۱۰ فروردین ۱۳۹۳

کیفیت تصویر برتر ؛ قسمت پنجم: تلویزیون‌های OLED

با اینکه تحلیلگران بر این باورند که امسال سالی خواهد بود که  Ultra HDبه دلیل توجه گسترده و افت قیمت‌ها وارد جریان رقابت می‌شود اما OLED هنوز هم طرفداران پروپا قرص خود را دارد و به عنوان یک فناوری که کیفیت تصویر عالی را در میدانی بی‌رقیب ارائه می‌دهد بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. رنگ‌ها در این دستگاه‌های تلویزیون چشم را خیره می‌کنند و رنگ سیاه سیاه‌تر از تلویزیون‌های پلاسما یا ال‌سی‌دی دیده می‌شود. مشاهده تصاویر آتش بازی در آسمان تیره کافیست تا شما فواید بی‌نظیر کیفیت تصویر را که این تلویزیون‌ها برای شما به ارمغان می‌آورد را تحسین کنید.

با اینکه در حال حاضر قیمت بالای تلویزیون‌های OLED یکی از عواملی که مشتریان را هنگام خرید به درنگ وامی‌دارد، مدل‌های جدید و طراحی‌های جدید در تلویزیون‌های 65 و 77 اینچ که در نمایشگاه CES 2014 ارائه شد همراه با وضوح بالا در Ultra HD همچنان پیشگامی ال‌جی در نسل جدید تلویزیون‌ها را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، برای آمادگی در برابر رشد ناگزیر تقاضا برای تلویزیون‌های OLED در سراسر جهان، ال‌جی به تازگی اعلام کرد که پایگاه‌های تولید را در تعدادی از کشورهای دنیا راه‌اندازی کرده است. این شرکت هم اکنون ساخت کارخانه‌های جدید تلویزیون OLED را در برزیل، لهستان، چین و تایلند را کامل کرده و عملیات ساخت تسهیلاتی برای تولید تلویزیون OLED برای بازار امریکای شمالی را در مکزیک آغاز کرده است. ایجاد چنین شبکه بزرگی برای تولید تلویزیون OLED نشانی واضح است که ال‌جی در فناوری نسل جدید تلویزیون‌ها پیشگام است. ال‌جی با پایگاه‌های استراتژیکی که در خدمت بازارهای بومی و حومه هستند قادر خواهد بود هزینه صادرات را کاهش و رقابت قیمت را افزایش دهد.

۴ نظر

حسین ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام:
با توجه به اینکه فن آوری تولید پنل های OLED ال جی بر فن آوری دو گانه تولید نور یعنی دیودهای ساتع کننده نور ارگانیگ و تحریک الکتریکی فسفر ( فن آوری مورد استفاده در تلوزیونهای CRT ) بنا گردیده بنظر می رسد میزان استفاده از موارد ارگانیگ در این نوع پنل ها کمتر و ساخت پنل را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه کرده باشد بنا براین بنظر من حد اقل تا سه سال آینده LG display تامین کننده پنل OLED برای سایر برندها خواهد بود و تا ۵ سال آینده تلوزیونهای OLED با روش تولید فعلی همه گیر نخواهد شد البته ممکن است در این بین اختراع دیگری در پنل صورت گیرد که مانند تلوزیونهای پروجکشن که بدنبتا عرضه تلوزیونهای LCD بسیار زودتر از پیش بینی ها از عرصه تولید خارج شد تلوزیونهای OLED هم علی رغم کیفیت فوق العاده تصویر صرفا بعلت گرانی فن آوری زودتر از موعد پیش بینی شده از چرخه تولید خارج گردد و یا همانند صفحات ال سی که با کشف مواد اولیه جایگزین که بسیار ارزان قیمت تر از مواد اولیه مورد استفاده در دهه قبل بود و قیمت تمام شده صفحات نمایش را به یک سوم کاهش داد با کشف مواد جایگزین این اتفاق در مورد فن آوری OLED بیفتد شاید هم این اتفاق برای ال جی افتاده که حاضر شده در شرایط کنونی بازار تلوزیونهای بشدت گران قیمت OLED چنین سرمایه گذاری هنگفتی در تولید این نوع پنل در سایزهای مختلف انجام دهد به هر حال بنظر می رسد این فن آوری دو گانه حداقل تا حدودی قیمت تمام شده را کاهش و از سوس دیگر با امکان ایجاد نور سفید خالص درخشان کیفیت و کنتراست تصویر را افزایش و از سوی دیگر عمر پنل را به لحاظ برداشتن فشار بر روی سایر پیکسل های رنگی برای تولید نور سفید کاهش داده باشد نظ شما در این رابطه چیست ؟
موفق باشید .

مصطفی ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام
من یک تلویزیون هوشمند خریدم. وقتی دکمه راهنمای الکترونیکی برنامه ها یا همون epg را میزنم توضیحات برنامه که در زیر تلویزیون نوشته می شود خیلی کوچک هست و باید از نزدیک ببینی. می خواستم بدونم که آیا تلفنی هست که این نکته را بهشون بگم شاید در آپدیت بعدی تلویزیون این مشکل برطرف بشود؟؟
ممنون

ال جی ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
از خدمات گلدیران بپرسید

سعید ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

به نظر من چه در تلوزیون بلکه در همه لوازم خانگی ال جی یه چیز دیگه است البته فقط کره ای اصل باشه فقط تنها چیزی که می تونم بگم اینست که در لوازم خانگی ال جی و در ماشین ب ام و

نظر دهید