۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

هماهنگی هوش مهربان با پردازنده‌های هوش مصنوعی اختصاصی LG OLED

تلویزیونی را تصور کنید که نه‌تنها نمایش‌های مورد علاقه شما را با کیفیت تصویر باورنکردنی ارائه می‌دهد بلکه در سطح عمیق‌تری نیز با شما ارتباط برقرار می‌کند. این مفهوم دیگر در حد تصور نخواهد بود چراکه جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی قادر به درک آنچه هستند که شما می‌خواهید و نیاز دارید و هر لحظه‌ای که با آن می‌گذرانید را از طریق هوش مهربان تطبیق می‌دهند. این ماهیت تعهد تزلزل‌ناپذیر ال‌جی برای ایجاد الگوریتم‌های همدلانه از طریق سه دهه نوآوری در فناوری است. این رویکرد به طور یکپارچه به توسعه چیپست‌های هوش مصنوعی گسترش پیدا کرده، چیپست‌هایی که برای تقویت تعاملات تلویزیونی معنادارتر طراحی شده‌اند.

به‌عنوان نمونه‌ای از این تعهد، پردازنده Alpha AI ال‌جی که منحصراً برای تلویزیون‌های OLED این شرکت طراحی شده است، یک دهه پیش به‌عنوان یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در تاریخ فناوری پردازش تلویزیون اولین حضور جهانی خودش را تجربه کرد. این پردازنده مجهز به هوش مصنوعی بر اساس بازخورد مشتریان به طور مداوم در حال تحول است که تجربه تلویزیونی‌ای را تضمین می‌کند که با گذشت زمان بهتر می‌شود.

در میان پذیرش گسترده پنل‌های OLED، تلویزیون‌های LG OLED به لطف اولین پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی OLED خودشان را متمایز کردند. این پردازنده از الگوریتم‌های پیشرفته و فناوری‌های سطح بالا استفاده می‌کند تا سطوح بالاتری از کیفیت تصویر را در تلویزیون‌های LG OLED به ارمغان بیاورد.

فناوری‌های مختلف پردازش با هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهند، به ویژه پیشرفت‎‌های قابل توجهی که در عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU) وجود دارد، واحدی که برای هوش مهربان ضروری است. جدیدترین تلویزیون‌های OLED evo ال‌جی به پردازنده جدید Alpha 11 مجهز هستند که سرعت پردازش را تا ۳۰ درصد نسبت به مدل قبلی افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، فناوری پردازنده هوش مصنوعی ممتاز ال‌جی به تلویزیون‌های LG QNED نیز گسترش پیدا کرده است و عملکرد تلویزیون‌های LCD رده بالا را به سطوح بالاتری ارتقا داده است. تلویزیون‌های LG QNED از پردازنده هوش مصنوعی Alpha 8 بهره می‌برند تا نسبت به مدل قبلی خود ۱.۳ برابر عملکرد هوش مصنوعی و ۱.۶ برابر افزایش سرعت پردازش داشته باشند. این پیشرفت‌های چشمگیر در کنار هم قرار می‌گیرند تا یک تجربه سمعی و بصری قدرتمند و در عین حال باز تعریف شده را شکل بدهند که حس غوطه‌وری را در مخاطب افزایش می‌دهد.

در مرکز تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی نیز درک عمیق ترجیحات، عادات و خواسته‌های کاربر نهفته است. به دنبال غنی‌سازی تجربه سرگرمی خانگی با شخصی‌سازی همه‌کاره و راحتی بیشتر، جدیدترین تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی می‌توانند صداها را بر اساس نمایه‌های webOS منحصربه‌فرد تشخیص بدهند و توصیه‌های شخصی شده بر اساس سابقه مشاهده شخصی آن‌ها را ارائه کنند.

این رویکرد کاربر محور به کاربران امکان می‌دهد تا در یک لحظه به محتوا و خدمات مورد علاقه یا پرکاربرد خود دسترسی داشته باشند و این در حالی است که  Picture Wizard کیفیت تصویر را با ترجیحات کاربران تنظیم می‌کند تا درک و ارتباط عمیق‌تری را ایجاد کند. Picture Wizard به کاربران این امکان را می‌دهد تا از میان طیف وسیعی از گزینه‌های تصویر انتخاب کنند تا بتوانند تصاویر را مطابق میل خودشان تنظیم کنند و رضایت بیشتری از تماشا داشته باشند بدون اینکه نیازی به یادگیری جنبه‌های فنی مختلف مانند روشنایی، کنتراست یا وضوح داشته باشند.

با توجه به اینکه کیفیت صدا در حال حاضر به اندازه کیفیت تصویر در کامل شدن تجربه تماشا مهم تلقی می‌شود، فناوری‌های پردازش هوش مصنوعی برای کمک به افزایش عملکرد صوتی تلویزیون در حال پیشرفت هستند. فناوری AI Sound Pro صدای غنی‌تر و کامل‌تری ارائه می‌دهد و این در حالی است که اسپیکرهای توکار تلویزیون‌های ال‌جی صدای فراگیر مجازی 11.1.2 را برای افزایش غوطه‌وری تولید کنند. هوش مصنوعی می‌تواند وضوح دیالوگ را با جدا کردن آوازها از موسیقی متن افزایش بدهد و کاری کند که به نظر برسد صداها به طور طبیعی از مرکز صفحه بیرون می‌آیند. علاوه بر این، WOW Orchestra صدای سه بعدی ایجاد می‌کند که با بلندگوهای توکار تلویزیون و ساوندبارهای سازگار ال‌جی هماهنگ کار می‌کنند و یک صدای یکپارچه را با هم تولید می‌کنند.

تمرکز ال‌جی روی پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS که بیش از ۲۰۰ میلیون تلویزیون هوشمند را پشتیبانی می‌کند، برای همه مشخص است. پلتفرم webOS تجربه‌های زندگی روزمره را با شخصی‌سازی همه‌کاره و راحتی بیشتر در قالب پروفایل‌های فردی، تشخیص صدا و پیشنهادهایی بر اساس تاریخچه تماشا ارائه می‌کند. با پایگاه کاربری گسترده، ال‌جی قرار است حضوری قوی‌تر در خدمات تبلیغات هدفمند، FAST و سرویس‌های استریم محتوا داشته باشد.

در نهایت، webOS Re:New program آخرین ارتقا webOS را به دارندگان تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی ارائه می‌کند تا به‌روزترین تجربه تلویزیون را در پنج سال آینده داشته باشند. این بدان معنا است که مصرف‌کننده‎های تلویزیون‌های OLED یا QNED ال‌جی که در سال ۲۰۲۴ میلادی آن‌ها را خریداری کردند، می‌توانند از جدیدترین پلتفرم webOS تا سال ۲۰۲۸ بهره ببرند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید