۲۶ شهریور ۱۴۰۲

برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به میزبانی ال‌جی

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی میزبان کنفرانس توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ۲۰۲۳ (SDC) در پارک علوم ال‌جی سئول در کره جنوبی بوده است. این رویداد دو روزه به‌منظور تسهیل ارتباطات و تبادل تخصص‌های فنی بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار حرفه‌ای این شرکت برگزار شده است.

میزبانی این رویداد را شورای نرم‌افزار ال‌جی برعهده داشته است، نهادی متشکل از شرکت‌های وابسته ال‌جی و به ریاست ال‌جی الکترونیکس؛ این کنفرانس بر محوریت تم «احتمالات همگرایی» بوده است. در مدت این دو روز ۳۳ ارائه در شش حوزه مختلف انجام شد که شامل هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، حمل‌ونقل، پلتفرم، فناوری نرم‌افزاری، فرهنگ توسعه، فضای ابری و فناوری در حال ظهور است.

بیش از ۱۰۰۰ مهندس نرم‌افزار از ال‌جی الکترونیکس و شرکت‌های وابسته و همچنین از شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ جهانی همچون خدمات وب آمازون (AWS) و مایکروسافت همگی در این کنفرانس شرکت کردند و در سئول حاضر شدند تا فناوری و دانش توسعه متنوع خودشان را به اشتراک بگذارند.

رویداد SDC 2023 با سخنرانی‌های بائه کیونگ هون مدیر توسعه تحقیقات هوش مصنوعی ال‌جی و جیمز گاسلینگ مهندس برجسته در AWS شروع شد، مهندسی که بیشتر به‌عنوان بنیان‌گذار و طراح اصلی زبان برنامه‌نویسی جاوا شناخته می‌شود. آقای بائه راهکار فوق بزرگ هوش مصنوعی چند وجهی EXAONE 2.0 را معرفی کرد و نحوه استفاده از آن در شرکت ال‌جی را توضیح داد و این در حالی است که آقای گاسلینگ حرفه گسترده خودش در توسعه نرم‌افزار را به اشتراک گذاشت.

به دنبال سخنرانی‌های اصلی، برنامه جامع ارائه کنفرانس آغاز شد. در طول این رویداد، شرکت‌کنندگان از توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزاری که در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم‌خانگی، تلویزیون، وسایل نقلیه الکتریکی و نمایشگرهای تجاری کار می‌کنند، به صحبت درباره حوزه فعالیت خود پرداختند و این در حالی است که بسیاری از سخنرانان نیز در مورد پیاده‌سازی خاص آخرین فناوری‌ها همچون هوش مصنوعی، پلتفرم‌های نرم‌افزاری و تشخیص صدا در محصولات صحبت کردند.

در دسته پلتفرم، محققان شرکت لوازم‌خانگی و راهکار هوا ال‌جی و بخش CTO به معرفی ThinQ UP 2.0 پرداختند که با ترکیبی از لوازم‌خانگی و خدمات، مسیر جدیدی را برای نرم‌افزار لوازم‌خانگی ترسیم کرده است. در زمینه حمل‌ونقل و خودرو نیز محققان از بخش CTO نقشه راهی را برای پیاده‌سازی فناوری‌های خودرو مبتنی بر نرم‌افزار ارائه کردند و نوآوری‌های حیاتی همچون هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ را پوشش دادند.

ال‌جی اخیراً چشم‌انداز خودش برای تبدیل شدن به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند را اعلام کرده بود و تلاشش برای قدرت بخشیدن به توانایی‌های نرم‌افزاری در کل سازمان را دنبال می‌کند. این شرکت احساس می‌کند که نرم‌افزار در اتصال بخش‌های مختلف زندگی‌های مردم حیاتی است و به‌منظور خلق یک تجربه کاربری گسترده‌تر و متصل‌تر ضروری است. به همین منظور، ال‌جی با دانشگاه‌های بزرگ در کره جنوبی و سراسر جهان همکاری کرده تا استعدادهای جدید در زمینه توسعه نرم‌افزار را پیدا کند و سعی دارد تا این نیروهای جدید را با یک برنامه آموزشی به‌سرعت آموزش بدهد. این شرکت همچنین برنامه‌های آموزشی و گواهینامه شایستگی خودش را اجرا می‌کند تا موج بعدی کارشناسان نرم‌افزار ال‌جی را شکل بدهد.

ال‌جی از سال ۲۰۱۶ میزبان کنفرانس‌های توسعه نرم‌افزار بوده است تا به واحدهای تجاری خود اجازه بدهد تا تخصص فناوری خود را به اشتراک بگذارند و قابلیت‌های نرم‌افزاری شرکت را تقویت کنند. این رویدادها که از سال گذشته شروع شدند، گسترش پیدا خواهند کرد که شرکت‌‌های وابسته ال‌جی را نیز در بر بگیرند.

رویداد SDC 2023 به‌عنوان بخشی از فستیوال LG SPARK برگزار شده است، فستیوالی فرهنگی، نوآوری و هنر که هدفش روشن کردن جرقه‌های نوآوری است. این فستیوال در پارک علوم ال‌جی در ماه سپتامبر برگزار شده و با حضور شرکت‌های همکار ال‌جی بوده است. در این فستیوال و علاوه بر رویداد SDC 2023، رویداد DX Fair 2023 نیز برگزار شد که در آن، تحول دیجیتالی مورد توجه قرار گرفت و پس از آن نیز رویداد Culture Week برگزار می‌شود که انجمنی برای ساکنان سئول، متخصصان صنعت و دانشگاهیان فراهم می‌کند تا در مورد تأثیر آینده فناوری بر زندگی روزمره بحث کنند.

پارک این سونگ مدیر مرکز نرم‌افزار در شرکت ال‌جی الکترونیکس اظهار داشته:

«رقابت نرم‌افزاری کلیدی برای آماده شدن برای آینده است. با افزایش فرصت‌ها برای توسعه‌دهندگان خود در برقراری ارتباط آزادانه با یکدیگر، ال‌جی در حال تسریع همگرایی فناوری‌های نرم‌افزاری و تبدیل شدن به شرکت راهکارهای زندگی هوشمند است که می‌تواند فضاها و تجربیات مختلفی را در زندگی مشتریان به هم متصل کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید