۱۴ اسفند ۱۴۰۲

بهترین مایکروفرها در سال ۲۰۲۴

مایکروفرها به یک وسیله ضروری آشپزخانه برای گرم کردن غذای باقی مانده، یخ‌زدایی از گوشت یا حتی پختن غذاهای لذیذ تبدیل شده‌اند. پس اگر به دنبال آن هستید تا چگونه بهترین مایکروفر را انتخاب کنید، در این مطلب همراه با ما باشید تا شما را راهنمایی کنیم که چطور ویژگی‌های بهترین مایکروفرهای سال ۲۰۲۴ میلادی را بسنجید.

۱. قدرت پخت‌وپز و وات

مهم‌ترین جنبه‌ای که در انتخاب بهترین مایکروفر باید در نظر گرفت، قدرت پخت‌وپز است که معمولاً بر حسب وات اندازه‌گیری می‌شود.

چرا وات مهم است؟

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالت متحده (USDA)، وات مایکروفر شما به طور قابل‌توجهی بر زمان پخت و کارایی آن تأثیر می‌گذارد.

چند وات برای مایکروفر بهتر است؟

اگر توان مایکروفر شما کمتر از مقدار توصیه شده روی بسته‌های غذایی باشد، پختن وعده‌های غذایی شما تا دمای داخلی مطمئناً زمان بیشتری طول می‌کشد؛ بنابراین، برای اطمینان از ایمنی و راحتی، بهتر است که یک مایکروفر با وات کافی تهیه کنید.

چگونه توان مایکروفر خود را پیدا کنیم؟

می‌توانید به درب داخل آن نگه کنید یا اینکه شماره سریال در پشت یا روی دفترچه راهنمای را بررسی کنید. گاهی اوقات وب سایت سازنده نیز این اطلاعات را ارائه می‌دهد.

۲. ظرفیت

یکی از اولین سؤالاتی که ممکن است از خود بپرسید این است که مایکروفر چقدر باید حجم داشته باشد و پاسخ این سؤال نیز تا حد بسیار زیادی به نیازهای فردی و برنامه‌های استفاده شده بستگی دارد.

اگر شما اغلب اوقات برای خانواده پرجمعیت آشپزی می‌کنید یا اینکه با مواد غذایی پرحجم سروکار دارید، ظرفیت ۳۰ لیتر یا بیشتر برای شما می‌‎تواند مناسب باشد. از سوی دیگر، برای خانواده‌های کوچکتر یا فضای محدود آشپزخانه، مایکروفر ۲۰ لیتری کافی است.

قبل از تصمیم‌گیری، توصیه می‌شود که ارتفاع، عرض و عمق فضایی که برای مایکروفر در آشپزخانه خود مد نظر دارید را بررسی کنید تا بتوانید متناسب با آن مایکروفر مناسب را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که فضای کافی برای تهویه مایکروفر نیز وجود داشته باشد.

۳. حالت‌های پخت و تنظیمات از پیش برنامه‌ریزی شده

بهترین مایکروفرهای سال ۲۰۲۴ میلادی دارای حالت‌های مختلف پخت هستند که آن‌ها را به وسایل کمک آشپزی همه‌کاره تبدیل می‌کند. این حالت‌ها از گرمایش استاندارد مایکروفر گرفته تا کباب کردن، پختن و یخ‌زدایی را شامل می‌شود.

۴. آشپزی همرفت

این یک ویژگی ضروری در بهترین مایکروفرهای سال ۲۰۲۴ میلادی به شمار می‌رود: مایکروویوهای همرفتی از یک فن برای گردش هوای گرم در اطراف غذا استفاده می‌کنند. این منجر به این می‌شود که زمان پخت‌وپز سریع‌تر باشد و غذاها یکنواخت‌تر پخته شوند و لکه‌های سرد یا داغ روی غذا به جا نماند.

پخت همرفت به شما این امکان را می‌دهد که گوشت را به طور کامل بدون از دست دادن لطافت، آبدار بودن یا طعم آن بپزید یا اینکه پوست آن را ترد کنید. این ویژگی مایکروفر شما را از یک دستگاه گرم‌کن ساده به یک دستگاه پخت‌وپز همه‌کاره تبدیل می‌کند که قادر به انجام بسیاری از کارهای آشپزی است.

۵. فناوری اینورتر

مایکروفرها با فناوری اینورتر برای حفظ سطح توان بهینه در طول پخت‌وپز طراحی شده‌اند. این جایگزین روش سنتی روشن و خاموش مکرر برق است که ممکن است منجر به پخت ناهموار شود. فناوری اینورتر جریان ثابتی از قدرت را برای پخت یکنواخت غذا در هر زمان فراهم می‌کند و برای یخ‌زدایی و پخت‌وپز ظریف نیز عالی است.

۶. کنترل پنل کاربرپسند

یک کنترل پنل با کاربری آسان می‌تواند تفاوت بین یک تجربه آشپزی خسته‌کننده یا یکپارچه را ایجاد کند. پیمایش در میان این عملکردها نیز ساده و سرراست است. به دنبال مایکروفری باشید که صفحه‌نمایش واضح داشته باشد، دکمه‌هایش آسان باشند و همچنین کنترل‌های لمسی برخوردار باشد که به‌سرعت پاسخ بدهند. این دسترسی سریع به متداول‌ترین عملکردها مانند شروع، توقف و تنظیمات آسان زمان را ارائه می‌دهد.

۷. ایمنی و صدور گواهینامه

وقتی صحبت از لوازم آشپزخانه می‌شود، ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارد. انواع مختلف مایکروفرها با توجه به استفاده گسترده و فناوری استفاده شده در آن‌ها باید از مقررات تولید مایکروفر FDA و استانداردهای بین‌المللی فهرست شده توسط سازمان بهداشت جهانی پیروی کنند.

استانداردهای ایمنی FDA برای مایکروفرها

سازمان FDA استانداردهای عملکرد ایمنی خاصی را تعیین کرده است که همه مایکروفرها باید از آن پیروی کنند. این استانداردها برای محدود کردن میزان قرار گرفتن در معرض تشعشعات مایکروفر برای مصرف‌کننده و تضمین ایمنی کلی دستگاه در طول عمر آن طراحی شده‌اند. در اینجا خلاصه‌ای از این استانداردهای ایمنی آورده شده است:

حد نشت تشعشع

سازمان FDA مقدار مایکروویوهایی که می‌توانند از مایکروفر و در طول عمرش نشت کند را محدود کرده است. این حد روی ۵ میلی وات تشعشع مایکروویو در هر سانتیمتر مربع تنظیم شده است. باید توجه داشت که انرژی مایکروویو با دور شدن از منبع به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و این امر را به یک استاندارد سخت‌گیر و ایمن تبدیل می‌کند.

سیستم‌های اینترلاک

همه مایکروفرها باید دارای دو سیستم قفل سیستم باشند؛ این سیستم‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تولید مایکروویو را بلافاصله پس از باز شدن درب یا باز شدن درب متوقف می‌کنند. علاوه بر این، یک سیستم نظارتی نیز باید وجود داشته باشد تا در صورت خرابی یکی یا هر دو سیستم اینترلاک، عملکرد مایکروفر متوقف شود.

برچسب زدن اجباری

تولیدکنندگان باید مایکروفرهای خود را برچسب بزنند و تأیید کنند که آن‌ها استانداردهای ایمنی را دارند. علاوه بر این، سازمان FDA تأکید کرده که برچسب اقدامات احتیاطی برای استفاده نیز روی محصول قرار داشته باشد.

آزمایش و ارزیابی FDA

برای اطمینان از انطباق با این استانداردها، FDA آزمایشاتی را روی مایکروفرها در آزمایشگاه خودش انجام می‌دهد و برنامه‌های آزمایش تشعشع و کنترل کیفیت تولیدکنندگان را در کارخانه‌هایشان ارزیابی می‌کند و از پایبندی مداوم سازمان FDA به این هنجارهای ایمنی اطمینان می‌دهد.

زندگی خوب است!

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید