۰۹ اسفند ۱۴۰۲

همکاری ال‌جی و متا برای تسریع کسب‌وکار XR

ال‌جی و متا

ال‌جی الکترونیکس (LG) با هدف سرمایه‌گذاری بیشتر روی واقعیت توسعه یافته (XR) همکاری استراتژیک خودش را با شرکت بسیار قدرتمند در زمینه فناوری یعنی Meta Platforms افزایش می‌دهد. هدف از این کار نیز ترکیب نقاط قوت دو شرکت در محصولات، محتوا، خدمات و پلتفرم‌ها برای هدایت نوآوری در تجربه‌های مشتری در فضای مجازی در حال رشد است.

ایجاد همکاری XR با متا

به‌تازگی مدیران ارشد ال‌جی از جمله مدیر عامل ویلیام چو و پارک هیونگ سی رئیس شرکت سرگرمی خانگی با مارک زاکربرگ بنیان‌گذار و مدیر عامل متا در برج‌های دوقلو ال‌جی در یویدو شهر سئول دیدار کردند. این دیدار هم‌زمان با تور آسیایی زاکربرگ بوده است. در این جلسه دو ساعته بحث‌هایی درباره استراتژی‌های کسب‌وکار و ملاحظات برای توسعه دستگاه واقعیت توسعه یافته نسل جدید است. مدیر عامل آقای چو در حالی که هدست Meta Quest 3 و عینک هوش مصنوعی Ray-Ban Meta را تجربه می‌کرد، علاقه شدیدی به نمایش‌های فناوری پیشرفته متا به ویژه با تمرکز بر مدل‌های زبان بزرگ متا و پتانسیل آن برای ادغام هوش مصنوعی روی دستگاه را ابراز کرد.

هموار کردن راه برای تجارب واقعیت توسعه یافته نسل جدید

ال‌جی تصور می‌کند که با ادغام پلتفرم متا با قابلیت‌های محتوا و خدمات خاص خودش از کسب‌وکار تلویزیونی‌اش، می‌تواند اکوسیستم متمایزی را در حوزه XR ایجاد کند که یکی از حوزه‌های تجاری جدید این شرکت است. علاوه بر این، ادغام عناصر مختلف فناوری متا با محصولات پیشرفته و قابلیت‌های کیفی ال‌جی نوید هم‌افزایی قابل‌توجهی در توسعه نسل بعدی دستگاه XR می‌دهد.

دستگاه‌های XR به‌عنوان نسل بعدی دستگاه‌های شخصی معرفی می‌شوند که می‌توانند از محدودیت‌های صفحه‌نمایش موبایل در غوطه‌وری و مشاهده فراتر بروند. دستگاه‌های پوشیدنی این پتانسیل را ارائه می‌دهند که تعاملات با مشتری را به میزان قابل توجهی گسترش می‌دهند. مدیر عامل چو قبلاً گفته بود که «ما فرصت‌هایی را برای دستگاه‌های شخصی نسل جدید در عرصه تجاری XR  مشاهده می‌کنیم.»

افزایش مستمر سبد از طریق انتخاب و تمرکز

در سال‌های اخیر، ال‌جی منابع استراتژیک خودش را روی بخش‌های آینده محور با رشد پیش‌بینی بالا متمرکز کرده است و بر اساس پویایی بازار و ارزیابی‌های استراتژیک، کسب‌وکارهای حاشیه‌ای را به حداقل می‌رساند. همکاری با متا با این استراتژی مطابقت دارد و با هدف پیشروی نوآوری‌ها در تجربیات مشتری در فضای مجازی آینده محور و پیش‌بینی توسعه کامل بازار XR است.

سال گذشته، ال‌جی از Future Vision 2030 خودش رونمایی کرد که هدف بلندمدت این شرکت برای تبدیل شدن به شرکت راهکار زندگی هوشمند را برجسته کرده، هدفی که می‌تواند به طور یکپارچه تجارب مشتری را در حوزه‌های مختلف از جمله خانگی، تجاری، حمل‌ونقل و فضاهای مجازی گسترش بدهد و به هم متصل کند. به‌عنوان بخشی از تغییر سازمانی در پایان سال، یک واحد تجاری اختصاصی XR در شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی ایجاد شده تا جستجو برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در عرصه فضای مجازی را تسریع کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید