۱۱ آبان ۱۴۰۲

شرکت ال‌جی کمیکال ماده‌ای با مقاومت بیشتر در برابر حرارت را برای باتری‌ها توسعه داد

شرکت ال‌جی کمیکال (LG Chem) به‌تازگی اظهار داشته که همراه با شرکت LX Hausys موفق به توسعه ماده‌ای شده‌اند که مقاومت بیشتری در برابر حرارت دارد و مدت زمان مقاومت باتری در برابر حرارت را بیشتر می‌کند. این ماده می‌تواند در برابر شعله‌ای با دمای 1500 درجه سانتیگراد برای 20 دقیقه مقاومت کند.

این ماده به نام Special Flame Retardant CFT به‌صورت مشترک توسط این دو شرکت توسعه داده شده و به‌خاطر ایستادگی و مقاومت بالایش در برابر شعله‌های بسیار قوی و همچنین فشار بسیار بالا برجسته است، مقاومتی که 14 برابر بیشتر از دیگر ترموپلاستیک‌های موجود است.

مقداری از این ماده به ضخامت ۱.۶ میلی‌متر در یک آزمایش شرکت ال‌جی کمیکال در برابر شعله‌ای سوزان قرار گرفت، شعله‌ای که دمای آن به ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در نتیجه این آزمایش نیز این ماده برای بیش از ۲۰ دقیقه نه ذوب شد، نه از بین رفت و نه سوراخی در آن ایجاد شد. این بالاترین حد از مقاومت در برابر آتش در این صنعت بوده است.

در این ماده تازه از فناوری ماده مانع آتش بسیار قوی شرکت ال‌جی کمیکال و همچنین ترموپلاستیک‌های فیبر پیوسته شرکت LX Hausys استفاده شده است. فناوری ماده مانع آتش ال‌جی کمیکال در سال گذشته میلادی توسعه داده شده بود و توانایی مقاومت در برابر شعله‌های آتشی با دمای بیش از ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد را برای بیش از ۱۰ دقیقه داشت که طولانی‌ترین زمان در آن دوره زمانی محسوب می‌شد. شرکت LX Hausys نیز با اضافه کردن لایه‌ای از ترموپلاستیک به این ماده توانسته مقاومت و عملکرد آن را بهبود ببخشد.

این ماده سفت و سخت است و تحت فشار به‌ندرت تغییر شکل می‌دهد و همین نیز باعث شده تا از آن بتوان در بالا و پایین بسته‌های باتری بزرگ در قطعات باتری خودروهای برقی استفاده کرد. انتظار می‌رود که این ماده بتواند به‌شکل‌ی مؤثر گسترش شعله‌های آتش در صورت آتش‌سوزی خودرو برقی را به تأخیر بیاندازد و زمان بیشتری برای خروج راننده از داخل خودرو یا خاموش کردن آتش فراهم بیاورد.

مهارگسیختگی گرمایی دلیل اصلی آتش‌سوزی باتری خودروهای برقی است و پدیده‌ای به شمار می‌رود که در آن، گرما توسط سلول‌های باتری ایجاد می‌شود و دلایل مختلفی دارد. این موضوع یکی از مواردی است که محبوب شدن خودروهای برقی را کُند کرده و مشکلی بزرگ برای مشتریان خودروهای برقی بوده است.

تام شین مدیر بخش توسعه و بازاریابی این ماده بیان کرده:

«ما همکاری نزدیکی با شرکت LX Hausys داشتیم و سال گذشته نیز ماده مانع آتش قوی‌ای را معرفی کردیم. ما واقعاً مفتخریم که یک خط تولید کاملی از این ماده برای مهارگسیختگی گرمایی خودروهای برقی داریم. ما همچنان به تحقیق و توسعه ادامه خواهیم داد تا زندگی روزمره رانندگان خودروهای برقی را ایمن‌تر کنیم و در عین حال، مشکلات مشتریان را رفع کنیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید