۱۲ اسفند ۱۴۰۲

ادغام هنر خیابانی و دنیای دیجیتال با همکاری LG OLED و شپرد فیری

در رویداد Frieze Los Angeles 2024، LG OLED با هنرمند خیابانی معاصر و تحسین شده شپرد فیری که فعال اجتماعی و بنیان‌گذار لباس خیابانی OBEY است، همکاری کرده تا هنر خیابانی را به قلمرو دیجیتالی و متحول‌کننده بیاورد. LG OLED به‌عنوان بوم دیجیتالی عالی با آثار فیزیکی شپرد و فضای نمایشگاه در هم تنیده شده تا تجربه‌ای جذاب و دلنشین را در نمایشگاه هنری سالانه لس آنجلس به ارمغان بیاورد.

این نمایشگاه با موضوع Peace and Justice است و در آن نیز مجموعه‌ای از آثار شپرد فیری به نمایش گذاشته شدند، آثاری که توسط خود هنرمند انتخاب شده و توجه‌ها را به برخی از مبرم‌ترین مسائلی جلب می‌کند که جامعه امروزی با آن مواجه است. شپرد فیری مرز بین هنر سنتی و تجاری را محو می‌کند و نوع و تصویری را برای خلق آثاری پر جنب‌وجوش استفاده می‌کند که تصاویری جسورانه و به‌یادماندنی و همچنین با نقدهای اجتماعی متفکرانه به جای می‌گذارد.

اگرچه هنر خیابانی طبیعتاً نوعی هنر در فضای باز است، شپرد فیری از پذیرش رسانه دیجیتالی واهمه‌ای ندارد و به شکلی ماهرانه عناصر فیزیکی و مجازی را ترکیب کرده تا بُعد جدیدی به کارهای هنری خودش ببخشد. از طریق مجموعه Peace and Justice و با پشتیبانی LG OLED، این فضای نمایشگاه در Frieze LA به گسترش هنر متمایز شپرد کمک کرده و دیدگاه خلاقانه و منحصربه‌فرد وی را به شیوه‌ای نوآورانه و بسیار بدیع ارائه کرده است.

نقاشی دیواری بسیار جذاب Damaged Wrong Path Mural از این هنرمند که در نمایشگاه Frieze LA به نمایش درآمده است، چندین قطعه از نمایش انفرادی این هنرمند به نام Damaged از سال ۲۰۱۷ را با یکدیگر ترکیب کرده است. استقرار هوشمندانه تلویزیون‌های LG OLED انرژی تازه و پویایی جدیدی را به این اثر هنری بزرگ و پیچیده بخشیده است.

شپرد با استفاده از دقت تصویر که توسط کنترل سطح پیکسل LG OLED امکان‌پذیر است، تأثیر این نقاشی دیواری را از نظر بصری چشمگیرتر کرده و در عین حال نیز حس و حال جدیدی به این اثر خودش بخشیده است. همکاری انحصاری شپرد و ال‌جی در هنر دیجیتال یک کلاس درس استادانه در ادغام هماهنگ هنر و فناوری است.

شپرد فیری در صحبت‌های خودش بیان کرده:

«هنر چیزی فراتر از زیبایی شناسی است؛ هنر باید گفتگوهای چالش‌برانگیزی را برانگیزد، موضوعات معناداری را مطرح کند و ما را با احساسات ناراحت‌کننده مواجه کند. آثاری که در همکاری من با ال‌جی گنجانده شده‌اند، با در نظر گرفتن همین موارد انتخاب شده‌اند و برای نشان دادن این موضوع به مخاطبان است که ترکیب هنر و فناوری می‌تواند تمرین و بیان هنری را به قلمروی جدید و ارزشمندی سوق بدهد.»

کیت اوه رئیس بخش ارتباطات برند در شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

« LG OLED از همکاری با شپرد فیری برای جابجایی مرزهای هنری و تعامل و الهام‌بخشیدن به بازدیدکنندگان نمایشگاه Frieze LA بسیار خرسند است. ما در تعهد خودمان به هنر ثابت قدم می‌مانیم و به حمایت از هنرمندانی ادامه خواهیم داد که در اشتیاق ما برای نوآوری و ایجاد تغییرات مثبت شریک هستند.»

LG OLED مصمم است تا افراد بیشتری را به دنیای هیجان‌انگیز و همیشه در حال تکامل هنر دیجیتال معرفی کند. ال‌جی از طریق ابتکار LG OLED ART خودش سعی دارد تا همچنان به ادغام هنر و فناوری بپردازد و با علاقه‌مندان به هنر از سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید