۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت ال‌جی مناسب برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط با کاهش هزینه انرژی

محصولات تهویه مطبوع اسپلیت تکی و چندگانه صرفه‌جویی چشمگیری در انرژی، قابلیت سرمایش قدرتمند و نصب انعطاف‌پذیر و آسانی دارند.

سیستم‌های اسپلیت، همان طور که از نامشان پیداست، دستگاه‌های تهویه مطبوعی هستند که به دو یا چند قسمت تقسیم می‌شوند. دو نوع راهکار هستند که در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرند: اسپلیت‌های تکی و اسپلیت‌های چندتایی. طراحان دستگاه‌های تهویه مطبوع عاشق چندکاره بودن سیستم‌های اسپلیت هستند و صاحبان مشاغل خرد و متوسط و صاحبان ساختمان‌های مسکونی از عملکرد قدرتمند و مصرف انرژی کم این سیستم‌ها شگفت‌زده هستند. بیشتر دستگاه‌های تهویه مطبوع اسپلیت قابلیت سرمایش و گرمایش دارند؛ به این معنی که می‌توانند ساختمان را در تمام سال راحت نگه دارند.

دستگاه‌های بیرونی سیستم اسپلیت معمولاً با بسیاری از دستگاه‌های داخلی دیواری یا سقفی سازگاری دارند. علاوه بر پخش مؤثر و یکنواخت جریان هوا، دستگاه‌های داخلی از نوعی پیکربندی برخوردارند که می‌توانند به طور مستقل خاموش و روشن شوند. این به شما کمک می‌کند که در مقایسه با اشکال مرسوم دستگاه‌های تهویه مطبوع مرکزی، هزینه‌های اجرایی را پایین بیاورید. موتورهای پربازده با موتور نسبتاً کوچک که در اسپلیت‌ها رایج هستند نیز هزینه‌های اجرایی انرژی را کاهش می‌دهند.

یکی دیگر از قابلیت‌های چشمگیر دستگاه‌های داخلی سیستم‌های اسپلیت ساکت و بی‌سروصدا بودن آنهاست. این دستگاه‌ها بدون هیچ گونه صدای مزاحم و آزاردهنده، راحتی را برای شما فراهم می‌کند. در نتیجه، بهترین انتخاب برای کتابخانه، کلاس درس، اتاق خواب، سالن جلسات و بسیاری دیگر از امکان هستند. علاوه بر این، محصولات اسپلیت جریان هوای قوی و هدفمند را بدون هزینه‌های گزاف ارائه می‌دهد. خانه‌داران می‌توانند محیط راحتی در خانه ایجاد کنند و هزینه‌های اجرایی را در کنترل خود داشته باشند.

۵ نظر

حسین ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
بر خلاف تصور بسیاری که معتقدند کولرهای گازی به لحاظ مصرف بالای برق به صرفه نیست کولرهای گازی جدید مجهز به سیستم اینورتر بسیار اقتصادی هستند باید در نظر داشت کولرهای آبی با ظرفیت ۵۵۰۰ ( اندازه متعارف مورد استفاده در منازل ) در روزهای گرم سال تا روزی دویست لیتر آب مصرف می کنند و زمانیکه میزان رطوبت داخل منزل به حد اشباع رسید کارائی خود را از دست داده و شما مجبور به باز گذاشتن درب و یا پنجره منزل برای کاهش رطوبت محیط هستید که این موضوع خود باعث اتلاف بیشتر آب و برق می گردد در نهایت رطوبت موجود در هوا علاوه بر ایجاد رخوت باعث تشدید دردهای مفاصل در سالمندان می گردد پس از ۲۰ مورد برای نگهداری بهینه از تلوزیون در اینجا بیست و سه نکته مفید در انتخاب ، نحوه استفاده و راههای کاهش هزینه و افزایش بهره وری در ارتباط با کولرهای گازی که فکر می کنم خواندن آ/ن خالی از لطف نبوده و میتواند برای دارندگان و استفاده کنندگان از کولرهای گازی مفید و بخصوص برای کسانیکه قصد خرید و استفاده از آن را دارند از نظر انتخاب و نظارت بر نحوه نصب آن توسط نصابان مفید باشد را ذیلا برای شما نقل می کنم در صورت امکان نظر خودتان را در مورد این توصیه ها بیان فرمائید
۱- توجه به برچسب انرژی سعی نماید گرید مصرفی دستگاه حتما A و یا در نهایت B باشد در زمان خرید حتما مساحت مفید ساختمان ، افتاب رو بودن ، طبقه وقوع آپارتمان را به فروشنده یاد آور گردید امور خدمات بعد از فروش بسیاری از برندها امر بازدید و مشاوره را برای شما به رایگان انجام خواهند داد سعی کنید حتما از این مشاوره ها استفاده نمائید معمولا آخرین طبقات ساختمان بعلت تابش مستقیم آفتاب روی بام تابستانها بیشتر مشکل گرمائی دارند
۲- هم اکنون محافظ برق مناسب کولرهای گازی در بازار موجود و میتواند بخوبی در مقابل نوسانات برق از کولر شما محافظت نماید استفاده از فیوز مینیاتوری مناسب اختصاصی برای کولر های گازی توصیه می گردد. در مورد کولرهای گازی که از فن آوری اینورتر استفاده نمی کنند حتما از فیوز مینیاتوری با آمپراژ مناسب و گرید C استفاده شود زیرا این کولرها در زمان شروه بکار یا همان استارت شدت جریان بسیار بالا یی می کشند که در فیوزهای گرید A و B حتی با انتخاب آمپراز مناسب باعث عمل کردن فیوز و قطع برق کولر می گردد اما فیوزهای گرید C این افزایش بار چند لحظه ای را تحملمی کنند ضمنا در صورتیکه ساختمان شما درای چاه ارت می باشد ( ساختمانهای دارای آسانسور مازم به داشتن چاه ارت هستند ) حتما از نصاب بخواهید ولو با دریافت اجرت اضافی ارت کولر را به سیم کشی ارت منزل شما متصل و حتما دقت نمائید سیم فاز ساختمان به فیوز مینیاتوری متصل گردد با استفاده از یک عدد فاز متر براحتی امکان کنترل این موضوع هست با زدن نوک فازمتر به پیچ اتصال ورودی فیوز و روشن شدن چراغ آن میتوانید اطمینان لازم را کسب نمائید .
۳- کولرهای گازی در انواع سرمایشی ، گرمایشی ، و داراو یا بدون سیستم تسویه هوا تولید می گردند وجوداین امکانات و یا عدم وجود آنها در قیمت محصول قطعا اثر گذار می باشد
۴- قدرت پرتاب باد در کولرها متفاوت است این موضوع در سرعت خنک کردن محیط و یکنواختی هوا در دقایق اول استفاده از کولر تاثیر بسزائی دارد
۵- امکان نصب کولر بر روی دیوار و یا قرار دادن آن بر روی بالکن و یا پشت بام وجود دارد قرار دادن آن روی سطوحی مانند بالکن و یا پشت بام کار سرویس های ادواری را آسانتر می نماید
۶- پایه های لاستیکی قابل ارتجاع مخوص کولرهای گازی که بایستی بصورت جدگانه خریداری شوند از لرزش دستگاه هنگام کار جلوگیری و به عمر مغید آن می افزاید استفاده از موزائیک و آجر برای زیر بخش بیرونی دستگاه توصیه نمی گردد .
۷ – معمولا ۵ متر لوله رایگان به همراه هر دستگاه کولر ارائه و در متراژهای بابلاتر می بایست از بسته های اضافی لوله ۵ متری استفاده نمائید محل های اتصال لوله ها به یکدیگر بسیار شکننده هستند توصیه می شود از چوب و یا لوله بطول نیم متر کنار لوله برای مهار محل اتصال لوله ها به یکدیگر استفاده و دو لوله را با استفاده از سیم و نوار پلاستیکی در کنار هم ثابت کنید .
۸ – در صورتیکه محل عبور لوله انتقال گاز در معرض تابش نور خورشید می باشد ضمن عایق کاری کامل و پیچیدن نوار پرایمر در تمامی طول لوله از داکت نمر ه شش و یا ۱۰ برای قرار دادن لوله در داخل آن برای جلوگیری از تابش نور خورشید استفاده و درب داکت را علاوه بر بست کمربندی پلاستیکی در فواصل نیم متری با سیم مفتولی به بدنه محکم نمائید بست های کمر بندی بعلت قرار گرفتن در زیر نور مستقین آفتاب بعد از یکسال از بین می روند ضمنا آن قسمت هایی از لوله که در محل اتصال به یونیت بیرونی خارج از داکت قرار می گیرند علاوه بر عایق با نوار پرایمر و روی آن را با لنت برق سفید ( بعلت اینکه رنگ سفید جاذب نور نیست و گرم و شکننده نمی شود و خاصیت چسبندگی خود را بمدت طولانی حفظ می کند ) بپوشانید عایق های حرارتی و نوارهای پرایمر مورد علاقه برخی پرندگان بخصوص کلاغها هستند و با نوک زدن آنها خیلی زود از بین می روند اما لنت برق بخوبی از آنها محافظت می کند )
رعایت فاصله ۳۰ سانتیمتری یونیت بیرونی از دیوار برای تهویه بهتر دستگاه الزامیست تهیه سایبان برای دستگاه که از تابش نور آفتاب جلوگیری نماید علاوه بر افزایش راندمان در کاهش مصرف برق نیز بسیار تاثیر گذار می باشد . قرار دادن یک لایه از پلاستو فوم ( یونولیت نسوز) بر روی سایبان بر کاهش حرارت زیر سایبان تاثیر بسزائی دارد . برای نصب یونیت داخلی انتخاب محدوده مرکزی طول نشیمن که معمولا مشرف به آشپزخانه است بهترین محل است برای زیبائی بیشتر محیط می توان لوله های می را از داخل حمام و یا سرویس بهداشتی منزل که در معرض دید نیستند عبور داده و استفاده از داکت که برنگهای سفید استخوانی ، کرم روشن و خاکستری در بازار است برای پوشش آنها از ایجاد منظره ناخوشایند در مسیر عبور لوله ها جلوگیری می کند .
۱۰ – محل نصب یونیت باید تراز باشد بسیاری از نصابان محل قرار گیری خروجی آب را نبیم سانیمتر پائین تر انتخاب می کنند تا تخلیه آب بسادگی صورت گیرد .
۱۱- نشتی روغن در کلیه اتصالات نشانه عدم اتصال کامل است که بمرور باعث کاهش فشار گاز و درنهایت راندمان کولر می گردد در ماههای اول نصب در صورت مشاهده اثر روغن سریعا به خدمات پس از فروش شرکت اطلاع تا در خصوص بر طرف کردن نشتی کولر ناشی از بستن نادرست اتصالات اقدام و در صورت نیاز اقدام به شارژ گاز نمایند .
۱۲ – یخ زدگی لوله ها بخصوص در بخش اتصالات یونیت بیرونی به همراه کاهش قدرت خنک کنندگی دستگاه مهمترین نشانه کم شدن فشار گاز و نیاز آن به شارژ مجدد می باشد .
۱۳ – درصورتیکه به توصیه نصاب شرکت نیاز به کابل کشی مجزا بای کولر و یا عبور بخشی از کابل بر روی دیوارهای بیرونی ساختمان داشتید حتما از کابل های استاندارد و دارای پوشش ضخیم استفاده و در فواصل نیم متری با بست مخابراتی بر روی دیوار محکم نمائید تا بعد از چند سال مجدد ا نیاز به تعویض کابل بعلت پوسیدگی روکش آن نداشته باشید .
۱۴ – سرویس منظم کولر بر عمر و کارائی آن خواهد افزود با باز کردن یونیت داخلی و برداشتن صافی هوای توری مانند که در بالای کندانسور قرار گرفته و قراردادن آن زیر جریان پرفشار آب آن را تمیز و پس از خشک شدن در معرض باد آن را در جای خود قرار داد در مورد فیلترهای اسفنجی مسطتیل شکل برنگ های مشکی و یا سبز که در زیر آن قرار دارد و برای تصفیه هوا مورد استفاده می باشند بایستی با استفاده از جارو برقی و یا دستگاه بلو ور ( دمنده هوا که برای تمیز کردن تجهیزات سخت افزاری مورد استفاده قرار می گیرد ) تمیز گردند با توجه به میران گرد و غبار محیط این کار در فواصل دو هفته تا یکماه یکبار صورت گیرد .
۱۵ – تمیز کردن کندانسور بخش بیرونی دستگاه معمولا سالی یکبار صورت می گیرد در برخی از مناطق ممکن است بعلت تمیزی هوا و عدم وجود گرد و غبار نیاز به تمیز کردن مرتب و سالیانه این بخش نباشد معمولا این سرویس توسط بخش خدمات پس از فروش شرکتها صورت می گیرد بسیاری از سازندگان کولی بخش کندانسور و فن آن را کاملا عایق و جدا از بخش ترمینال برق ورودی دستگاه عایق بندی می کنند ( مانند کولرهای ال جی ) البته این اطمینان در مورد کولرهای ارزان قیمت چینی وجود ندارد برای تمیز کردن این قیمت پس از اطمینان از خاموش بودن دستگاه و قطع بودن جریان برق با قطع برق فیوز تمیز کردن کندانسور با استفاده از شیلنگ آب و پاشیدن مستقیم آب به میان لایه های کندانسور ( که شبیه رادیانر ماشین ) است صورت می گیرد تا با تمیز شدن این پره ها عبور هوا ناشی از گردش فن براحتی از میان پره های فلزی کندانسور عبور نموده و لوله های عبوردهند گاز با سرعت بیشتری خنک شوند این موضوع علاوه بر افزایش راندمان و کاهش مصرف برق بر عمر مفید کمپرسور خواهد افزود توصیه می گردد این کار را به سرویکاران محول نمائید اما چنانچه از قطع برق ( فاز ) اطمینان کامل حاصل نمودید و از ارت ساختمان هم اطمینان داشتید و این کار را خودتان انجام دادید حداقل یک روز صبر کنید تا این بخش کاملا خشک شود و بعد از دستگاه استفادهکنید البته سرویسکاران بالافاصله پس از اتمام عملیات شتشو و معمولا پس از تست فشار گاز و عندالزوم شارژ آن دستگاه را راه اندازی می کنند اگر این کار را خودتان انجام دادید که من توصیه می کنم انجام ندهید مراقب بخش ورودی برق و ترمینال دستگاه باشید که خیس نشود .
۱۶ – درجه حرارت کولرها معمولا در محدوده ۱۶ تا ۲۴ درجه بالای صفر قابل تنظیم است بهترین دمای محیطی( درجه رفاه ) برای انسان بین ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد متاسفانه بعلت ارزانی انرژی در سالهای گذشته شاهدیم در زمستان درجه حرارت خانه ها بسیار بالا و برعکس در تابستان بسیار پائین تر از این محدوده انتخاب می شود که بعلت تفاوت فاحش حرارت بیرون و داخل ساختمان برای سلامت انسان مضر است انتخاب درجه ۲۲ برای تابستان علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه برق بدون اثر گزاری بر سطح رفاه انسان از کارکردن مدام کمپرسور و کاهش عمر آن جلوگیری می نماید .
۱۷ – علاوه بر رعایت ضوابط عیق بندی ساختمان در زمان ساخت استفاده از پرده های ضخیم ، شیشه های دوجدارد استاندارد و پنجره های UPVC عایق حرارت و بسته نگهداشتن درب و پنجره ها در طول روز در صرفه جوئی در هزینه ها بخصوص هزینه برق مصرفی بسیار تاثیر گذار است .
۱۸ – مواقعی که در منزل نیستید ولو برای مدت یکساعت کولر را خامو کنید و در زمان مراجعه حداکثر بمدت ۱۵ دقیقه از حالت توربو ( خنک شدن سریع ) و سرعت بالای فن استفاده نمائید در روزهایی که آلودگی هوا کم است از از سیستم تصفیه هوا استفاده نکنید .
۱۹ – در پایان فصل حتما فیوز تغذیه کننده را قطع نمائید ( البته در صورتیکه کولر شما فاقد امکان گرمایشی است و یا اینکه از سیستم گرمایشی آن در زمستان استفاده نمی کنید )
۲۰ – هرچند امروزه بخش عمده منازل مسکونی از پکیج و یا بخاری گازی برای گرمایش منزل استفاده و به لحاظ اقتصادی استفده از گاز بسیار مقرون به صرفه تر از برق برای گرمایش می باشد اما با توجه به احتمال بروز مشکل در سیستم گرمایشی انتخاب کولرهای درای سیستم گرمایشی بخصوص برای خانواه های دارای فرزند خردسال و یا افراد سالمند توصیه می گردد تا در فاصله زمانی مورد نیاز جهت تعمیر و را اندازی مجدد وسایل گرمایشی گاز سوز سلامت این عزیزان بخط نیفتد
۲۱ – پوشاندن بخش بیرونی دستگاه در فصل زمستان با نایلون توصیه نمی گردد زیرا بعلت حبس رطوبت باعث زنگ زدگی اجزای داخلی می گردد در صورت اصرار بر این موضوع از روکس برزنتی ضد آب استفاده نمائید .
۲۲ – با توجه به وارداتی بودن و گرانی گاز های مجاز و استاندارد برای شاژ کولر استفاده از گازهای ارزان قیمت و بی کیفیت چینی و یا پر کردن مجدد کپسول های استفاده شده با گازهای غیر استاندارد و آلاینده محیط زیست و خطرناک برای سلامت انساناه ا که در اغلب اوقات بازده سرمایشی مناسبی هم ندارند و استفاده از آنها توسط سرویس کاران متفرقه شایع گردیده در انتخاب سرویس کار این موضوع را مد نظر و در صورت عدم شناخت کافی ولو پس از اتمام دوره گارانتی از واحد پشتیبانی خدمات پس از فروش شرکت فروشنده برای معرفی نزدیکترین سرویسکار مجاز کمک بگیرید
۲۳ – در ورت رعایت موارد فوق در پایان دوره و به شرط داشتن کنتور های آ/ب و برق مستقل هزینه آب و برق مصرفی خود را با آپارتمان مشابه در ساختمان مقایسه کنید و ببینید استفاده از کولرهای گازی ( البته از نوع اینورتر که تا ۶۰% کمتر برق مصرف و در گرید برق مصرفی A هستند ) علاوه بر آسایش ناشی از کاهش قابل ملاحظه صدا ، سرمای بی رطوبت و هوای سالم با صرفه اقتصادی هم همراه بوده است یاخیر
۲۳ – نکته آخر در مورد دستگاه کنترل از راه دور کولر ها می باشد با توجه به اینکه برخلاف کنترل تلوزیون که مرتبا و در طول دوازده ماه سال مورد استفاده قرار می گیرند کنترل کولرهای گازی فقط چند ماه در سال و به دفعات محدود مورد استفاده قرار می گیرند و میران مصرف باتری آنا بسیار کم است بنابراین مشکل نشت باتری در کنترل کولرهای گازی بیشتر از کنترل تلوزیون که معمولا حداقل سالی یکبار تعویض می گردند بچشم می خورد هر چند ال جی و سامسونگ از باتریهای نیم قلمی معمولی برند ROCKET ساخت کره جنوبی در بسته بندی کولر و تلوزیونهای تولیدی استفاده و فقط از باتریهای قلمی الکالاین برای کنترل جادوئی تلوزیون استفاده می کنند اما توصیه می شود پس از سال دوم حتی درصورت قابل استفاده بودن این باتریها را با باتریهای الکالاین تعویض نمائید باتریهای الکالاین تا ۸ سال عمر دارند ، مشکل نشتی هم ندارند البته قیمت یک جفت آنها بین دوهزار و پانصد تا سه هزار تومان است که در مقابل باتریهای معمولی جفتی هزار تومان کمی گرانتر هستند اما کنترل کولر شما را از خرابی ناشی از نشتی باتری ضمانت می کنند
موفق باشید .

اکرم ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

برای یک اتاق ۳ در چهار، چه اسپلیت مناسبی را معرفی می کنید؟

ال جی ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

پیشنهاد میکنم وارد سایت http://goldiranac.com شوید و از آنجا پیگیری کنید

mohsen ۱۸ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

برای یک آپارتمان ۷۵ متری چه اسپلیت مناسبی رامعرفی میکنید

ال جی ۱۸ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

برای کسب اطلاعات دقیق به سایت http://www.goldiranac.com مراجعه کنید

نظر دهید