۰۱ بهمن ۱۳۹۳

پنج گام اساسی در فرآیند کشف استعدادهای کودکان

 (گام سوم: اصلاح و پایش)

پروژه گلدکیدز به عنوان پروژه‌ای بدیع و بی‌سابقه در کشور، یکشنبه 14 دی‌ماه در سالن شماره سه پردیس ملّت در همایشی به صورت رسمی به رسانه‌ها معرفی شد.

دنیای زیبای کودکان و نوجوانان با حمایت مادی و معنوی گلدکیدز (کانون نخبگان طلایی ایران) به فضای متفاوتی تبدیل خواهد شد. طرح استعدادیابی و حمایت از بهترین ها در رشته های مختلف، برنامه ای بدیع و نو در راستای حمایت از کودکان مستعد 6 تا 16 سال است. گلدکیدز با بهره‌گیری از علومی نظیر روانشناسی و جامعه شناسی به دقت برنامه‌ریزی شده و پرورش استعدادهای بالقوه منتخبین و هدایت قابلیت‌ها را در کنار توجه دائم به آموزش‌هایی مد نظر دارد که آینده شخصی و اجتماعی نسل طلایی ایران را تضمین می‌نماید.

در مطالب قبل، مرحله اول و دوم را برای شما توضیح داده‌ایم. اکنون به شما خواهیم گفت که در گام سوم چه اقداماتی انجام می‌شود:

 

گام سوم: اصلاح و پایش

هدف این مرحله، برطرف نمودن نقاط ضعف کودکان و آموزش پذیر نمودن آنها است. این امر با دو فرآیند کارگاه‌های ابتدایی و مشاوره و راه‌یار میسر می‌شود. در ادامه، آنچه در این گام انجام می پذیرد به اختصار تشریح می‌گردد.

  • کارگاه‌های ابتدایی

این کارگاه‌ها به صورت گروهی برگزار می‌شود. هدف از این کارگاه‌ها رفع نقطه‌ضعف‌های افراد و آموزش‌پذیر نمودن آنان است و شامل سرفصل‌هایی خاصی است.

  • گزارش کارگاه‌ها

پس از اتمام هر کارگاه، مربیان گزارشی کلی از نحوه عملکرد کودکان ارائه می‌دهند که این گزارش جهت کمک به راهیاران و شناسایی نیازهای شخصیتی- مهارتی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مشاوره و راهیار

برای هر کودک یک نفر به عنوان ناظر بر روند تغییرات کودک، به نام راهیار، تعیین می‌گردد که علاوه بر راهنمایی کودک، واحد مدیریت پروژه را از روند تحولات کودک مطّلع می‌سازد.

همچنین، ممکن است کودک به مشاوره اختصاصی جهت رفع ناهنجاری‌های رفتاری نیاز داشته باشد. در این حالت، به‌صورت ساعتی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسات مشاوره برای کودک مورد نظر انجام می‌شود. در حین انجام این بخش از فرایند، کودک آماده می‌گردد از استعدادهای خود در جامعه استفاده مناسب نماید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید