۳۱ فروردین ۱۳۹۳

با لوله‌کشی یا بدون لوله‌کشی؟ مسئله این است

تعویض لوازم منزل اغلب کاری سخت است که نیاز به فوت‌وفن خاص خودش دارد. انتخاب تاکنون این قدر دشوار نبوده است. از همه سخت‌تر این است که نمی‌دانید از کجا شروع کنید.

بگذارید کمی بیشتر وارد جزییات شویم؛ می‌خواهید یک یخچال فریزر نو بخرید که هم یک یخچال فریزر کامل با عملکرد ساده باشد و هم آب‌ریز آن شیک باشد (یاد شیر آب ولرم در وسط تابستان هم بخیر)… ناگهان این سؤال به ذهن شما خطور می‌کند که با لوله‌کشی یا بدون لوله‌کشی؟ کدام را باید انتخاب کنید؟

در اینجا راهنمای کوچکی برای توضیح فواید (و معایب) هر کدام از گزینه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم. امیدواریم انتخاب برای شما راحت‌تر باشد:

خنک شدن با لوله‌کشی

در این روش، آب (و معمولاً یخ) از شیر آب سرازیر می‌شود. ممکن است لازم باشد با کارشناس تماس بگیرید و درخواست لوله‌کشی کنید. اما دسترسی به نیروی متخصص کم است. یک فیلتر باید هر 6 ماه عوض شود اما بازه زمانی آن در واقع به تعداد افراد خانواده بستگی دارد و این که هر چند وقت یک بار از این قابلیت استفاده می‌کنید. شما نباید مشکلی در پیدا کردن فیلتر به صورت آنلاین داشته باشید یا آن را از خود شرکت تهیه کنید. یکی از معایب این است که جایگزین کردن فیلتر همیشه، در تمام طول عمر یخچال فریزر شما، هزینه به دنبال خواهد داشت و یخچال شما مدام باید جایی قرار گیرد که به لوله آب دسترسی داشته باشد.

یخچال‌های بدون لوله‌کشی

مدل‌های یخچال بدون لوله‌کشی ممکن است مورد علاقه خیلی از افراد باشد. زیرا از قیمت کمتری نسبت به مدل‌های لوله‌کشی برخوردارند اما لازم است که محفظه آب، که در درب یخچال تعبیه شده است، به صورت دستی پر شود. این محفظه‌ها نهایتاً سه و نیم لیتر گنجایش آب و یخ دارند و بر حسب مصرف خانوار ممکن است لازم باشد روزانه یا هفتگی آنها را مجدداً پر کنید. پس چرا پول بیشتری پرداخت کنید؟ دلیل‌های دیگری نیز وجود دارند که باعث می‌شوند این یخچال‌ها انتخاب راحتی باشند:

  • در زمان نصب لازم نیست برنامه‌ خاصی برای قرار دادن یخچال داشته باشید؛ به این معنی که لازم نیست جای ثابتی داشته باشد. محدود به یک دیوار خاص نیستید که بخواهید از آب‌ریز استفاده کنید.
  • از آنجا که این آب به درب یخچال متصل است همیشه آب سرد و تازه دارید.
  • محفظه یخچال‌های بدون لوله‌کشی پیچ قابل تطبیقی دارند که به ترجیح خود، می‌توانید به جای استفاده از محفظه یخچال، مستقیماً از بطری استفاده کنید. (البته توصیه نمی‌کنیم که از آب‌میوه یا هر نوشیدنی غیر از آب استفاده کند زیرا لوله‌های داخلی چسبنده می‌شوند).
  • بدون دردسر هستند؛ اگر تصمیم به نقل مکان دارید و می‌خواهید یخچالتان را هم با خود ببرید، هیچ محدودیتی برای جای یخچال در منزل جدید ندارید و هر جایی می‌توان آن را قرار داد.

این ویدئوی کوتاه به شما کمک می‌کند تا قابلیت بدون لوله‌کشی را درک کنید. برخی از یخچال‌های ال‌جی مانند مدل‌های GSL545 و GSL325 از یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید از این قابلیت برخوردارند که مناسب سلیقه شما هستند.

 [my_video url=https://lgblog.ir/wp-content/uploads/2014/04/LG-Non-Plumbed-Fridge-Freezer-Benefits.flv]

۱۵ نظر

حسین ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
هر کدام ار این دو نوع مزایای خاص خود را دارد ولی بطور کلی مدلهای اتصال مستقیم به آب شهری برای انواع با گنجایش بالا که مورد استفاده خانواده های پر جمعیت می باشد و برای مناطق گرمسیر که مرف آب آشامیدنی خانواده بالاست متناسب تر است و مدلهای دارای مخزن که بسیار کاربری آن آسانتر و هزینه آن بدلیل عدم نیاز به فیلتر تسویه آب کمتر است برای خانواده ها کم جمعیت تر مناسب تر است متاسفانه برخی از مواقع چشم و هم چشمی ها و …. بر تعیین نیاز واقعی می چربد چند زوج جوان فاقد مسکن را سراغ دارید که دنبال آپارتمان ۵۰ متر و یا کمتر هستند که دارای راه پله عریض باشد تا بتوانند ساید بای ساید خود را با هزینه بالا بتوانند داخل آپارتمانی ببرند که پس از نصب ساید دیگر جای حرکت در داخل آشپزخانه ندارد و یا از روی ناچاری ساید را داخل اتاق خواب و یا پذیرائی ( که بهتر است نام نشیمن بر آن بگذاریم ) نصب کنند بهتر نیست در شروع زندگی به یک یخچال فریزر مناسب و کوچک بسنده و خرید ساید را به بعد از صاحب خانه شدن موکول کنند نظر شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

عباس ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

من با نظر حسین آقا موافقم. اما نظر دیگران چیزی دیگه است

کاظم سلیمی ۱۰ تیر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین…ساید ال جی خریدم به ابه شهر وصل نمیشه و ازداخل باید یه محفظه رو پر کنیم واسه ما هم خیلی مهمه به ابه شهر وصل بشه موقع خرید دقت نکردیم…الان راه حلی هست که بشه به ابه شهر وصل بشه ممنون میشم ..

ارش ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ پاسخ

به نمایندگی زنگ بزنید و بگید بیاد براتون شیر بزنه بیشتر مدلها محل نصب شیر از قبل تعبیه شده، البته فکر میکنم مدلهایی که از کارخانه به لوله کشی نصب نمیشوند فیلتر آب هم نداشته باشند، تحقیق کنید

علی ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ پاسخ

با سلام و خسته نباشید. یخچال ساید ال جی مدلGCL-267Pxw دارم اما آب سرد کن آب سرد نمیده (به آب لوله کشی وصله)

ارش ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ پاسخ

لطفا
بگید یخچالهای دور این دور که از کارخانه لوله کشی ندارند آیا فیلتر تسویه آب دارند؟

اكبر ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

با سلام

حداکثر طول لوله آب بین یخچال و دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر می تواند باشد.

مهسا ۲۳ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

یخچال ما منیع آب داره و من بیشترین مشکلی که باهاش دارم این هست که موقع ریختن آب و یخ سر و صدای زیادی داره آیا چاره ایی هست؟ واقعا دلزده شدم ازش

زهره ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

منم دقیقا همین مشکل و دارم بعلاوه اینکه آب درون مخزن بو میگیره خیلی خیلی پشیمونم از خرید این یخچال

Mahin ۴ آبان ۱۳۹۹ پاسخ

سلام یخچال دوقلوی LG 40فوت دارم که هنوز نصبش نکردیم،جهت انتخاب مکان جایدهی خواستم بدونم این یخچالها برا نصب به لوله کشی و آب شهری نیاز دارن؟ و اینکه مدل۴۰۱ LG آبریزش دستی هستش یا اتومات؟؟
لطفا جواب رو به شماره مربوطه ارسال فرمایید

مهسا ۱۳ آبان ۱۳۹۹ پاسخ

سلام خسته نباشید یخچال x247 دو نوع داره که یکی به آب شهری وصل میشه و بدون مخزن هست یکی نمیشه و مخزن داره ایا این درسته؟

مریم ۱۶ تیر ۱۴۰۰ پاسخ

سلام یخچالی خریدم که اب سردکنش به لوله کشی نیاز داره.آیا میشه یخچال رو روشن کرد و فعلا از اب سردکنش استفاده نکرد؟

غلامرضا ۲۵ تیر ۱۴۰۰ پاسخ

سلام

آیا امکان اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال هایی که فقط دارای مخزن آب هستند و لوله کشی داخلی ندارند، وجود دارد؟

می شود داخل این یخچال ها را تا ورودی مخزن لوله کشی کرد؟

۰

ملکا ۱ آذر ۱۴۰۰ پاسخ

سلام ببخشید یخچال ساید اینستا ویو الجی به اب شهری وصل میشه؟ اگه نمیشه پس چجدر باید توش اب بریزم

آبان ۱۴۰۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ پاسخ

سلام میخام یخچال دوقلو بخرم موندم وصل به آب شهری باشه یا مخزنش دستی پربشه؟لطفا راهنماییم کنید

نظر دهید