۱۳ اسفند ۱۴۰۲

ال‌جی اینوتک ماژول‌های دوربین گرمایشی با عملکرد بالا را توسعه می‌دهد

ال‌جی اینوتک (LG Innotek) در اواخر ماه فوریه اعلام کرده که با موفقیت توانسته ماژول‌های دوربین گرمایشی با عملکرد بالا را برای خودروهای خودران را توسعه بدهد که از برترین و دقیق‌ترین طراحی و فناوری جهانی بهره می‌برند. ال‌جی اینوتک استراتژی‌ای را در پیش گرفته تا بازار دوربین‌های خودروهای خودران را در دست بگیرد.

دوربین گرمایشی محصولی است که با نصب یک گرمکن یا بخاری روی دوربین سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) ساخته می‌شود. سازندگان و تولیدکنندگان خودرو به طور فزاینده‌ای از دوربین‌های گرمایشی به‌عنوان جزء ضروری برای رانندگی ایمن خودران استفاده می‌کنند.

وقتی که یخ روی لنز دوربین خودرو ایجاد می‌شود یا زمانی که برف روی آن می‌نشیند، دوربین نمی‌تواند موانع اطراف خودرو را تشخیص بدهد و همین نیز ممکن است منجر به تصادفات جدی شود. به همین دلیل است که ما به دوربین گرمایشی نیاز داریم که تصاویری واضحی را ارائه کند.

ال‌جی اینوتک توانسته یک ماژول دوربین گرمایش مستقیم بسازد که در برابر برف و یخ‌بندان در دمای انجماد مقاومت می‌کند. ماژول دوربین گرمایشی با عملکرد بالا که ال‌جی اینوتک تولید کرده است، پایین لنزها را گرم می‌کند تا انرژی کمتری مصرف کند و در عین حال نیز به سرعت برف و یخ‌زدگی را از بین می‌برد.

استفاده از این محصول تا نیمی از زمان معمولی برای ذوب یخ‌زدگی را کاهش می‌دهد. در آزمایشی که در دمای بسیار پایین منفی ۱۸ درجه سانتیگراد انجام شده بود، ماژول دوربین گرمایشی با عملکرد بالا وضوح لنز یخ‌زده را تنها در چهار دقیقه به دمای اتاق بازگردانده است. این در حالی است که محصولات موجود در بازار به طور متوسط هشت دقیقه طول می‌کشند تا کاملاً یخ‌زدگی لنز را در همان محیط از بین ببرند.

ویژگی این ماژول توسعه یافته نیز این است که از مواد ضریب دمای مثبت یا PTC استفاده می‌کند. مواد PTC زمانی که دما از یک نقطه خاص بالاتر می‌رود، مقدار جریان را کاهش می‌دهند و دما را در محدوده مناسب حفظ می‌کنند. به لطف توانایی این مواد برای کنترل دما، ال‌جی اینوتک توانست یک گرمکن را در پایین لنز نصب کند که به سرعت برف و یخ‌زدگی را از بین می‌برد. این کار نگرانی درباره کاهش عملکرد لنز به دلیل گرم شدن بیش از حد را نیز برطرف می‌کند.

رئیس ال‌جی اینوتک یعنی مون هیوکسو بیان کرده:

«ال‌جی اینوتک کسب‌وکار راهکارهای سنجش خودکار را تقویت می‌کند که ارزش‌های متفاوتی را تقویت می‌کند که ارزش‎‌های متفاوتی را برای مشتری ارائه می‌کند و شامل ماژول‌های دوربین خودرو، LiDAR و رادارها با تکیه بر فناوری بی‌رقیب ماژول دوربین است و تلاش‌های این شرکت برای مشارکت در بازار قطعات حمل و نقل آینده محور را افزایش می‌دهد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید