۲۲ آذر ۱۴۰۱

ال‌جی؛ صدرنشین فهرست جهانی پایداری داوجونز برای یازدهمین سال متوالی

شرکتی که به دلیل تعهد قوی خود به مدیریت ESG در شاخص پایداری سازمانی معتبر جهانی نامگذاری شده است.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) برای یازدهمین سال متوالی در فهرست جهانی پایداری داو جونز (DJSI World) جایگاهی را به دست آورده که نشان‌دهنده رهبری مداوم این شرکت در مدیریت مسئولانه ESG است.

DJSI World تنها 10 درصد برتر از بیش از 2500 شرکت جهانی را از نظر پایداری شرکت فهرست می‌کند و هر سازمان را بر اساس تجزیه و تحلیل‌های عمیق از شیوه‌های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی آنها ارزیابی می‌کند. DJSI World که هر سال به روز می‌شود، به طور گسترده توسط سرمایه گذاران، دولت‌ها و سایر سهامداران کلیدی در سراسر جهان به عنوان یک شاخص قابل اعتماد از تعهد ESG شرکت‌ها مشاهده می‌شود.

ال‌جی در شاخص امسال در هر سه حوزه مدیریت ESG امتیاز خوبی کسب کرد. این شرکت با دریافت نمرات بالا برای ابتکارات مختلف متمرکز بر محیط زیست، به طور فعال انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف آب را کاهش و در عین حال نرخ بازیافت را افزایش می‌دهد، به منابع انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌کند و پیشرفت ثابتی را به سمت هدف خود برای دستیابی به کربن خنثی تا سال 2030 انجام می‌دهد. مجموع انتشار مستقیم و غیرمستقیم گازهای گلخانه‌ای از سایت‌های داخلی و خارجی آن در سال گذشته 40 درصد (در مقایسه با سطوح 2017) بوده است.

از نظر معیارهای اجتماعی اندازه‌گیری شده، ال‌جی ارزیابی مطلوبی را از DJSI World به دلیل تلاش‌های قوی خود در مدیریت زنجیره تامین، تنوع در محل کار و ایجاد یک فرهنگ فراگیر به دست آورد. این شرکت همچنین برای اجرای شیوه‌های حکمرانی شفاف و مسئولانه، از جمله افشای ماتریس مهارت‌های هیئت مدیره (BSM)، ایجاد دستورالعمل‌های هیئت مدیره در مورد استقلال، تخصص و تنوع، ارزیابی مثبتی کسب کرد.

ال‌جی با ارائه محصولاتی که واقعاً در دسترس هستند، وقف تحقق جامعه‌ای فراگیرتر شده است، در کره اخیراً برچسب‌های بریل بدون هزینه را معرفی کرده است تا افراد دارای اختلالات بینایی بتوانند راحت‌تر با وسایل کار کنند. این شرکت همچنین با اخذ گواهینامه ISO37301 از موسسه استاندارد بریتانیا (BSI) تعهد خود را به رعایت بالاترین استانداردهای جهانی نشان داده است. ISO37301 که توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) توسعه یافته است، یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای ارزیابی انطباق سیاست‌های مدیریت انطباق و سیستم‌های مدیریت ریسک یک شرکت با استانداردهای جهانی است.

ال‌جی علاوه بر اینکه برای 11 سال متوالی در DJSI World فهرست شده، برای 13 سال متوالی شاخص DJSI آسیا و اقیانوسیه و برای 14 سال متوالی شاخص DJSI کره را ثبت کرده است. با ارزیابی معیارهای مشابه DJSI World، شاخص آسیا پاسیفیک شامل 20 درصد برتر از 600 شرکت برتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه است، در حالی که شاخص DJSI کره 30 درصد برتر از 200 شرکت برتر مستقر در کره جنوبی را به رسمیت می‌شناسد.

علاوه بر این، ال‌جی برای دومین سال متوالی توسط ارائه‌دهنده مستقل و معتبر جهانی رتبه‌بندی‌های پایداری کسب‌وکار، EcoVadis، وضعیت پلاتینیوم دریافت کرده است. در نتیجه، ال‌جی را در یک درصد برتر از همه شرکت‌ها از نظر طرح‌های پایداری قرار می‌دهد. و در دو سال گذشته، ال‌جی توسط شرکت تحقیقات سرمایه‌گذاری جهانی مورگان استنلی کپیتال بین‌المللی (MSCI) درجه A را دریافت کرده است.

اقدامات و اهداف مدیریت ESG ال‌جی، از جمله وظایف استراتژیک میان‌مدت تا بلندمدت که این شرکت در اوایل سال جاری ایجاد کرد، به وضوح در برنامه زندگی بهتر آن در سال 2030 بیان شده و حلقه‌های اتحاد نزدیکی را با کارکنان شرکت، شرکای شرکت و سهامداران تشکیل می‌دهد.

هونگ سونگ مین، رئیس بخش ESG ال‌جی گفت:

«ما برای تحقق چشم‌اندازمان برای آینده‌ای پایدارتر کماکان هر کاری انجام خواهیم داد، و از تجربه، فناوری‌های نوآورانه و حضور جهانی خود برای کمک به بهبود زندگی برای همه استفاده می‌کنیم»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید