۲۸ خرداد ۱۳۹۱

اولین گوشی 4 هسته ای ال جی وارد بازار اروپا شد.

شرکت ال جی از عرضه اولین گوشی چهار هسته ای خود به بازار اروپا خبر داد.

این گوشی که Optimus 4X HD نام دارد،‌فوریه امسال در کنگره جهانی موبایل معرفی شده بود. آلمانی ها اولین کسانی هستند که تجربه استفاه از این گوشی را داشته و سپس در کشورهای هلند، سوئد،‌ انگلستان و ایتالیا و بعد از آن در آسیا و آمریکا عرضه خواهد شد.

Optimus 4X HD ال جی با برخورداری از کارایی بالا و طراحی منحصر به فرد رقیب سرسختی برای محصولات مشابه خود به شمار می آید.

این گوشی مجهز به پردازنده چهار هسته ای NVIDIA 4-PLUS-1 با نام Tegra 3 بوده و از سرعت و عملکرد بی نظیری بهره مند می باشد. پردازنده Tegra 3 درحقیقت دارای یک هسته پنجم کم مصرف در حالت آماده به کار است که آن را قادر می سازد تا کارهایی را که به پردازش سنگین و ویژه نیاز ندارند(گوش دادن به موسیقی)،‌ بدینوسیله اجرا کرده و طول عمر باتری را به میزان قابل توجه ای افزایش می دهد.

از سوی دیگر ‌برنامه Eco-Mode در این گوشی به کاربران این امکان را می دهد، به دلخواه هر کدام از هسته های Tegra 3 را جهت کنترل میزان مصرف باتری و عملکرد آن خاموش نمایند.

ال جی در طراحی باتری 2150 mAh این گوشی با بهره گیری از فناوری پیشرفته Sio+ توانسته است دوام و قدرت آن را به میزان قابل توجه ای افزایش داده و نیز در طراحی و ظاهر گوشی هیچ تغییری ایجاد ننماید.

صفحه نمایش 4.7 اینچی  True HD IPSاین گوشی تجربه برخورداری از بالاترین وضوح تصویر را به همراه رزلوشن 1280 x 720 برای شما فراهم می کند. علاوه بر این نسبت تصویر 16:9 و تراکم پیکسل 313ppi و همچنین پنل های RGB IPS، ‌زاویه دید گسترده تری را به همراه تصاویر و نوشته های واضح و روشن برایتان به ارمغان می آورد.

 Optimus 4X HD از پس زمینه سفید برای ایمیل و پیام های نوشتاری برخوردار می باشد. در عین حال ویژگی HD IPS True در این گوشی دقت هر چه بیشتری را در ایجاد این سفیدی فراهم نموده و قابلیت خواندن متون را افزایش می دهد.

به گفته مدیر ارشد ال جی در این بخش،‌ Optimus 4X HD اولین گوشی هوشمندی است که از رابط کاربری جدید UX ال جی برخوردار می باشد. از ویژگی های این رابط کاربری بهره مندی از برنامه Quick Memo می باشد. این نرم افزار با سیستم عامل گوشی در ارتباط بوده و به شما این امکان را می دهد که مستقیما” و بدون نیاز به دیگر برنامه ها در هر زمان یادداشت و یا اشکال خود را بر روی تصویر صفحه نمایش ثبت نمایید.

دیگر نرم افزار قابل توجه در این گوشی برنامه ویدئویی Media Plex بوده که تا به امروز فقط در رایانه های شخصی و یا لپ تاپ ها موجود بوده و از ویژگیهایی مانند؛ جستجو فریم های ویدئویی توسط انگشتان، بزرگنمایی ویدئوها و امکان انتخاب و ذخیره سازی بهترین تصویر از بین تصاویر قبل از فشردن دکمه شاتر،را دارا می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که Optimus 4X HD توانست در کنگره جهانی موبایل امسال به عنوان یکی از خلاقانه ترین محصولات برگزیده شود.

۱۳ نظر

مهدی ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ پاسخ

همیشه خوب بوده و بهتر از این هم میشه………..

سید وحید ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ پاسخ

امیدوارم خیلی زود وارد ایران بشه
من عاشق الجی ام و واقعا این گوشی شاهکاره!

حسین ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
با توجه به عرضه اولین تلفن همراه مجهز به پردازنده چهار هسته ای ال جی به بازار اروپا و عرضه تلوزیونهای مدل ۲۰۱۲ سامسونگ سی ۷ و سری ۸ با پردازنده
دو هسته ای ( با قابلیت ارتقا تلوزیون با نصب پردازنده چهر هسته ای ) به جرات میتوان گفت قدرت پردازش این لوازم در حد کامپیوترهای قدرتمند افزایش یافته در حال حاضر با توجه به ارائه کامپیوترهایی که تمام اجزاء آنها با مانیتور تلفیق و به ALL IN ONE بمعنی همه چیز در یکی که توسط برخی از تولید کنندگان مانند MSIوAcer به بازار عرضه شده است همانگونه که قبلا نیز ÷یشنهاد کرده بودم با توجه به پتانسیل موجود در ال جی امکان ارائه تلوزیونهایی با کاربرد کامپیوتر و تلوزیون به بازار وجود دارد این تلوزیونها می بایست دارای تعدادی اسلت و خشاب مانند سرورهای نسل جدید HP باشد داخل این خشابها انواع تجهیزات مورد نیاز استانداردی که در رایانه ها و یا نوت بوکها مورد استفاده است تا دیسک سخت ( هارد ) قابل نصب باشد بطوریکه کاربران عادی با خرید این خشابها ( شامل دی وی دی رایتر
هارد، مودم ADSL، درایو بلو ری ، کارت شبکه ، دوربین وب کم که به لحاظ نوع کاربرد میبایست در قسمت بالای قاب نصب و در مواقع ضروری از قاب خارج و در زمانیکه مورد استفاده نیست با بسته شدن درب قلاف از دیدپنهان گردد) بدینوسیله علاوه بر برنامه های کاربردی که در حال حاضر بیشتر جنبه سرگرم کننده دارد امکان نصب انواع برنامه های کاربردی روی تلوزیون مانند کام÷یوترهای خانگی وجود خواهد داشت امکان انتقال داده ها و اطلاهات از طریق شبکه داخلی و یا اینترنت و همچنین ارتباط بی سیم ( وای فای داخلی ) بین تلوزیون سرورها و کام÷یوترها و حتی گوشی های هوشمند فراهم خواهد آمد بمنظور افزایش امنیت امکان جداسازی هارد جانبی ( مانند هاردهای سرورها ) و نگهداری آن در فضای امن و یا تهیه نسخه پشتیبان با استفاده از دی وی دی رایتر ( و در صورت عرضه TAPE DRIVE ( آنهم بصورت خشاب توسط ال جی برای این نوع تلوزیون کامپیوترها) بر روی tape ( چیزی شبیه نوار کاست که بمنظور تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود برروی کامپیوترها مورد استفاده می گیرد)) اقدام نمود . این تلوزیون کامپیوترها بایستی توانایی کار با سیتم عامل های متداول و حتی نسخه هاس سیستم عامل شبکه رانیز داشته باشند با توجه به عریض بودن صفحه نمایش استفاده ار کیبرد و ماوس ( صفحه کلید و موشواره ) بی سیم تقریبا الزامیست این تلوزیونها بایستی قابلیت تبدیل سیگنالهای آنالوگ به دیجیتال برای انتقال محتویات فیلمهای ویدئویی آنالوگ ( مانند محتوای فیلم های بتاماکس و وی اچ اس ) را با تصال منبه پخش سیگناهای آنالوگ داشته باشد در انواع حرفه ای تر و گرانقیمت تر با نصب RADE 5 میتوان امنیت دیتای موجود روی سیستم را بالا برد و باتوجه به تکنولوژی خاص آن محدودیتی در بالا بردن رزولوشن تصویر وجود نخواهد داشت همانگونه که در حال حاضر برخی از تولید کننذگان صفحه نمایشهای تجاری برای استفاده در مکانهای عمومی رزولوشن دستگاههای پخش فیلم را تا ۸ مگاپیکسل یا ۴ برابر تلوزیونهای فول اچ دی افزایش داده اند که با توجه به روند فعلی امکان تولید تلوزیون و آغاز پخش تلوزیونی با این استاندارد در آینده نزدیک محتمل است
از طرفی با عرضه این نوع تلوزیون بایستی امکان انتخاب برخی از اچزای ظاهری تلوزیون از جمله فریم یا همان قاب با استفاده از مواد ( متریال ) مختلف و انواع ÷ایه به انتخاب مشتری فراهم گردد در این صورت در هر سایز فقط یک مدل به بازار عرضه میشود و همانگونه که در تایران متداول است و برای هر خریدار یک کتمپیوتر با کانفیگ ( پیکر بندی ) دلخواه وی اسمبل ( سرهم بندی میشود ) شما ابتدا یک سایز خاص را انتخاب و با توجه به انتخاب قاب و پایه های قابل نصب شما و با استفاده از یک برنامه کامپیوتری ابتدا شکل نهایی و ظاهری تلوزیون را به شما نشان خواهد دارد و س÷س لیستی از تجهیزاتی که میتواند روی این تلوزیون کامپیوتر قابل نصب است را همراه باقیمت به شما ارائه و شما باتوجه به نیاز و البته بودجه خودتان میتوانید یک تا چند انتخاب داشته باشید که در حضور خودتان مجموعه اسمبل و به شما تحویل میگردد اگر انسان تنوع طلبی باشی میتوانید هرسال و شاید هرماه فریم و ÷ایه تلوزیون را عوض کنید و ظاهر تلوزیون شما هم با این تغییر نوخواهد شد و میتوانید با صرفه جویی و پس انداز سایر قطعات مورد نیاز را به مرور خریداری و تلوزیون خود را ارتقا دهید سینماهای خانگی هم در این صورت به آم÷لی فایر مجهز به گیرنده وای فای و تعدادی بلندگو که آنهم بصورت اختیاری ( اگر ال جی آن را به عنوان هدیه تقدیم نکند و یا دریافت کارت هدیه را به خرید همزمان سینمای خانگی مشروط نکند ) قابل تهیه خواهد بود زیرا امکان نصب خشاب پخش دیسک بلو ری و یا دی وی دی بر روی این تلوزیون موجود و قیمت آن قطعا از دستگاههای که در حال حاضر بصورت جداگانه بفروش میرسد کمر است ضمنا امکان استفاده از فلش و هارد اکسترنال نیز برای پخش فایلهای صوتی و تصویری هم وجود دارد ال جی نیز نگران کاهش فروش خود نباشد زیرا این تلوزیونها تا حد معینی قابل ارتقا میباشد همانگونه که پس از چند سال کامپیوتر و یا نوت بوک و یا تبلت نو میخریم مجبور به تعویض تلوزیون کامپیوتر خود خواهیم بود و چون خشابها با استاندارد ال جی است جهت استفاده از برخی از خشابهای مستعمل باز هم باید سراغ الجی برویم و چون گوشیها و تبلتهای ال جی ( که انشالله بزودی ماتنند گوشیهای ال جی فرگیر میگردد ) با این دستکاهه قادر به برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات هستند بایستس ست خودمان را نیز با ال جی کامل کنیم
این ایده قطعا تا چند سال دیگر عملی خواهد شد شما ۱۰۰۰ روز دیگر صبر کنید؟
موفق باشید .

vahid ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ پاسخ

ein goshi key varede iran mishee?? va einke chera einghad goshihaye jadid lg dir varede iran mishee?? cheraa namayandegi haye mobile lg khob amal nemikonan??? ey kash mobile haye lg ham namayandegi gold iran ro dashtan

مهدی ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ پاسخ

ما مشتاق هستیم سریع تر گوشی های الجی به بازار ایران بیاد.

صالح ۱ تیر ۱۳۹۱ پاسخ

خیلی ممنونم، خب حالا در کشور های دیگه پخش شده اما آیا تو ایران هم میاد؟! من میخوام یه گوشی۴هسته ای بگیرم حالا اگه قرار نباشه ۴هسته ای های ال جی مثل خیلی از گوشی های دیگش بیاد ایران خب قطعا اچ تی سی میخرم. پس اگه میشه بگید که میاد و ما منتظر بمونیم یا خیر؟

لک ۳ تیر ۱۳۹۱ پاسخ

خیلی گوشی های خوبی هم نیستند

مهدی ۵ تیر ۱۳۹۱ پاسخ

تا جایی که من میدونم
صالح عزیز:
به سایت yas-co.ir تشریف ببرید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید بهتون آدرس در بازار موبایل خواهند داد مدل های گوشی الجی رو بهتون میگن از کجا تهیه فرمایید.

صالح ۲۹ تیر ۱۳۹۱ پاسخ

ممنونم مهدی جان از راهنماییتون، خیلی کمکم کردی

علی ۲ مرداد ۱۳۹۱ پاسخ

ال جی داره روز به روز طرف داراش زیاد می شه سامسونگ باید از این حرکت ال جی بترسه

کاربر ال جی ۴ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

باسلام وعرض خسته نباشید:
من یک هفته ایی میشه ۴x HDخریدمبا اندروید۴.۰الان میخوام ارتقا بدم ورژنشو ولی گرگان نمایندگی نداره.میشه کمکم کنید باید چیکارکنم چون شنیدم خودشرکتLGاپدیت نسخه جلی بین رو منتشر کرده خواهشا راهنماییم کنید

کوروش ۳۰ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

کیت کت نمیاد برای این گوشی

احسان ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام

ورژن جدید اندروید برای این گوشی چرا ارائه نمیشه؟؟؟آخه درسته این اولین گوشی چهار هسته ای جهان به حال خودش رها بشه؟؟؟چرا پشتیبانی نمیشه؟؟؟من شنیدم الجی و اینویدیا (تگرا) زدن به تیپ و تار هم برای همینه که الجی برای این گوشی آپدیت رسمی به غیر از ورژن ۴.۱.۲ ارائه نکرده…این حرف درسته؟؟؟

راستی اگر الجی خیال آپدیت این گوشی رو داره کی ارائه میشه و آیا قابلیت usb on the go یا همون اتصال کابل otg رو داره؟؟؟

ممنون میشم به این طرفدارای قدیمی الجی هم جواب بدید

نظر دهید