که او درباره کارش در فیلم برجسته و موفق ندیمه (The Handmaiden) ساخته پارک چان ووک صحبت می‌کرد، از تکنیکی گفت که او برای انتقال دقیق یک صحنه مهم به کار برده بود. او گفته: «ما از تکنیک «روز برای شب» برای صحنه‌ای استفاده کردیم که بانو هیدکو و سوک هی در شب فرار می‌کنند. این لحظه در واقع در طول روز فیلمبرداری شده است چراکه ثبت جزئیات پیچیده در تاریکی غیرممکن بود. من سایه‌های آبی را در پساتولید اضافه کردم تا آن فضای تاریکی کامل را ایجاد کنم که بیننده در نسخه نهایی می‌بیند.»

علاوه بر این تجربه، پارک جین هو اشاره کرده که توانایی نمایشگر برای ثبت جزئیات پیچیده در تاریکی برای تولید رنگ در صحنه‌های شب بسیار مهم است. او گفته: «مزایای کار با تلویزیون OLED مشهود است و برخلاف پروژکتورهای فیلم، نورپردازی دقیق و یکنواخت را بدون کاهش رنگ حاشیه تضمین می‌کند و از پیکسل‌های مستقل برای ایجاد سیاهی کامل بهره می‌برد. با همه این موارد، ثبت جزئیات در صحنه‌های تاریک، به نمایش گذاشتن جزئیات پیچیده و تقویت نشانه‌های بصری کارگردان برای درخشش و عمق بخشیدن به روایت بسیار آسان‌تر است.»

پارک جین هو در ادامه توضیح داده که چرا تلویزیون OLED ال‌جی امروزه به گزینه مورد علاقه شرکت‌های پساتولید در کره تبدیل شده است. او گفت: «تقریباً هر استودیویی که من می‌شناسم از نمایشگرهای OLED ال‌جی استفاده می‌کند. این تا حدی به‌خاطر آن است که آن‌ها به‌طور کامل از Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند، استاندارد HDR مورد علاقه در این صنعت و فرمت توصیه شده توسط ارائه‌دهندگان محتوا که کنتراست، رنگ‌ها و جزئیات باورنکردنی مورد نیاز برای کامل کردن روشن‌ترین و تاریک‌ترین بخش‌های یک صحنه را تضمین می‌کند.» او همچنین اشاره کرده که چطور تنوع محض محصولات تلویزیون OLED ال‌جی و همچنین دسترسی و راحتی آن‌ها در انتخاب‌شان نقش کلیدی دارد.

پارک جین هو در صحبت بیشتر درباره پشتیبانی Dolby Vision اشاره کرده که چطور این ویژگی نه‌تنها به‌هنگام کار بلکه به‌هنگام تماشای فیلم و سریال در خانه باعث ایجاد تفاوت شده است. او گفت: «وقتی سریال‌هایی همچون Big Bet را در سرویس آنلاین دیزنی پلاس بدون Dolby Vision نگاه می‌کنم، تصاویر فاقد آن وضوح و دقت هستند. از طرف دیگر، نمایشگر Dolby Vision مانند تلویزیون اوال‌ای‌دی ال‌جی بهترین کیفیت تصویر ممکن را تضمین می‌کند.»

پارک همچنین گفته که فناوری‌های نمایشگر در طول سال‌ها به‌طور چشمگیری تکامل یافته‌اند و نمونه آن نیز نسخه ریمستر فیلم پدرخوانده (The Godfather) است. او گفت: «از طریق سال‌ها نوآوری در فناوری نمایشگر، تجربه بصری کاملاً تغییر کرده است. به همین دلیل است که تفاوت بین نسخه اصلی و ریمستر فیلم «پدرخوانده» بسیار محسوس است. از طریق نمایشگرهای مدرن همچون تلویزیون OLED ال‌جی، بینندگان می‌توانند از یک پالت رنگ گسترده‌تر و با جزئیات بیشتر لذت ببرند.» پارک جین هو همچنین تأکید کرده که فناوری که انواع سایه‌های سیاه را به ارمغان آورده، باید جزو برجسته‌ترین پیشرفت‌های تاریخ سینما قرار بگیرد. او توضیح داده: «امروزه به‌ندرت دیده می‌شود که موهای سیاه به‌عنوان یک توده تیره سیاه به تصویر کشیده شود بلکه هر رشته به‌شکل‌ی ظریف نشان داده می‌شود.»

پارک جین هو با نگاهی به دو دهه فعالیتش در این حوزه، اظهار داشته که چیزهای زیادی چه برای مخاطبان و چه برای افراد فعال در این حوزه تغییر کرده است. او گفته: «اولین کار من در این صنعت کار CGI بود و در آن زمان من فقط باید برای انجام کار از یک مانیتور استفاده می‌کردم. اما تصحیح رنگ مستلزم آن است که متخصصان به‌طور مداوم نمایشگرهای متفاوت را ارزیابی کنند تا از تجربه بصری عالی اطمینان حاصل شود. به‌ویژه امروزه که پیشرفت‌ها در فناوری نمایشگر مخاطبان را قادر می‌سازد تا جزئیات بیشتری را درک کنند و عناصری که قبلاً نادیده گرفته می‌شد همچون جنبه‌های هنری، پس زمینه و اشیا مختلف بیشتر قابل مشاهده باشند.»

پاک جین هو همچنین توضیح داده که برای یک رنگ‌پرداز نمایشگرهای بهینه مانند تلویزیون اوال‌ای‌دی ال‌جی که با آن کار می‌کند، همانند یک بوم نقاشی برای یک نقاش است. او گفته: «این یک بوم خالی نیست بلکه نقاشی‌های پیچیده‌ای است که در طول فیلمبرداری ثبت شده‌اند. من به‌عنوان یک رنگ‌پرداز با اضافه کردن رنگ‌های زیبا که هر صحنه را زنده می‌کنند، احساسات قدرتمند را برمی‌انگیزم و تجربه بصری را افزایش می‌دهم. اگر این بوم دیجیتال منحصربه‌فرد به‌درستی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند به‌طور مؤثر گرما یا سردی و روشنایی یا تاریکی را به مخاطب منتقل کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید