۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱

ایجاد تصاویر پویا توسط مانیتورهای جدید سری IPS ال جی

شرکت ال جی ورود سری جدید مانیتورهای خود به نام IPS4 را به بازار  اعلام کرد. این مانیتورها از قابلیت In-Plane Switching بهره می برند که در مقایسه با نوع قدیمی آنها Twisted Nematic داری رنگ، ‌تصویر و زاویه دید فوق العاده بهتری هستند.

زاویه دید گسترده 178 درجه ای در مانیتورهای سری IPS موجب می گردد که افراد در حالت های مختلف ایستاده،‌نشسته و یا خوابیده بدون کاهش کیفیت رنگ از تماشای تصاویر لذت ببرند. ویژگی تغییر رنگ ملایم در این سری از مانیتور ها موجب حذف کیفیت تصویر در صحنه های اکشن،‌ورزشی و بازی های ویدئوی می گردد و افراد قادر هستند با احساس خستگی کمتر در چشمان خود مدت زمان بیشتر به تماشای تلویزیون بپردازند.

مونیتورهای سری IPS4 با تقویت انسجام و پیوستگی رنگها و همچنین به حداقل رساندن تغییرات رنگ قادرند تصاویری با رنگ های اصلی ایجاد کنند بنابراین بطور مجازی فاصله میان تصاویر گرفته شده و نمایش داده شده خذف می گردد. از این رو مانیتورهای سری IPS4 برای عکاسان و ویرایشگران فیلم های ویدئویی گزینه ای ایده آل می باشد.

به گفته مدیران ارشد ال جی در این بخش، مانیتور های IPS علی رغم فروش گسترده و غلبه بر رقبای خود، ‌به دلیل قیمت بالای پنل های IPS از محبوبیت کمتری درمیان مصرف کنندگان برخورد است ولی شرکت ال جی سعی دارد با ارائه مانیتورهای سری IPS4  خرید آنها را برای عموم مصرف کنندگان ممکن سازد.

در مانیتورهای سری IPS4 قابلیت های کاربردی دیگری نیز قرار داده شده از جمله قابلیت Dual smart solution که با یک کلید ساده می توان از حالت مانیتور دو گانه استفاده کرد، همچنین قابلیت  Dual screen که بطور خودکار اندازه صفحه نمایش را متناسب با صفحات web سازگار می سازد.

طراحی کابل نیز در این سری از مانیتورهای بهبود یافته است بطوری که دیگر خبری از سیم های در هم گره خورده نیست و همچنین مانیتورهای سری IPS4 نسبت به مانیتورهای LED متداول انرژی کمتری مصرف می کنند بدون اینکه کیفیت تصویر کاهش یابد.

مانیتورهای سری IPS4 ال جی از ابتدای ماه می 2012 در بازار آسیا و‌سپس دراروپا و آمریکا شمالی نیز ارائه خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید