۲۰ اسفند ۱۴۰۲

شو لیا چیانگ به‌عنوان برنده جایزه LG Guggenheim Award 2024 انتخاب شد

موزه Solomon R. Guggenheim و ال‌جی با افتخار اعلام کردند که شو لیا چیانگ برنده جایزه LG Guggenheim Award 2024 میلادی است. این هنرمند Net پیش‌گام که فعالیت آن در رشته‌های مختلف به بیش از سی سال می‌رسد، دومین دریافت‌کننده جایزه است که به‌عنوان بخشی از ابتکار هنر و فناوری ال‌جی گوگنهایم شناخته می‌شود، یک همکاری پنج ساله و چند وجهی که برای تحقیق، تکریم و ارتقای هنرمندانی است که در زمینه تلفیق هنر و فناوری کار می‌کنند. شو لیا چیانگ توسط هیئت داوران بین‌المللی متشکل از متخصصان هنر و فناوری انتخاب شد و به‌عنوان جشن دستاوردهای پیشگامانه‌اش در این زمینه، مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار جایزه دریافت می‌کند.

نائومی بکویث و جنیفر و دیوید استاکمن از موزه گوگنهایم در بیانیانه‌ای بیان کردند:

«شو لیا چیانگ یکی از اولین کسانی بود که پتانسیل آزادی دنیای دیجیتال را تشخیص داد. ما از کاوش‌های جسورانه او در مورد بدن‌ها و خواسته‌های آن‌ها در دنیای دیجیتال و آنالوگ ما تجلیل می‌کنیم و در کنار ال‌جی از برجسته شدن آثار وی به وجد می‌آییم.»

سئول پارک رئیس بخش مدیریت برند ال‌جی بیان کرده:

«ال‌جی از همکاری با گوگنهایم در تجلیل از شو لیا چیانگ با دومین جایزه ال‌جی گوگنهایم خرسند است. با نگاهی به آثار او، می‌توان بسیاری از موضوعاتی که اخیراً وارد گفتمان‌ها فناوری امروزی شده است را مشاهده کرد که شامل داده‌ها، شبکه‌های غیرمتمرکز و گیمیفیکیشن است که از دیرباز در تحقیقات هنری او نقش محوری داشته‌اند. ال‌جی از پیش‌بینی جسورانه شو لیا چینگ توسط هیئت داوران جایزه قدردانی می‌کند.»

شو لیا چینگ که در سال ۱۹۵۴ میلادی در تایوان متولد شده است، مسیر خودش را به‌عنوان یک مبتکر خلاق ترسیم کرده است. او فناوری‌های نوظهور را به شکل‌های متعددی از دهه ۱۹۹۰ میلادی به کار گرفته و درک قابل توجهی از پیچیدگی‌های آن‌ها و همچنین بینش درباره نقش آن‌ها در شکل دادن به جامعه ایجاد کرده است. استفاده او از کد، موتورهای بازی، طراحی نرم‌افزار و استراتژی‌های هک و رسانه‌های سنتی مانند نصب، فیلم و عملکرد در پروژه‌های چند وجهی‌اش نشان دهنده رویکرد منحصربه‌فرد وی برای هنر است.

علاوه بر کار پیشگامانه‌اش در هنر Net، او آینده‌نگری درباره ارزهای جایگزین و سازمان‌های غیرمتمرکز Garlic=Rich Air، بررسی جوامع بازسازی شده با Bowling Alley، بیوتکنولوژی‌ها با Locker Baby Project را بررسی کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید