۳۰ مهر ۱۴۰۳

کتاب برند ال‌جی: الهام گرفته شده از خوش‌بینی شجاعانه

در این نسخه از سری مطالب On the Job با پارک سول می از تیم استراتژی برند گروه بازاریابی جهانی ال‌جی آشنا می‌شویم. او در این مطلب می‌گوید که چطور تعاملاتش با کارمندان شرکت الهام‌بخش او برای ایجاد یک کتاب برند قانع‌کننده شده است که روح خوش‌بینی شجاعانه را مجسم می‌کند.

ال‌جی به مناسب یک سالگی معرفی مجدد برند خودش، ارزش‌های برند و همچنین دی ان ای منحصربه‌فرد کارکنان خودش را گرد هم آورده تا کتاب برند Brave Optimists را ایجاد کند. این کتاب بر اساس تجربیات کارمندان از حوزه‌ها، بخش‌ها و مناطق زمانی مختلف است و دارای ۲۸ داستان منحصربه‌فرد است که به زیبایی در چهار فصل تنظیم شده‌اند و شامل فصل Uncompromising customer experience، فصل Human-centered innovation، فصل Warmth to power a smile و فصل Brave optimists است. این کتاب شامل روایت‌هایی از چگونگی پیدایش محصولات نوآورانه مانند LG Styler، LG StanbyME و LG gram است.

این سفر زمانی آغاز می‌شود که پارک سول می به ال‌جی به‌عنوان مدیر کپی‌رایتر پیوست. در این جایگاه، پارک در معرض تلاش‌ها و پروژه‌های مختلفی قرار گرفت که توسط دفاتر این شرکت در سراسر جهان انجام می‌شد و با صحبت با قلب شرکت یعنی کارمندان آن، درک بی‌نظیری از خوش‌بینی شجاعانه ال‌جی به دست آورد. پارک سول می بیان کرده: «من و تیم من می‌توانستیم معنای واقعی ال‌جی بودن را از منظری کاملاً جدید ببینیم. ما پذیرفتیم که این شرم‌آور است که این موضوع را برای خود نگه داریم و به همین خاطر نیز شروع به مصاحبه با همکاران شگفت‌انگیز خود کردیم تا کتابی را منتشر کنیم که به طور مؤثر ماهیت ال‌جی را منتقل کند.»

در طی ۱۵ ماه، او در مجموع با ۴۷ نفر از جمله مدیران سابق و فعلی و کارمندان شاغل در واحدهای تجاری و مناطق مختلف مصاحبه کرد. او حتی از مدیران بازنشسته بازدید کرد و به سراسر کشور سفر کرد تا با یک تکنسین که در مرکز خدمات ال‌جی کار می‌کرد، ملاقات کند. همه این روایت‌های منحصربه‎‌فرد با هم جمع شدند تا ماهیت ال‌جی را به تصویر بکشند.

پارک تأکید کرده که چطور این کتاب پیام‌های قدرتمند بسیاری را تبلیغ می‌کند که مردم، چه ارتباط قوی با ال‌جی داشته باشند و چه نداشته باشند، می‌توانند با آن‌ها طنین‌انداز شوند. یک داستان خاص که او با آن همدلی کرد، تجربه یک کارمند ارشد در فروش در خارج از کشور بود و اینکه چطور وقتی کسی قصد دارد چیزهای غیرمنتظره را تجربه کند، اینجا است که ارزش ممتاز بودن برای آن‌ها زنده می‌شود.

با این حال، ساخت این کتاب تجاری بدون چالش نبود. با سابقه‌ای بیش از نیم قرن، کاوش در سال‌های اولیه ال‌جی بسیار سخت‌تر از تلاش‌های اخیر آن بود که نیازمند رویکردی جسورانه بود. اگر ال‌جی یک شخص بود، می‌توانست فردی با سابقه طولانی، مانند والدین ما باشد. اگرچه ارزیابی و پرسش انتقادی چیزهای مهمی است اما هدف ما ایجاد کتابی بود که لایه‌های تاریخ، فرهنگ و ارزش‌هایی که در طول زمان تثبیت شده‌اند را نیز روشن کند.

پارک سول می با پیوستن به این شرکت با هدف به اشتراک گذاشتن نقاط قوت بی‌شمار شرکت، مطمئن بود که عشق و تحسین ال‌جی را به سطح بعدی در مقیاس جهانی می‌رساند. قبل از پیوستن به ال‌جی، او افراد ال‌جی را افرادی مهربان و خونگرم می‌دید. با این حال، پس از تبدیل شدن به بخشی از تیم، او به سرعت متوجه شد که جاه‌طلبی به شدت در میان کارمندان جریان دارد.

پارک به‌عنوان بخشی از تیم استراتژی برند گروه بازاریابی جهانی ال‌جی، اطمینان می‌دهد که تمام فعالیت‌های برندسازی و بازاریابی در سراسر زیرمجموعه‌های جهانی ال‌جی نشان دهنده هویت برند ثابت است. نقش او گسترش یافته تا شامل کپی‌رایتینگ شود، جایی که اصول اساسی مانند «با لبخند بنویس»، «با بینش بنویس» و «با طراحی بنویس» ایجاد شدند. این دستورالعمل‌ها به زبان‌های محلی بین شرکت‌های تابعه جهانی توزیع شد تا صدای یکپارچه و منحصربه‌فرد در سراسر شرکت حفظ شود.

پارک با تعهد تزلزل‌ناپذیر خودش به درونی‌سازی و استحکام بخشیدن به سبک ارتباطی منحصربه‌فرد ال‌جی، امیدوار است که روزی یک جمله واحد، ماهیت ال‌جی را در هر زبانی نشان بدهد. او بیان کرده که نوشتن برای مخاطبان داخلی و خارجی برای من شادی خالصی به ارمغان می‌آورد چراکه زمانی که به نوشته‌هایم اعتماد دارم، بیشتر احساس زنده بودن می‌کنم و این لحظه خوب زندگی من است. من معتقدم که این دو شکل نوشتاری مکمل یکدیگر هستند و هم‌افزایی بیشتری ایجاد خواهند کرد.

اگرچه در کتاب برند ذکر نشده اما باید به برنامه LG Crew نیز اشاره کرد که توسط دانشجویان اجرا می‌شوند و بینش‌هایی را در مورد فرهنگ و نظرات نسل زد ارائه می‌دهد. اعضای اختصاصی آن در آخر هفته گرد هم می‌آیند تا روندهای فعلی را به اشتراک بگذارند و بحث کنند. پارک تعامل فراموش‌نشدنی با یک تازه‌وارد ال‌جی و یکی از اعضای سابق  LG Crew را به یاد می‌آورد که او را با تعهد خودش به پاسخ دادن به سؤالات ساده درباره روندهای نوظهور تحت تأثیر قرار داد. آ‌ن‌ها به تجارب و تخصص خود پرداختند و به دانش خود از روندهای فعلی اعتماد کامل نشان دادند.

هر فصل از کتاب برند بینش جدیدی از خوش‌بینی شجاعانه ال‌جی در هر کاری که انجام می‌دهد را ارائه می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید