۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

تأییدیه کیفیت پنل ال‌سی‌دی 5.5 اینچ Quad HD ال‌جی برای گوشی‌های هوشمند و تولید انبوه آن

شرکت  LG Displayاعلام کرد که پنل ال‌سی‌دی 5.5 اینچ Quad HD (QHD) AH-IPS برای گوشی‌های هوشمند به عنوان نمایشگر QHD بعد از پشت سر گذاشتن آزمایشات معتبر توسط NEMKO، سازمان تأیید و آزمایش بین‌المللی نروژی برای محصولات الکتریکی، مورد تأیید قرار گرفت. این تأییدیه کمی قبل از اینکه این پنل ال‌سی‌دی Quad HD در گوشی‌های هوشمند و پرچمدار آتی ال‌جی در نیمه اول همین سال عرضه شود اعطا شد.

پنل ال‌سی‌دی 5.5 اینچ QHD AH-IPS، که تأیید شده است، 1440×2560 پیکسل دارد؛ یعنی 4 برابر وضوح تصویر بیشتر از پنل‌های HD و 1.8 برابر باکیفیت‌تر از پنل‌های Full HD. به دلیل وجود 538 پیکسل در هر اینچ، این پنل 100 درصد استاندارد بازتولید رنگ RGB را برآورده می‌کند.

این پنل، که در مدت کوتاهی به تولید انبوه خواهد رسید، عملکردی عالی نسبت به دیگر پنل‌های گوشی‌ هوشمند ارائه می‌دهد. این یک پنل فوق باریک است که تنها 1.2 میلی‌متر قطر و 1.15 میلی‌متر لبه دارد، باریک‌ترین پنل موجود در دنیاست و 0.05 میلی‌متر کمتر از پنل‌هایی است که سال گذشته معرفی شده است.

علاوه بر این، پنل فوق همان میزان روشنایی را دارد که یک پنل Full HD ایجاد می‌کند. به سختی می‌توان ضریب نفوذ را در پنل‌هایی که وضوح بالاتری دارند افزایش داد زیرا آنها تعداد پیکسل‌های بیشتری دارند. با این حال، شرکت LG Display با بهبود ضریب نفوذ، از طریق بهینه کردن طراحی ساختار پیکسل و نسبت روزنه‌ها در پنل پشتLTPS ، با موفقیت به روشنی بالاتری دست پیدا کرد.

نمایشگر Quad HD تصاویری با رنگ‌ها و وضوحی تیزتر از نمایشگرهای معمول ایجاد می‌کند زیرا تعداد بیشتری پیکسل دارند. یعنی تصاویر با وضوح بالا و ویدئوها با فرمت بلو-ری هم می‌توانند به شیوه‌ای کاملاً زنده و واقعی نمایش داده شوند. نمایشگر Quad HD خوانایی نامه‌ها و تصاویر را بدون ایجاد اعوجاج در آنها، در زمان بزرگنمایی هنگام مرور اینترنت یا کار بر روی اسناد، حفظ می‌کند.

بیونگ-کو کیم، نایب رئیس و سرپرست پخش آی.تی/موبایل در LG Display، می‌گوید: «این محصول کیفیت‌های اصلی نمایشگر گوشی هوشمند را برآورده می‌کند که وضوحی بالا و طراحی باریک دارند. من بر این باورم مشتریان می‌توانند از تصاویر زنده‌ای لذت ببرند که با این نمایشگر عین خود زندگی هستند. شرکت LG Display با وضوح بالاتر از 500 پیکسل در اینچ به حفظ پیشگامی خود در فناوری بازار نمایشگر گوشی هوشمند با کیفیت بسیار بالا، که امسال عرضه می‌شوند، ادامه خواهد داد.»

طبق آمار مرکز تحقیقاتی DisplaySearch، انتظار می‌رود صادرات نمایشگرهای گوشی هوشمند بر اساس پنل پشت LTPS امسال به 780 میلیون دستگاه و تا سال آینده به 940 میلیون دستگاه برسد. این محصولات درصدد حفظ مزایای رقابتی مکفی در رسته محصولات پیشرفته هستند؛ یعنی محصولاتی که در آنها نمایشگر بزرگ، وضوح بالا و مصرف کمتر انرژی عوامل اصلی هستند.

پیش‌بینی بازار: نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند بر پایه LTPS

منبع: گزارش پیش‌بینی و صادرات کوچک تا متوسط مرکز DisplaySearch – سه ماهه اول 2014

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید