۱۰ فروردین ۱۳۹۳

ماجراهای یک گوشی منحنی (قسمت پنجم: مشاهده‌ای سینمایی و پانورامیک)

وقتی طراحان شکلی منحنی را در نظر می‌گیرند، به این هم فکر می‌کنند که چطور کاربران ال‌جی G Flex می‌توانند از مزایای نمایشگر منحنی بهره‌مند شوند؛ آن هم زمانی که در حال تماشای فیلم یا بازی در حالت افقی گوشی هستند. بنابراین، وقتی ال‌جی G Flex در حالت افقی نگه داشته شود، انحنای گوشی به کاربر امکان می‌دهد تجربه‌ای نظیر سینما و پانوراما داشته باشند و به طور طبیعی غرق در نمایشگر منحنی شوند.

ال‌جی G Flex، مانند نمایشگرهای IMAX که به عریض بودن و انحنای ملایم و بلند مشهورند و کیفیت تصویر غوطه‌ورکننده‌ای را میسر می‌کنند، نمایشگر منحنی 6 اینچی دارد که تجربه مشاهده سینمایی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، دیدن G Flex از فاصله 30 سانتی‌متری همان زاویه دید 23 یا 24 درجه‌ای را ایجاد می‌کند که یک تلویزیون 60 اینچ با فاصله 3 متری فراهم می‌کند. البته، اندازه نمایشگر گوشی هوشمند کوچکتر از یک تلویزیون است. اما از آنجا که فاصله از چشمان کاربر تا گوشی هوشمند کوتاه‌تر از فاصله تا تلویزیون است، انحنای گوشی هوشمند می‌تواند همان غوطه‌ور شدن مشاهده یک تلویزیون سه‌بعدی را ایجاد کند.

در نتیجه، ال‌جی G Flex تجربه مشاهده راحت و بدون زحمتی را میسر می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد که به دلیل وجود شکل منحنی بیشتر در صفحه‌نمایش گوشی به طور طبیعی غرق شوند.

 

تحقیقات ال‌جی: واکنش چهره و پاسخ طبیعی به نمایشگر صفحه‌تخت و منحنی

ال‌جی مطالعه‌ای را بر روی مشتریان انجام داد که با استفاده از واکنش چهره و پاسخ طبیعی تجربه مشاهده بین صفحه‌نمایش تخت و منحنی را مقایسه کرد. یک کلیپ ویدئویی کوتاه روی نمایشگر 6 اینچ منحنی و نمایشگر ال‌سی‌دی تخت به مدت 16 ثانیه به کاربران نشان داده شد.

نتیجه: کاربران هنگام تماشای نمایشگر منحنی، نسبت به نمایشگر تخت، 45 درصد لبخند بیشتری روی چهره‌شان نقش بست. همچنین، کاربران 4.2 درصد بیشتر غرق شدند و 4.5 درصد بیشتر از نظر پاسخ طبیعی به نمایشگر منحنی نسبت به تخت هیجان‌زده شده‌اند. در مجموع، 85 درصد از کاربران نمایشگر منحنی را نسبت به نمایشگر صاف ترجیح دادند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید