۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

راهنمای خرید تلویزیون Ultra HD 4K

 

نسل جدید تلویزیون‌ها اینجاست. تلویزیون Ultra HD 4K ال‌جی تصاویری شگفت‌انگیز و خیره‌کننده نمایش می‌دهد اما هنگام خرید باید به دنبال چه چیزی بگردید و در نظر گرفتن کدام عوامل اهمیت دارد؟

صفحه‌نمایش‌های کنونی Full HD همان‌طور که به نظر می‌رسند عالی هستند اما وضوح 4 برابر آن را تصور کنید! تلویزیون Ultra HD 4K ال‌جی با وضوح 2160×3840 پیکسل 8.3 میلیون پیکسل غول‌آسا در صفحه‌نمایش خود جای داده است اما Full HD تنها 2 میلیون پیکسل دارد. جزییات در Ultra HD 4K به تیزی سر سوزن هستند و رنگ‌ها و کنتراست از دقت چشمگیری برخودارند.

به زودی شما بهترین فیلم‌ها را در نمایشگر تلویزیون خود خواهید دید اما قبل از اینکه شال و کلاه کنید و عازم فروشگاه شوید تا تلویزیون Ultra HD بخرید، رعایت چند نکته الزامی است:

اندازه نمایشگر

در نمایشگرهای Full HD، شما مجبورید برای بهره‌مندی از بهترین تأثیر در فاصله مشخصی بنشینید که مثلاً برای تلویزیون 50 اینچ حدود 2 متر است. هر چه نزدیک‌تر شوید، خواهید دید که پیکسل‌ها چگونه تصویر را ایجاد کرده‌اند.

اما در تلویزیون‌های Ultra HD 4K یک چیز جالب وجود دارد: از آنجا که 4 برابر پیکسل‌های بیشتری در همان فضا گنجانده شده‌اند، باید بینی خود را به تلویزیون بچسبانید تا یک پیکسل را ببینید. نتیجه؟ شما می‌توانید تلویزیون‌های بزرگی خریداری کنید، تا می‌توانید به آن نزدیک شوید و باز هم از تصویر خیره‌کننده و خارق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

فقط حواستان باشد که تلویزیون عظیم‌الجثه شما از درب منزل رد می‌شود.

چه چیزی تماشا کنیم؟

این چند پیکسل‌ اضافی فضای خیلی بیشتری را نسبت به گنجانده شدن در دیسک بلو-ری اشغال می‌کند. پس، حالا چگونه برنامه‌های تلویزیونی دلخواه را تماشا کنیم؟

پخش نت‌فلیکس

یک راه وجود دارد و آن هم نت‌فلیکس است. این سرویس پخش پرطرفدار به تازگی آغاز به کار کرده است و سریال‌ها و برنامه‌های رایج و پرطرفدار را نمایش می‌دهد.

یوتیوب نیز بر روی پخش 4K کار می‌کند و بی‌بی‌سی و اسکای نیز پخش آزمایشی برنامه‌های ورزشی با وضوح بالاتر را انجام داده‌اند. چندین بازی در مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل با کیفیت 4K ضبط می‌شوند اما فعلاً می‌توانید از حساب نت‌فلیکس لذت ببرید.

امکانات ارتباطی

مهم‌ترین چیزی که هنگام خرید تلویزیون Ultra HD باید به یاد داشته باشید کدک HEVC H.265 است. این یک استاندارد فشرده‌سازی ویدئو است که باعث می‌شود محتوای نت‌فلیکس 4K در تلویزیون شما پخش شود. بنابراین، مطمئن شوید که تلویزیون جدید شما از نظر مشخصات فنی غنی است.

دیگر اینکه از تعداد خروجی‌های HDMI کافی برای منابع خود (حداقل 3 تا)، درگاه یواس‌بی برای رسانه‌های ذخیره‌شده، خروچی اپتیکال دیجیتال برای ساندبار و پورت اترنت (یا وای-فای) برای اتصال به شبکه خانگی اطمینان حاصل کنید. تیونر Freeview HD و/یا Freesat برای مشاهده آنلاین تلویزیون نیز ضروری است.

ارتقای کیفیت دوست شماست

با اینکه ما در انتظار عرضه محتوای 4K خواهیم ماند اما هنوز دی‌وی‌دی، بلو-ری و کانال‌های استاندارد و با کیفیت Freeview وجود دارند که در انتظار تماشا شدن هستند. فناوری سحرآمیز در پس پنل‌های Ultra HD 4K یک ابزار قدرتمند برای ارتقای کیفیت است که تصویر با کیفیت پایین را بر روی صفحه‌نمایش جان می‌دهد.

۲ نظر

حسین ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام
تنها مشکل قیمت دو برابری این تلوزیونها نسبت به تلوزیونهای Full Hd است که با توجه به افزایش تولید در سالهای آتی و یکی بودن منابع تولید با سایر تلوزیونها در عرض یکی دو سال آینده این تفاوت قیمت به حداقل خواهد رسید .
موفق باشید .

هادی ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

زمان ورود به بازار ایران را اعلام کنید.متشکرم

نظر دهید