۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲

هوای سالمتر، راحتی و سلامت بیشتر

 کارایی فوق‌العاده فناوری‌های Plasmaster، و فیلترهای محافظ چندمنظوره  3M

و دستگاه‌های تهویه مطبوع دوستدار محیط زیست

خانه باید محیطی امن باشد. باید محیطی باشد که شخص پس از یک روز کاری سخت در آن احساس راحتی، آرامش و آسایش داشته باشد. اما برای برخی افراد، خانه همه چیز دارد جز آرامش. هوا، گرفته و ناخوشایند است. اتاق‌ها بوی عجیب و غریبی می‌دهند. هوای خفه، بوی ماندگی، بوی به‌جا مانده از پخت و پز، بوی بدن و دیگر بوهای ناخوشایند، و بوهای فراوانی که شامه را آزار می‌دهند. موی حیوانات خانگی و گرد و غبار موجود در هوا و آزار چشم‌ها،  بینی‌های گرفته، گلوهای تحریک شده و انواع و اقسام سردردها. یک چیزی باید تغییر کند!

هوایی که تنفس می‌کنیم تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی‌مان دارد. امروزه بخش عمده‌ای از جمعیت جهان، بیشتر اوقات روز را در محیط‌های سربسته داخلساختمان سپری می‌کنند. متاسفانه کیفیت هوای داخل ساختمان‌ها از جمله خانه‌ها، ادارات و مدارس به طرز حیرت‌ آوری بد و نامساعد هستند. در حقیقت، میزانآلودگی‌های خارج ازساختمان نسبت به داخل آن تفاوت عمده‌ای با یکدیگر ندارند. بنا بر مطالعاتی که در  زمینه مقایسه کیفیت هوای داخل و خارج ساختمان از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست ایالت متحده (EPA) صورت گرفته، میزان آلاینده‌های موجود در داخل، دو تا پنج برابر بیشتر از خارج از ساختمان می‌باشند. بر پایه این مطالعات، اساس آلودگی‌های داخلی عمدتا ناشی از وجود گازهای بالقوه مضر و ذرات موجود معلق در هوا می‌باشد. 

بدین سبب امروزه  فناوری های تصفیه هوا بسیار مورد توجه بوده و تحقیقات گسترده‌ای بمنظور گسترش فیلترهای هوای پیشرفته‌ در رابطه با حل این معضل صورت گرفته است. تاکنون، فیلتر هپا[1](HEPA ؛نوعی فیلتر جهت حذف ذرات معلق در هوا) موثرترین نوع فیلتر در زمینه تصفیه هوا شناخته شده است. هپا نوعی فیلتر هواست که موفق به کسب استانداردهای تعیین شده کفایت، از سوی دپارتمان انرژی آمریکا (DOE)گشته است. یک فیلتر جهت کسب این استاندارد،  باید قادر به حذف 99.97 درصد ذرات بزرگتر از 0.3 میکرومتر  از هوا باشد. چنین فیلترهایی اغلب درتسهیلات پزشکی، اتومبیل‌ها، هواپیما و خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه فناوری‌های پیشرفته تصفیه هوا در دستگاه‌های تهویه مطبوع منازل مسکونی نیز یافت می‌شوند.  بسیاری از تولید کنندگان دستگاه‌های تهویه مطبوع در حال افزودن فیلترهای هوا به محصولات خویش می‌باشند؛ با این حال فیلتر پیشرفته‌ای در سطح هپا، به سبب تراکمی که دارد، مسلما تاثیر بسیاری بر میزان سرمایش و گرمایش هوا خواهد داشت. هرچه تراکم و پیچیدگی فیلتر بیشتر باشد، عملکرد کلی دستگاه را بیشتر دچار اختلال می‌کند. با بررسی‌های انجام شده ثابت شده است که غلبه بر این مانع دشوار می‌باشد. البته، هم اکنون شرکت الجیالکترونیکسآخرین دستگاه های تهویه مطبوع خویش را به جدیدترین فناوری‌های تصفیه هوا مجهز نموده و در پی تعیین معیارهای جدیدی در این صنعت می‌باشد.

فن آوری های متعددو یک فیلتر عالی

شرکت الجی الکترونیکس از برخی فناوری‌های بسیار پیشرفته  تصفیه هوا جهت گسترش صنعت پیشگام  دستگاه‌های تهویه مطبوع خویش استفاده نموده است. بطور خاص، سیستم تصفیه هوای flagship (گل سرسبد) این شرکت، معروف به دارا بودن Plasmaster، یکی از ابتکارات بی‌همتا در پاکیزه سازی هوا و ارایه عملکردهای پیشرفته در زمینه سلامتی با استفاده از فناوری پلاسما می باشد.LGمنابع و زمان قابل‌توجهی را به توسعه و پیشرفت سیستم مبتنی بر پلاسما اختصاص داده است. پلاسما علاوه بر سه حالت ماده (جامد، مایع و گاز) حالت چهارمی نیز ایجاد می‌کند که یون های منفی و مثبت موجود در آن نسبت به رطوبت موجود در هوا واکنش نشان می‌دهند. بحث بر سر آن است که پلاسما تولید کننده ایزوتوپ‌های ازن بوده و احتمالا تاثیر منفی بر سلامت انسان خواهد داشت، و این درحالی است که  Plasmaster  ال جی با ساطع نمودن 2 میلیون یون از خود، بطور خاص برای از بین بردن این احتمال طراحی شده است. 

خلاصه اینکه این سیستم‌ها نسبت به سیستم‌های مبتنی بر پلاسمای موجود در بازار، ایمن‌تر می‌باشند. علاوه بر آن، فناوریPlasmasterبگونه‌ای طراحی شده است که نسبت بهینه‌ میان یون‌های منفی و مثبت را حفظ می‌کند. منظور از بهینه در این میان، میزان یون‌هایی است که بیشترین میزان راحتی را برای بدن انسان فراهم می‌نمایند. بدین ترتیب، با تحت کنترل درآوردن فناوری پلاسما، کنترل هوا و رطوبت با Plasmasterدقیق‌تر صورت می‌گیرد.  

یونایزر Plasmaster، یون‌های پلاسمای ویژه‌ای تولید می‌کنند که هوای درون ساختمان و داخل خود دستگاه تهویه را استریل/ضدعفونی می‌کنند. و محیط زندگی پاک‌تری را نسبت به دستگاه‌های تهویه مطبوع معمولی، ایجاد می‌نمایند.ثابت شده است که فناوری Plasmasterال جی در نابودی میکروب‌های موجود در هوا 99.4 درصد و در از بین بردن باکتری های سطوح دستگاه‌های تهویه تا 99.9 درصد موثر بوده‌ است. Plasmasterهمچنین ارایه دهنده عملکرد مبتکرانه‌ای جهت مراقبت از پوست می‌باشد که طی آن یون‌های احاطه شده توسط مولکول‌های آب را در هوا ساطع کرده و بمنظور ترویج سلامتی و شادابی پوست، با خشکی هوا مبارزه می‌کند. یون‌های رطوبت زا، به راحتی جذب شده و تا 15 درصد سبب افزایش رطوبت پوست می‌گردند.

محصول جدید این شرکت علاوه بر عملکرد گرمایش و سرمایش استثنایی خود، هوا را مطابق با استانداردهای هپا، تصفیه می‌نماید. فیلتر جدید محافظ چند منظوره 3M   سبب تصفیه کامل هوا تا سطح هپا می‌گردد. این فیلتر جدید حاصل تلاش‌های مشترک بین ال جی الکترونیکس و ابتکاری نو در فناوری تصفیه هوای 3M  می‌‌باشد. محصولات جدید تهویه مطبوع LG،با فیلتر محافظ چند منظوره 3M وPlasmaster، گرمایش و سرمایش هوا را با کیفیتی مطابق با استانداردهای بسیار دقیق در صنعت، تضمین می‌نمایند.

 

هوای پاک و سلامت بیشتر با تلفیق دو گروه قدرتمند

مهندسین LG  با تلفیق فیلتر HAF3M – یک فیلتر الکترواستاتیک سلولی به محصولاتLG  بصورت آزمایشی-  شاهد بهبود چشمگیری در عملکرد کلی این دستگاه شدند. فیلتر  HAF، دارای سطح گسترده‌ای است که با ایجاد خواص الکترواستاتیکی، در مقایسه با فیلترهای معمولی، مقدار گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می‌کند. با توجه به تست‌های آزمایشگاهی، این فیلتر به تازگی توسعه یافته، 99 درصد ویروس ها و عوامل حساسیت‌زای موجود در هوا را از بین می‌برد. پیشرفت در این زمینه با پیوستن و تلاش مصمم کارشناسان شرکت‌های LG  و 3M صورت گرفته است.

LG بمنظوربهبود عملکرد ضد باکتریایی و ضد حساسیت این دستگاه،فیلتر جدید3M را با مواد کاربردی جدیدی پوشش داده است. کیمچی یکی از این مواد می‌باشد که از یک غذای سنتی کره‌ای گرفته شده است.  باکتری گرفته شده از لاکتو باسیل کیمچی توانایی دفع باکتری‌ها را دارد.

علاوه بر سایر عوامل تصفیه کننده طراحی شده سابق در زمینه مراقبت‌ در برابر آلرژی‌زاها، LG همچنین ماده جدید غیرفعالی را جهت دفع مواد آلرژی‌زا بکار گرفته است.  به گفته هیونگ هو پارک،  رئیس و مهندستحقیقات انرژی و دستگاه‌های تهویه مطبوع LG: «ما تمامی فناوری‌های تصفیه هوای موثرLGرا در فیلتر پیشرفته 3Mبکارگرفته‌ایم». « هرچند در طول مسیر توسعه، با وقفه‌هایی نیز مواجه شدیم. مشکل بر سر رقابت بود. پوشش موجود بر فیلتر الکترواستاتیک تاثیر گذاشته و در نتیجه سبب کاهش میزان اثربخشی آن می‌شد. جهت غلبه بر این موضوع، مدت طولانی به دقت با 3Mمشغول بکار شده و صدها آزمایش را به انجام رساندیم. در حقیقت، دستیابی به عملکرد کامل بدون از دست دادن رسوب الکتریکی با پوشش جدید این فیلتر، بیش از یک سال بطول انجامید.» راه حل این مشکل، اضافه نمودن یک پارچه نازک غیر متحرک به این فیلتر بود. فناوری پوشش خشکLGبا عنوان انحصاری اتصال دو لایه حرارتی (Thermal Two Layer Binding) نام گرفت.

تست‌‌های انجام شده توسط تعدادی از سازمان های شخص ثالث، تاثیر فیلتر‌های جدیدا توسعه یافته را در محافظت از خانه در برابر ویروس‌ها و مواد آلرژی‌زا اثبات نموده است. این فیلتر استثنایی جهت توانایی از بین بردن 99.9 درصد تمامی ویروس های موجود در هوا، از جمله ویروس آنفلوآنزا (H1N1)در ظرف 15 دقیقه موفق به اخذ گواهینامه‌ای از سوی مرکز علوم تحقیقات محیط زیست Kitasato گردیده است.

مطابق با تست‌های انجام شده توسط این مرکز، فیلترLG همچنین قادر به استریل نمودن 99 درصد کلیه باکتری‌های موجود در هوا در ظرف 10 دقیقه می‌باشد. بعلاوه، این فناوری از سوی بنیاد آلرژی بریتانیا (BAF) به عنوان موثرترین شیوه در برابر مواد آلرژی ‌زای مشترک در خانه‌ها ثبت شده است.  همچنین   بعنوان موثرترین فیلتر در برابر میکروب‌های ناقل بیماری سل – یکی از سه بیماری مهم خطرناک مطرح  از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO)شناخته شده است. 

در پی پیشرفت موفقیت آمیز این فیلتر، 3Mو LGبا استحکام روابط خویش به تلاش‌های بیشتری در زمینه تحقیق و توسعه پرداختند. تنها ظرف یک سال، این فیلتر به آنچنان پیشرفتی دست یافت که حتی سبب بهبود هر چه بیشتر عملکرد سرمایش و گرمایش،100 درصد پیشرفت در زمینه جریان هوا و 20 درصد نابودی بیشتر ذرات 0.3 میکرونی گشت. این فیلتر جدید پیشرفته، فیلتر محافظ چند منظوره3Mنام گرفت.

 

 

 


[1]HEPA: High-Efficiency Particulate Air

۱ نظر

کشواد ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید آیا مدل s366tq دارای همه این خواص و فیلترها هست

نظر دهید