۱۲ آذر ۱۴۰۲

ال‌جی و یونسکو همکاری مهمی را در زمینه ترویج اصول اخلاقی هوش مصنوعی شروع کردند

در یک همکاری بسیار مهم، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد یعنی یونسکو و LG AI Research تفاهم‌نامه‌ای را در پارک علمی ال‌جی در اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی به امضا رساندند تا از توسعه مسئولانه هوش مصنوعی حمایت کنند. این همکاری حول محور ترویج اصول اخلاقی فناوری‌های هوش مصنوعی با تمرکز بر حقوق بشر، شفافیت و انصاف است.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه نیز افرادی کلیدی از جمله خانم شوهیون کیم مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در بانکوک و همچنین نماینده یونسکو در تایلند، میانمار و جمهوری خلق لائوس و سنگاپور، دکتر کیونگون بائه رئیس تحقیقات هوش مصنوعی ال‌جی، آقای یوچول کیم رئیس واحد ایکس و همچنین آقای میونگشین کیم مسئول سیاست‌گذاری در تحقیقات هوش مصنوعی ال‌جی حضور داشتند.

یونسکو به‌عنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل متحد در ایجاد گسترده‌ترین استاندارد جهانی برای شیوه‌های اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی نقش بسزایی دارد. علاوه بر این، یونسکو یک چارچوب بین‌المللی جامع برای توسعه اصول اخلاقی حول محور هوش مصنوعی ایجاد کرده است. سنگ بنای این چارچوب نیز حمایت از حقوق و کرامت انسانی است و مبتنی بر اصول اساسی‌ای همچون شفافیت و انصاف است. در کنفرانسی عمومی یونسکو در سال ۲۰۲۱، توصیه‌ای درباره اصول اخلاقی هوش مصنوعی توسط ۱۹۳ کشور عضو تصویب شد.

این همکاری پیشگامانه نشان دهنده نقطه عطف مهمی در پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی است که به بشریت و توسعه پایدار کمک می‌کنند. هدف از این مشارکت نیز تسهیل ظرفیت‌سازی، توسعه مواد آموزشی درباره اصول اخلاقی هوش مصنوعی و ارتقای آگاهی از طریق رویدادهای تأثیرگذار است.

مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه یونسکو یعنی خانم سوهیون کیم بر اهمیت این همکاری در پرداختن به پیچیدگی‌های حکمرانی هوش مصنوعی و تضمین توسعه مسئولانه و قابل اعتماد آن در مقیاس جهانی تأکید دارند.

دکتر کیون‌هون بائه رئیس تحقیقات هوش مصنوعی ال‌جی، از طریق همکاری در بخش‌های مختلف، برای اطمینان از توسعه اصول اخلاقی هوش مصنوعی در چارچوب اعتماد جهانی، انتظار نتایج مثبت و مفیدی را دارد.

این همکاری تاریخی نشان دهنده تعهدی مشترک برای تقویت توسعه اصول اخلاقی و همچنین استقرار شیوه‌های هوش مصنوعی است و هر دو سازمان نیز به طور فعال در این زمینه مشارکت دارند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید