۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایش آثار هنری در تلویزیون‌های LG OLED در نمایشگاه Frieze New York 2024

ال‌جی الکترونیکس (LG) در همکاری با Frieze New York و همچنین مرکز فرهنگی کره‌ای نیویورک (KCCNY) فرصتی بی‎‌نظیر برای تجربه آثار نمادین و برجسته محبوب‌ترین هنرمند کره جنوبی یعنی کیم وانکی (۱۹۱۳-۱۹۷۴) فراهم کرده است.

نمایشی از آثار کیم وانکی تحت عنوان We Meet Again in New York در سالن LG OLED در نمایشگاه Frieze New York 2024 برگزار خواهد شد، نمایشگاهی که از تاریخ ۱ تا ۵ ماه مه برگزار می‌شود. هم‌زمان با این نمایشگاه نیز نمایشگاه ویژه‌ای از این استاد کره‌ای در KCCNY تحت عنوان Whanki in New York دایر خواهد شد که از تاریخ ۲ مه تا ۱۳ ژوئن می‌توان از آن بازدید کرد. این دو نمایشگاه به همراه هم اولین نمایش عمومی آثار کیم وانکی در شهر نیویورک و ۵۰ سال پس از درگذشت او در سال ۱۹۷۴ میلادی است.

کیم وانکی پیش‌گام در سبک انتزاعی

کیم وانکی در زمینه هنر انتزاعی کره فردی پیش‌گام بوده و بیشتر به‌خاطر آثاری شناخته می‌شود که مظهر زیبایی‌شناسی کره‌ای هستند. زیارت هنری او از کره تا ژاپن، فرانسه و در نهایت آمریکا نیز سبک او را از انتزاعی غنایی ناب برگرفته از طبیعت شکل داده است که تأثیر عمیقی بر نسل‌های بعدی نقاشان انتزاعی کره داشته است. او نامی برجسته در بازار هنر به شمار می‌رود چراکه آثار او ۹ اثر هنری از ۱۰ اثر برتر هنری مدرن کره‌ای را تشکیل می‌دهند که در حراج به فروش رسیدند.

ارائه آثار کیم وانگی در شهر نیویورک از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است چراکه در این شهر بود که او سرانجام با درک تکنیک منحصربه‌فرد all-over dot در نقاشی خودش توانست به هویت هنری خودش دست پیدا کند. این تسلط حاصل از هنرمندی بود که خستگی‌ناپذیر با مواد، تکنیک‌ها و سبک‌ها آزمایش می‌کرد و به دنبال دستیابی به هماهنگی در رنگ و الگو و در عین حال، شکار ظرافت نقاشی‌های جوهر آسیایی بوده است. او از خاطرات زادگاهش و صحنه هنری شلوغ نیویورک الهام گرفت که در آن، با نقاشان آمریکایی از جمله مارک روتکو و بارنت نیومن همکاری داشت. به نوبه خود، او الهام‌بخش نسل بعدی هنرمندان کره‌ای آمریکایی همچون نام جون پیک شد. نیویورک جایی بود که کیم توانست بسیار برجسته باشد؛ او در طول زندگی خودش شش نمایشگاه در این شهر برگزار کرد که آخرین آن مربوط به یک سال قبل از مرگش در سال ۱۹۷۴ میلادی بود.

تلویزیون‌های LG OLED آثار کیم وانکی را به نمایش می‌گذارند

در مجموع پنج شاهکار انتزاعی که در دوره حضور کیم وانکی در شهر نیویورک خلق شده و امروزه توسط نسل جدیدی از هنرمندان به‌صورت دیجیتالی ارائه شده‌اند و آن‌ها را می‌توان در سالن LG OLED در رویداد Frieze New York 2024 مشاهده کرد. گروه هنرمندان چند رسانه‌ای کره‌ای از جمله جه باک استاد کالج هنرهای زیبای دانشگاه ملی سئول؛ ورسه‌دی گروه خالق هنر رسانه‌ای؛ مانو آهن مدیر عامل شرکت Ahn Graphics و جیسون کیم مدیر عامل BESIGN توجه بسیار زیادی برای درک نیت هنرمند داشتند تا بتوانند ماهیت هر اثر هنری را به نمایش بگذارند.

این رویکرد باعث شد تا جزئیات غنی‌تر و جلوه‌های بصری تقویت شده در نور، رنگ‌ها و وضوح به لطف فناوری OLED خود نورده ال‌جی به نمایش گذاشته شوند و در عین حال نیز نیات هنری اصلی کیم وانکی حفظ شوند. تلویزیون LG OLED در تعهد خودش به پیشبرد نوآوری و دسترسی هنر با Frieze New York و KCCNY همکاری کرده تا این برداشت‌های دیجیتالی از آثار استاد افسانه‌ای کره‌ای را به نیویورک بازگرداند، شهری که هنرمند کیم وانکی را متحول کرد.

نمایشگاه دیگری از آثار کیم وانکی در KCCNY تحت عنوان Whanki in New York نیز جایی است که تلویزیون‌های LG OLED فرصت‌های بیشتری را برای داشتن نگاهی اجمالی به دنیای خلاقانه کیم وانکی فراهم می‌کنند. علاوه بر پنج اثر دیجیتالی از آثار وی که توسط LG OLED به نمایش گذاشته شده، ۲۷ اثر هنری اصلی نیز از Whanki Museum قرض گرفته شده که شامل وسایل شخصی از جمله خاطرات، عکس‌ها و نامه‌ها است که در معرض دیدن قرار گرفتند. برای اولین بار نیز مجموعه‌های خصوصی از آشنایان نیویورکی کیم و همسرش نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

کیت اوه نایب رئیس بخش ارتباطات برند در شرکت LG Home Entertainment بیان کرده:

«ال‌جی الکترونیکس مفتخر است که میراث کیم وانکی را ستایش کند و فرصتی بی‌نظیر برای مخاطبان جهانی فراهم کند تا از نزدیک شاهد آثار این هنرمند افسانه‌ای باشند. تلویزیون‌های LG OLED از طریق بوم‌های دیجیتالی خود و در همکاری با نسل جدیدی از هنرمندان، آثار هنری کیم وانکی را با جزئیات بی‌سابقه‌ای احیا کردند و ادای احترامی نوآورانه به میراث وی داشتند.»

ال‌جی همچنین به ارائه تجربیات غنی از دنیای هنر ادامه می‌دهد و ارتباط نزدیک بین هنر و فناوری را از طریق نمایشگاه‌های الهام‌بخش و همکاری با هنرمندان خلاق را نشان می‌دهد. آثار هنری دیجیتالی که توسط تلویزیون‌های LG OLED به نمایش گذاشته می‌شوند را می‌توان در وب سایت LGOLEDART.com مشاهده کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید