۱۱ تیر ۱۴۰۲

استفاده از داده بزرگ و تحول دیجیتال برای تکامل لوازم خانگی

ال‌جی الکترونیکس (LG) شرکتی است که می‌داند هیچ جایی همانند خانه نیست و از همین رو، تلاش می‌کند تا زندگی در خانه را از طریق گسترش تجربه کاربری ارائه شده توسط لوازم خانگی پیشرفته‌اش بهتر و جذاب‌تر کند.

ال‌جی طیف گسترده‌ی از محصولات را به مشتریان خودشان ارائه می‌دهد که در حدود ۲۰ دسته محصول مختلف قرار می‌گیرند و شامل لوازم خانگی، تلویزیون‌ها، فناوری اطلاعات و راهکارهای ساینیج هستند. در حال حاضر تقریباً ۲۰۰ میلیون لوازم خانگی هوشمند ال‌جی در سراسر جهان راحتی را برای مردم به ارمغان می‌آورند. این شرکت از طریق اکوسیستم غنی محصولات خودش و همچنین با رضایت مشتریان، به طور فعال در حال جمع‌آوری و سازماندهی داده‌ها در کل چرخه است. بر اساس تجزیه و تحلیل این داده‌ها، ال‌جی در حال توسعه خدمات و ویژگی‌های مختلف است تا تجربه کاربری را بهبود ببخشد.

این شرکت با استفاده از بیگ دیتا یا داده بزرگ نشان می‌دهد که چطور تحول دیجیتال (DX) می‌تواند به طور همزمان رقابت‌پذیری کسب و کار را افزایش بدهد و ارزش بیشتری را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورد. ال‌جی فناوری DX را در چنین حوزه کلیدی عملیاتی خودش همچون توسعه محصول، تولید و فروش اعمال کرده که باعث بهبود روش کار شرکت شده و همچنین تجربیات کاربری F.U.N (اولین، منحصربه‌فرد و جدید) را به ارمغان آورده است.

در ادامه این مطلب نیز به بررسی برخی از خدمات نوآورانه‌ای مبتنی بر DX می‌پردازیم که ال‌جی قادر است به مشتریان خودش ارائه بدهد.

مراقبت از مشتری پیشگیرانه

با اینکه ممکن است ناخوشایند و نادر باشد اما باید گفت که گاهی اوقات لوازم خانگی آن طور که باید عمل نمی‌کنند. به منظور جلوگیری از هر گونه خرابی بزرگ و دردسرهایی که همراه با آن وجود دارد، ال‌جی فناوری‌ای توسعه داده که به طور پیشگیرانه هر گونه مشکل احتمالی را بررسی می‌کند و در صورت نیاز نیز از قبل اقدامات لازم برای حل آن را انجام می‌دهد. جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های لوازم خانگی این امکان را به وجود می‌آورد که تشخیص داده شود آیا محصول به‌درستی نصب شده یا به‌درستی استفاده می‌شود و همین نیز کمک می‌کند تا قبل از هر آسیب واقعی، بتوان مشکل را پیدا کرد.

ال‌جی در حال گسترش این فناوری نگهداری پیشگیرانه است که در سراسر مجموعه لوازم خانگی این شرکت و با استفاده از خدمات نگهداری هوش مصنوعی مبتنی بر داده‌ها استفاده خواهد شد. چنین خدماتی ماشین‌های لباس‌شویی شرکت ال‌جی را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز به تمیز کردن درام به‌دلیل آلودگی لباس‌ها به کاربر اطلاع داده شود یا در صورت وجود خطر یخ‌زندگی یا ترکیدن لوله‌ها به‌دلیل دمای سرد محیط کاربران را آگاه سازد. با استفاده از اپلیکیشن LG ThinQ می‌تواند ویژگی‌های مراقبت مبتنی بر هوش مصنوعی را فعال یا غیر فعال کرد.

لوازم خانگی قابل ارتقا

لوازم خانگی ThinQ UP ال‌جی به لطف قابلیت ارتقا چشم‌گیر خودشان، قادر هستند تا با سبک زندگی منحصربه‌فرد و متغیر هر مشتری سازگار شوند. برای اولین بار در صنعت لوازم خانگی، فناوری ThinQ UP به مشتریان این اجازه را می‌دهد تا ویژگی‌ها یا عملکردهای مورد نظر خود را انتخاب و آن‌ها را دانلود و روی محصول نصب کنند.

ThinQ UP علاوه بر اینکه تجربه‌ای متناسب برای هر کاربر ارائه می‌دهد، به ال‌جی کمک کرده تا مجموعه هزینه توسعه و آزمایش عملکردهای جدید لوازم خانگی خودش را کاهش بدهد. در آینده، عملکردهای ThinQ UP به طور مداوم بر اساس داده‌های مصرفی مشتری بهبود می‌یابند.

به منظور ارائه نوآوری‌هایی همانند ThinQ UP، ضروری است که ابتدا ال‌جی به درک عمیقی از نحوه زندگی مشتریان خودش دست پیدا کند. ال‌جی از طریق تحلیل داده‌های مصرفی محصول و انواع داده‌های کاربری، مانند اینکه آیا کاربر به گرما حساس است یا اینکه چقدر آب می‌نوشد یا حیوان خانگی دارد یا نه، به درک عمیق از نحوه زندگی مشتریان دست پیدا می‌کند.

شاخص مشتری

شاخص مشتری (Customer Index) که توسط ال‌جی توسعه و مدیریت می‌شود، انبوهی از داده‌ها را فراهم می‌آورد که این شرکت برای هوشمندتر کردن لوازم خانگی خودش و خدمات مرتبط با آن‌ها استفاده می‌کند. این شاخص با آشکار کردن الگوهای استفاده زیربنایی و همچنین نیازهای پنهان مشتریان به ال‌جی کمک می‌کند تا خدمات هوشمندانه و جدیدی مرتبط با محصولات خود خلق کند که در نتیجه منجر به توسعه و بهبود تجربه کاربری می‌شود.

در آینده، صاحبان محصولات LG Objet Collection که به طراحی داخلی علاقه‌مند هستند، می‌توانند از پلتفرم داخلی این شرکت برای یافتن الهام برای دکوراسیون و خرید لوازم داخلی متناسب با زیبایی‌های خانه خودشان استفاده کنند. به‌عنوان مثال دیگری از آنچه به زودی امکان‌پذیر خواهد بود، می‌توان به استایلر، ماشین لباس‌شویی خشک کن ال‌جی اشاره کرد که با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های مصرفی کاربر، خدمات لباس‌شویی و خشک‌شویی مختص همان فرد و با توجه به نیازهای وی ارائه کنند.

ال‌جی با ترکیب یکپارچه محصولات، داده‌ها و خدمات به یک واحد کل، نوآوری مداومی در تجربه کاربری ایجاد خواهد کرد که ارزش و راحتی بی‌سابقه‌ای را ارائه خواهد داد. از طریق تعهد به پیاده‌سازی فناوری‌های DX، این شرکت به رشد و بهبود توانایی خود برای کمک به مصرف‌کنندگان در همه جا برای بهره بردن از زندگی سالم‌تر و شادتر ادامه می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید