۰۹ تیر ۱۳۹۴

تاج پادشاهی بر سر تلویزیون 4K OLED ال‌جی

کارشناسان به توافق رسیدند: تلویزیون پرچمدار 4K OLED ال‌جی بهترین تلویزیون دنیاست.

ده سال است که هر سال، گروهی از کارشناسان نامور در زمینه بررسی فنی تلویزیون، علاقه‌مندان به ویدئو و کارشناسان مورد تأیید ISF ، در گردهمایی Annual Value Electronics TV Shootout در نیویورک گرد هم جمع می‌شوند تا بهترین تلویزیون‌های بازار را با هم مقایسه کنند و بهترین را برگزینند.

امسال، دقیقاً چنین اتفاقی رخ نداد. رابرت زان، رئیس Value Electronics، این رخداد را روی تقویم به جلو کشید و آن را متقارن با هفته CE در منهتن برگزار کرد. این گردهمایی در اتاقی خصوصی در ساختمان آلتمان برگزار شد که بسیار بزرگتر بود و شرکت‌کنندگان و رأی‌دهندگان بیشتری داشت. نتیجه؟ تلویزیون 4K UHD OLED ال‌جی مدل EG9600 با طراحی  Art Slim منحنی تاج پادشاهی را بر سر گذاشت.

تلویزیون OLED ال‌جی رقبای سرسختی نظیر JS9500 SUHD سامسونگ و X940C سونی داشت. زان گفت: «عملکرد همه تلویزیون‌ها استثنایی بود زیرا اینها تلویزیون‌های پرچمدار ال‌جی، پاناسونیک، سامسونگ و سونی بودند. تلویزیون 65EG9600 OLED ال‌جی در 5 مورد از  7 طبقه‌بندی برنده شد. سامسونگ و سونی امتیازات بسیار نزدیکی داشتند و عادلانه است که بگوییم هر دو در جایگاه دوم قرار دارند.»

این طور که به نظر می‌رسید عده کثیری از صفحه‌نمایش منحنی سامسونگ خوششان نیامده بود و با بلندگوهای جلوآمده و بزرگ سونی نیزمخالف بودند. اما در نهایت، همه با این تلویزیون‌های شگفت‌انگیز LCD موافق بودند؛  این شگفت‌انگیزی آن قدر نبود که تاج پادشاهی را بر سر گذارند و رقابت را برنده شوند.

چیزی که باعث شد OLED امسال به عنوان فناوری برتر شناخته شود و مانند تلویزیون 55 اینچ 1080p در سال گذشته جایزه بگیرد یک چیز است: سیاهی عمیق و کامل. تلویزیون OLED به دلیل توانایی برای ارائه سیاهی کامل و روشنایی خیره‌کننده منحصربه‌فرد است که نتیجه آن کنتراست باورنکردنی است؛ عاملی که بیشتر کارشناسان از آن به عنوان عاملی حیاتی در کیفیت تصویر یاد می‌کنند.

به گفته زان، تلویزیون EG9600 OLED ال‌جی با عملکرد عالی، رنگ‌های واضح و رابط کاربری webOS 2.0 مخاطبان را به خود خیره کرده بود.

۱ نظر

حسین ۹ تیر ۱۳۹۴ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
ای کاش یک مقایسه قیمتی هم انجام می دادید قطعا تلوزیون ال جی قیمتی بالاتر از رقبای هموطن و ژاپنی دارد
موفق باشید .

نظر دهید