۲۷ آذر ۱۴۰۲

راهنمای چرخه‌های ماشین ظرف‌شویی ال‌جی

چرخه‌های ماشین ظرف‌شویی بسیار زیاد هستند و اگر شما در دنیای ماشین‌های ظرف‌شویی تازه‌وارد هستید، ممکن است این موضوع برای شما گیج‌کننده باشد. در این راهنما تمام چرخه‌های ماشین ظرف‌شویی ال‌جی به طور کامل توضیح داده شده است. همچنین شما را با انواع چرخه‌ها، مانند چرخه توربو، چرخه خودکار، چرخه نور، چرخه فشرده و غیره آشنا می‌کنیم.

چگونه چرخه شستشوی مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب چرخه ماشین ظرف‌شویی مناسب به نیاز شما بستگی دارد چرا که بسیاری از ماشین‌های ظرف‌شویی دارای برنامه‌ها و چرخه‌های مختلف تمیز کردن هستند تا بهترین خدمات را به شما ارائه بدهند. به طور کلی، برای انتخاب چرخه شستشوی مناسب باید این سؤالات را از خود بپرسید:

۱. ظروف چقدر کثیف هستند – کمی یا خیلی؟

۲. آیا چرخه برای ظروف آشپزخانه چینی خوب است؟

۳. آیا عجله دارید و به دنبال یک چرخه سریع هستید؟

۴. آیا شما چرخه‌ای نیاز دارید که ضدعفونی کامل را تضمین کند؟

۵. ظرفیت ماشین ظرف‌شویی چقدر است؟

انوع چرخه‌های ماشین ظرف‌شویی

هر ماشین ظرف‌شویی دارای گزینه‌های متمایزی برای چرخه‌ها است. همه آن‌ها از نظر زمان، دما، شدت آب، بخار و بار متفاوت هستند. اگر مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید، در این راهنما تمام چرخه‌های ماشین ظرف‌شویی از A تا Z توضیح داده شده است.

چرخه شستشوی اکسپرس ماشین ظرف‌شویی

اول از همه، اگر عجله دارید تا از برخی از وسایل آشپزخانه خود استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را درون ماشین ظرف‌شویی قرار بدهید و از چرخه شستشوی اکسپرس ال‌جی استفاده کنید. این چرخه شامل آبکشی، شستن و خشک کردن سریع و عالی ظروف آشپزخانه است. به عبارت دیگر، از نظر زمانی، این چرخه کوتاه‌ترین است ولی همچنان به‌اندازه دیگر چرخه‌ها کارآمد است.

  • مقدار آب مصرفی: ۱۲.۴ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۰.۶۱ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۳۸ دقیقه

چرخه شستشو توربو

اگر یک ماشین ظرف‌شویی LG QuadWash Steam دارید، پس باید درباره چرخه توربو بدانید چراکه این چرخه به شما کمک می‌کند تا ظروف تمیز و درخشانی با لکه‌های آب کمتری نسبت به سایر ماشین‌های ظرف‌شویی دیگر داشته باشید. این ماشین ظرف‌شویی این کار را با اسپری کردن آب داغ انجام می‎‌دهد که دمای آن ۶۵ درجه سانتیگراد است. علاوه بر این، دمای بالا آب دور ظروف، لیوان‌ها و هر چیز دیگری را احاطه می‌کند تا کاملاً خشک شوند و براق‌تر باشند.

  • مقدار آب مصرفی: ۱۸.۸ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۰.۸۷ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۵۹ دقیقه

چرخه شستشو آبکشی

اگر به دنبال آن هستید تا ظروف خود را قبل از شستشو آبکشی کنید، چرخه آبکشی راهکار مناسبی است. در حالی که این چرخه لزوماً ظروف را تمیز نمی‌کند اما از خشک شدن مانده غذا روی ظروف آشپزخانه و فقط با استفاده از آب جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، این چرخه باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما در انجام شستشوی خودتان می‌شود، بنابراین، از شستشوی ظروف دچار کمردرد نمی‌شوید.

  • مقدار آب مصرفی: ۶.۵ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۰.۰۱ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۱۸ دقیقه

چرخه‌های شستشو True Steam

یکی دیگر از ویژگی‌های ماشین ظرف‌شویی ال‌جی، ویژگی True Steam است. این ویژگی چیزی است که این ماشین ظرف‌شویی را منحصربه‌فرد می‌کند چراکه ۹۹ درصد باکتری‌ها و میکروب‌ها را از ظروف آشپزخانه شما پاک می‌کند. هنگامی که یکی از چرخه‌های True Steam را انتخاب می‌کنید، بخار از بالا و پایین به تمام بخش‌ها اسپری می‌شود. این کار باعث می‌شود تا تمام بشقاب‌ها، لیوان‌ها، فنجان‌ها و ظروف خشک و استریل شوند. علاوه بر این، سه چرخه بخار در ماشین ظرف‌شویی ال‌جی وجود دارند که عبارت‌اند از:

۱. چرخه ظریف

اگر ظروف شما کمی کثیف هستند می‌توانید از چرخه ظریف برای شستشو استفاده کنید. علاوه بر این، این چرخه برای ظروف آشپزخانه و بشقاب‌های ظریفی که تحمل دمای بسیار بالا را ندارند، بسیار مناسب است.

  • مقدار آب مصرفی: ۱۶.۸ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۱.۱۴ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۱۲۴ دقیقه

 ۲. چرخه فشرده

آیا قابلمه‌ها و تابه‌های قابل شستشوی ماشین ظرف‌شویی را دارید که به شدت کثیف هستند؟ اصلاً نگران نباشید چراکه این چرخه فشرده همه آن‌ها را تمیز می‌کند. چنین چرخه‌های سنگینی از آب و گرمای بسیار زیاد برای تمیز کردن کامل ظروف آشپزی بهره می‌برد.

  • مقدار آب مصرفی: ۲۳.۹ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۱.۷۶ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۱۸۵ دقیقه

۳. چرخه رفرش

این چرخه بخار که در ماشین‌های ظرف‌شویی ال‎‌جی وجود دارد، برای تمیز کردن ظروفی مناسب است که برای مدت زمان طولانی استفاده نشده‌اند. به‌عنوان مثال، اگر در یک تعطیلات طولانی بودید و مقداری گردوغبار یا چیز دیگری روی ظروفتان جمع شده است، آن‌ها را داخل ماشین ظرف‌شویی قرار بدهید، چرخه رفرش را انتخاب کنید و این چرخه ظروف شما را تمیز می‌کند.

  • مقدار آب مصرفی: ۹.۸ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۰.۷۸ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۶۶ دقیقه

چرخه شستشو اکو

ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی در زمینه صرفه‌جویی برق و آب بسیار عالی هستند. بنابراین، چرخه اکو را دارند که از انرژی به نحو احسن استفاده می‌کند و در نتیجه نیز آب مصرفی را کاهش می‌دهد. همه این‌ها در حالی است که عملکرد شستشوی عالی نیز دارد.

  • مقدار آب مصرفی: ۹.۹ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۰.۹۵ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۲۱۵ دقیقه

چرخه تمیز کردن

تمیزکاری خودکار ماشین ظرف‌شویی ال‌جی یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است. بدون نگرانی درباره تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی خود، مطمئنا زندگی شما بسیار راحت‌تر خواهد بود. همچنین اتصال ماشین ظرف‌شویی هوشمند ال‌جی به برنامه ThinQ در این زمینه بسیار کمک می‌کند. همچنین در این برنامه یادآوری‌های چرخه تمیز کردن و همچنین اعلان‌ها از اتمام شستشو را دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید این چرخه تمیز کردن را مطابق با میل و نیاز خود سفارشی کنید چراکه می‌توانید چرخه دانلود را انتخاب کرده تا آن را در تلفن خود ذخیره کنید.

علاوه بر این، زمانی که ماشین ظرف‌شویی شما نیاز به تمیز کردن داشته باشد، به شما اطلاع می‎‌دهد. اگر داخل آن خاک، بو یا لکه کثیفی وجود داشته باشد، ماشین ظرف‌شویی یک چراغ چشمک زن را روشن می‌کند تا به شما اطلاع بدهد که زمان چرخه تمیز کردن فرا رسیده است.

  • مقدار آب مصرفی: ۱۲.۱ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۰.۷۵ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۸۳ دقیقه

چرخه خودکار

در نهایت چرخه خودکار شستشو قرار دارد که بهترین تمیز کردن ظروف آشپزخانه را از طریق زمان‌بندی و دمای سفارشی که می‌توانید در برنامه ThinQ انتخاب کنید، ارائه می‌دهد.

  • مقدار آب مصرفی: ۱۳.۱ لیتر
  • مقدار برق مصرفی: ۱.۰۸ تا ۱.۱۷ کیلووات ساعت
  • مدت زمان چرخه: ۱۹۵ دقیقه

ویژگی‌های خاص

علاوه بر این، چرخه‎های قبلی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که باعث کارایی بیشتر آن‌ها می‌شوند. در واقع، هر ویژگی وجه تمایز خاص خودش را دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا چرخه مناسب را انتخاب کنید.

سوالات متداول:

آیا می‌توانم ماشین ظرف‌شویی را در میانه چرخه باز کنم یا این کار باعث مشکل می‌شود؟

بله می‌توانید. برای این کار در ماشین‌های ظرف‌شویی ال‌جی باید وارد برنامه ThinQ شوید و چرخه را متوقف کنید. با انجام این کار، سه دقیقه وقت خواهید داشت تا کار خود را انجام بدهید و سپس چرخه شستشو را روشن کنید. در صورتی که پس از این سه دقیقه چرخه را روشن نکنید، چرخه به طور خودکار خاموش می‌شود.

یک ماشین ظرف‌شویی دقیقا در یک چرخه چقدر آب مصرف می‌کند؟

این بستگی به چرخه یا برنامه‌ای دارد که انتخاب می‌کنید و همان‌طور که در بالا مشاهده می‌کنید، مقدار آب مصرفی هر چرخه متفاوت است و به طور کلی، یک چرخه منظم حدود ۹ لیتر آب مصرف می‌کند.

گزینه Download Cycle چیست؟

برنامه ThinQ دارای چرخه‌های ویژه مختلفی است که معمولاً جزو چرخه‌های اولیه نیستند. این گزینه به شما امکان می‌دهد تا این چرخه‎‌ها را کاوش کرده و آن‌ها را دانلود و در تلفن خود ذخیره کنید.

در پایان باید گفت که چرخه‌های ماشین ظرف‌شویی بسیار زیاد هستند و هدف همه آن‌ها برآورده کردن نیازهای شما برای شستشوی ظروف هستند. به عبارت دیگر نیز ال‌جی تمام ماشین‌های ظرف‌شویی خودش را به چرخه‌های مختلفی مجهز کرده تا به شما کمک کند تا ظروف آشپزخانه خود را کاملاً تمیز نگه دارید.

زندگی خوب است!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید