۱۰ اسفند ۱۴۰۲

ال‌جی برای یازدهمین سال متوالی سلطه‌اش در بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را حفظ کرد

در دنیای همیشه در حال تحول سرگرمی‌های خانگی، ال‌جی به دلیل پیش‌گامی‌های خودش در بازار جهانی تلویزیون به‌عنوان رهبری غیرقابل‌انکار شناخته می‌شود. ال‌جی با تسلط بر بازار جهانی تلویزیون‌های OLED برای یازدهمین سال متوالی، تعهدش نسبت به نوآوری و برتری بیشتر را برجسته کرده و همچنین تجربه‌های مشتری متفاوتی را به ارمغان آورده که تلویزیون‌های ال‌جی را از بقیه متمایز می‌کند.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Omdia، ال‌جی در سال گذشته با فروش بیش از سه میلیون واحد تلویزیون OLED در صدر بازار جهانی OLED قرار گرفته است. ال‌جی با داشتن سهم چشمگیر ۵۳ درصدی از بازار جهانی تلویزیون‌های OLED بر اساس محموله‌های فروش، جایگاه برتر خودش را به‌عنوان رهبر بلامنازع بازار تلویزیون‌های OLED با مجموعه‌ای از شکل‌ها و اندازه‌های مختلف حفظ کرده است.

در عصر «بزرگتر بهتر» میل به تلویزیون‌های فوق‌العاده بزرگ و ممتاز همچنان در حال افزایش است و سال گذشته نیز تفاوتی نداشته است. در میان افزایش تقاضا، سهم تلویزیون‌های ۷۵ اینچی و بالاتر بر اساس درآمد در بازارهای تلویزیون‌های ممتاز از جمله آمریکای شمالی و اروپا، از ۲۰ درصد فراتر رفته است.

محموله‌های تلویزیون‌های OLED با سایز ۷۵ اینچ و بالاتر شاهد رشد انفجاری بوده‌اند و بر اساس درآمد در کل بازار تلویزیون‌های OLED از ۲۵ درصد فراتر رفته‌اند. با توجه به اینکه از هر چهار تلویزیون OLED فروخته شده، یک مدل فوق‌العاده بزرگ بوده است، این روند در طی پنج سال گذشته از جمله سال ۲۰۲۳، به میانگین سالانه نزدیک به ۷۰ درصدی منجر شده است.

ال‌جی با نزدیک شدن به ۶۰ درصد از کل محموله‌های تلویزیون OLED بالای ۷۵ اینچ توانسته تسلط خودش در بازار را بیشتر کند. ال‌جی به طور فعال مجموعه تلویزیون‌های OLED بی‌سیم خودش از جمله مدل‌های ۹۷، ۸۳ و ۷۷ اینچی را گسترش داده و راهکار پیشگامانه انتقال بی‌سیم 120 هرتز 4K را ارائه کرده است. این در حالی است که دسترسی تلویزیون‌های OLED بی‌سیم خودش را گسترش داده و در عین حال نیز تقاضای فزاینده برای گزینه‌های ممتاز فوق بزرگ در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا را برآورده می‎‌کند.

همان‌طور که تقاضا برای تلویزیون‌های فوق بزرگ و ممتاز افزایش پیدا می‌کند، ال‌جی مجموعه تلویزیون‌های OLED خودش را با طیف گسترده‌ای از مدل‌های تلویزیون OLED بی‌سیم و همچنین کیفیت تصویر و صدای بالا با پردازنده‎های هوش مصنوعی از جمله پردازنده هوش مصنوعی α 11 گسترش داده است. جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی همچنین با پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS تجربه سرگرمی خانگی شخصی‌تری را ارائه می‌کند.

مجموع محموله‌های تلویزیون OLED و LCD در سال گذشته به بیش از ۲۲.۵۳ میلیون دستگاه رسید که بر اساس درآمد، ۱۶.۳ درصد از بازار جهانی تلویزیون در سال ۲۰۲۳ میلادی را شامل می‌شود. تلویزیون‌های QNED ال‌جی با گزینه‌های بیشتری که نشان دهنده مهارت این شرکت در بازار جهانی است، از فناوری‌های Quantum Dot و NanoCell color ال‌جی برای ارائه رنگ‌های دقیق و زنده استفاده می‌کنند. ال‌جی با هدایت این مدل‌های QNED قابل توجه، در سال گذشته در بازار تلویزیون‌های LCD ۱۴.۷ درصد سهم را به خودش اختصاص داده و در رده دوم قرار گرفته است.

جدیدترین تلویزیون‌های QNED ال‎جی از فناوری Mini LED و پردازنده هوش مصنوعی Alpha 8 بهره می‌برند که نسبت به نسل قبلی یعنی پردازنده Alpha 7 Gen 6 عملکرد هوش مصنوعی ۱.۳ برابری را داشته و رنگ‌های دقیق‌تری تولید کرده است. با خط تولید متنوع ال‌جی، مشتریان می‌توانند مدل دلخواه خود را با اندازه‌های مختلف از ۴۳ اینچ تا مدل عظیم ۹۸ اینچی را انتخاب کنند.

محموله‌های بازار جهانی تلویزیون در سال گذشته در مجموعه از ۲۰۱ میلیون فراتر رفت که در مقایسه با سال قبل از آن اندکی کاهش داشته است. فروش تلویزیون‌های LCD برای دومین سال متوالی زیر ۲۰۰ میلیون دستگاه باقی ماند و این در حالی است که محموله تلویزیون‌های OLED از جمله ال‌جی به ۵.۶ میلیون دستگاه رسید.

۱ نظر

حسین ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ پاسخ

از نظر افزایش تولیدسالیانه سهم تولید تلوزیون های اولد سال به سال در حال افزایش است اما درصد سهم ال جی علی رغم افزایش چشمگیر تولید در حال کاهش است البته این خبر برای ال جی بسیار خوب است زیرا تمام تولید کنندگان جهانی حتی شرکت سامسونگ رقیب دیرینه ال جی و پیشکسوتان و نامداران صنعت تلوزیون که گاها سابقه ای بیش از یک قرن دارند برای تولید تلوزیون های اولد با برند خود نیازمند پنل های ساخت ال جی هستندبرندهای صاحب نام شناخته شده در ایران مانند فیلیپس هلند ، لوه و گروندیک آلمان وستل ترکیه برندهای ژاپنی سونی و پاناسونیک و توشیبا و جی وی سی و … تماما با پنل الجی تولید میشوند و این تقاضای بالا موجب افتتاح حط تولید و حتی کارخانجات جدید تولید پنل oled توسط ال جی در کشور چین شده این استقبال جدید باعث افزایش تولید و کاهش چشمگیر قیمت این پنل هاست در سال ۲۰۱۳ میلادی قیمت تلوزیون اولد ۵۵ اینچ ۷ برابر تلوزیونهای led lcd بود این نسبت در حال حاضر در سایزهای پر تقاضا یه ۲ به یک رسیده است

نظر دهید