۰۳ بهمن ۱۳۹۱

دیگران تنها درباره آن صحبت میکنند، اما ما آن را میسازیم!

ال جی درباره تلویزیون های اولترا اچ دی خود میگوید “دیگران تنها درباره آن صحبت میکنند، اما ما آن را میسازیم” و در همین راستا  تلویزیون 84 اینچیUHD ال جی نیز توانسته جایزه نوآوری نمایشگاه CES 2013 را نیز از آن خود کند.

 دقت تصویر 4k (چهار برابر دقت تصویر Full HD) باعث شده تا حتی دیدن این تصاویر از نزدیک نیز حس خوبی به شما داده و بیشترین میزان جزییات را ببینید.اما برای نمایش بهتر قابلیت های پردازش رنگ و تصویر در این سری از تلویزیون ها که از نور پس زمینه LED بهره میبرند، ال جی به سراغ کار های هنرمندی به نام Romeo Britto رفته است که از رنگ های شاد و طرح های گرافیکی در آثار خود که اکثراً پیغام صلح و شادی در بر دارند استفاده میکند. نتیجه کار قطعاً شما را به وجد خواهد آورد!

۱۱ نظر

حسین ۴ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام :
در مورد اینکه قبل از برگزاری نمایشگاه CES ال جی اولین تولید کننده تلوزیون بود که از تلوزیون اولترا اج دی یا ۴K رونمایی و حتی بصورت تجاری روانه بازار نمود شکی نیست اما در نمایشگاه مذکور تلوزیون های اولترا اچ دی تولید چهار برند دیگر در سایز های ۸۴ و ۸۵ و حتی ۱۱۰ اینچ نیز رونمائی و اخبار آن در رسانه های داخلی از جمله نشریه آسیا نیز منتشر گردید . ضمن اینکه یک تولید کننده ژاپنی اولین تلوزیون ۸K با وضوح چهار برابر تلوزیونهای اولترا اچ دی و ۱۶ برابر تلوزیونهای فول اچ دی تولید نموده است . ضمنا بسیاری از تولید کنندگان تلوزیونهای اولترا اچ دی را در سایزهای متعارف بویژه ۵۵ اینچ برای استفاده خانگی روانه بازار نموده اند در تصویر بالا همانگونه که مشاهده می نمائید تلوزیونهای اولترا اچ دی ال جی در سایزهای ۸۴ ، ۶۵ و ۵۵ اینچ در کنار هم بمعرض نمایش گذاشته شده که نمایانگر دید ال جی به بازار مصرف این فن آوری نیز می باشد . به هر حال در اینکه در یک دهه اخیر شرکت ال جی از یک شرکت همراه در فن آوری به یک شرکت پیشرو تبدیل و بسیاری از اختراعات و ابداعات ر بخش تلوزیون مرهون ال جی است شکی نیست .
۱ – اولین عرضه کننده تلوزیون بدون قابدر دنیا ( ۲۰۱۰ )
۲- باریکترین قاب تلوزیون دنیا با ضخامت ۴ میلیمتر ۲۰۱۲ )
۳ – طراحی فلزگونه با جلوه استیل خش دار و پایه حلقوی در سری روبان ۲۰۱۲)
۴ – بزرگترین تلوزیون اولد ( OLED ) دنیا در سایز ۵۵ اینچ (۲۰۱۲ )
۵ – اولین کنترل جادوئی جهت سهولت کار در اینترنت و امکانات تلوزیونهای هوشمند ( ۲۰۱۱ )
۶ – اولین تلوزیون داری هارد داخلی مجهز به ماشین زمان ( ۲۰۰۷ )
۷ – کوچکترین تلوزیون پلاسمای جهان در سایز ۳۲ اینچ ( ۲۰۰۶ )
۸ – فن آوری PASSIVE یا همان عینک های سبک بی نیاز از شارژ و باتری به اختصار (FPR) در سال ۲۰۱۲
۹ – فن آوری DUAL PLAY یا نمایش دو تصویر جدگانه ( از دید دو بازیکن ) با استفاده از عینک مخصوص توسط دو بازیکن (۲۰۱۲)
۱۲ – نصب جک هدفون بر روی کنترل از راه دور تلوزیونهای لامپی یا همان سی آرتی (۲۰۱۰ )
۱۳ – نصب میکوفن و سنسور حرکتی بر روی کنترل از راه دور (۲۰۱۲ )
۱۴ _ استفاده از فن آوری بلوتوث در تلوزیون (۲۰۱۰ )
ضمن اینکه ال جی از معدود استفاده کننده گان از فن آوری گرانقیمت تر IPS در تولید پنل های تلوزیون می باشد و پیشگام در تولید تلوزیونهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست .
موفق باشید .

حسین ۷ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
پیشنهاد می گردد .
۱ – با توجه به وسعت برخی از نمایشگاهها و فروشگاههای اختصاصی برند ال جی قسمتی از فضای یکی از این فروشگاهها به بخش تازه های ال جی اختصاص یابد و نمونه کالاهای جدید ال جی که هنوز بصورت کسترده توزیع نشده در این بخش به معرض نمایش قرار گیرد
ضمنا مشخصات فنی و قابلیتهای دستگاه بر روی استندهایی که کنار محصول قرار می گیرند معرفی گردند .
۲ – بخش ال جی از دیروز تا امروز در سایت اصلی ال جی ایجاد گردد در این بخش از اولین محصولات تا آخرین محصولات تولید شده بر اساس تاریخ ورود به بازار بخصوص محصولات دارای نوع آوری و یا اختراع معرفی گردند بدیهی است نیاز به معرفی همه محصولات در این بخش نمی باشد بلکه منظور اولین هاست مثلا اولین ماشین لباسشوئی بدون تسمه ، اولین تلوزیون دارای حافظه داخلی مجهز به فن آوری ماشین زمان ، اولین تلوزیون سه بعدی با فن آوری عینک بدون نیاز به باتری و شارژ و ….
۳ – تاریخچه ال جی در ایران و سابقه همکاری با تولید کنندگان داخلی در بخش تولید لوازم خانگی و صوت و تصویر و تجهیزات الکترونیکی در بخش فارسی سایت ضمنا این بخش می تواند در سایت سایر کشورها هم ایجاد گردد تا انجا که من اطلاع دارم دهها کارخانه داخلی با برند های ایرانی برای تولیدات خود از قطعات و برخی حتی بر اساس طراحی های انجام شده توسط ال جی ( برخی از مدلهای محصولات ال جی با برند ایرانی ) فعالیت می نمایند .
با تشکر
موفق باشید .

حسین ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار و مشخصات و امکانات آنها و همچنین درج مشخصات و امکانات برای مصرف کنندگان در سایت تولید کنندگان و کاتالوگ های عرضه شده در نمایشگاهها و فروشگاهها و با توجه به تغییر سلیقه ها و الگوهای مصرف در جامعه بنظر می رسد چاپ فرهنگ لغات تخصصی در انتهای کاتالوگ ها و نیز اختصاص بخشی از سایت رسمی ال جی بعنوان فرهنگ لغات تخصصی تلوزیون و …. ضروری باشد . بنا براین تصمیم گرفتم برخی از اصطلاحات رایج که بیشتر مورد نیاز می باشد را به زبان بسیار ساده بیان نمایم بعلت وسعت مطالب این فرهنگ اصطلاحات در چند بخش تقدیم حضور شما می گردد در بخش اول به مشخصات پنل یا همان صفحه نمایش تلوزیون می پردازیم .
: نسبت تصویر شامل سایز و :بخش اول
۱ – نسبت استاندارد یا سه به چهار یعنی نسبت ارتفاع تصویر به عرض آن سه در ارتفاع و چهار در عرض تقریبا اکثر تلوزیونهای لامپی و پروجکشن و نسل اول ال سی دی های ال جی و مانیتورهای قدیمی با این نسبت تولید شده اند .
۲- نسبت ۹ به ۱۴ یعنی ۹ در ارتفاع و ۱۴ در عرض هر چند بخش عمده تلوزیونهای جدید از این نسبت پشتیبانی می کنند میزان تولید صفحه نمایش با این استاندارد تقریبا صفر است .
۳ – صفحه نمایش عریض یا واید با نسبت ۹ در ارتفاع و ۱۶ در عرض این نسبت در حال حاضر رایج ترین سایز در تولید تلوزیونهای پلاسما ، ال سی دی ، ال ای دی و اولد یا همان او ال ای دی می باشد برخی از تولید کنندگان از قبیل سونی ، سامسونگ ، شارپ و زیمنس در گذشته و به تعداد بسیار محدود تلوزیونهای سی آرتی و یا همان لامپ تصویر را با این نسبت تولید و به بازار عرضه کردند که اکثرا در سایزهای ۳۲ و ۳۶ اینچ و بعلت حجیم و سنگین بودن آنها زیاد با اقبال مواجه نگردید . ضمنا تعادا کثیری از تلوزیون های پرو جکشن در گذشته با این نسبت تولید شده اند
۴ – نسبت خیلی عریض یا ۹ به ۲۲ که تلوزیون سری ۹ فیلیپس و یک مدل مانیتور ال جی که قبل در همین وبلاگ معرفی شده از این نسبت تصوریری که عرضی تقریبا دو برابر تلوزیونهای استاندارد دارند و بیشتر مناسب نمایش دو تصویر جداگانه در کنارهم و تماشای فیلم های سینمائی اسکوپ می خورد و صرفا برای کاربرد های خاص مناسب و مورد استفاده عمومی ندارد .
۵ – سایزهای نا متعارف بطور مثال سری هایدن اینچ یا اینچ پنهان تلوزیون های سامسونگ که ۱۹ سال قبل به بازار عرضه و در پهنا بدون توجه به سایز یک اینچ بزرگتر و سایز آنها عبارت بود از ۱+۲۱ ، ۱+ ۲۵ و ۱ +۲۹ جالب اینجاست که بعد از دو سال تولید این سایزها متوقف و سامسونگ نیز از سایزهای استاندارد پیروی نمود .
۶ – استفاده از استاندارد ۳به چار در تلوزیونهای واید در دراز مدت به پنل یا همان صفحه نمایش خسارت وارد می نماید این مشکل در تلوزیونهای پلاسما بیشتر است در تلوزیونهای پلاسما نمایش ثابت یک تصویر به مدت طولانی به صفحه نمایش صدمه زده و با عث هک شدن یا بر جا ماندن شبح کمرنگی از تصویر ثابت بطور دائم در صفحه نمایش می گردد تلوزیونهای ال سی دی و ال ای دی این مشکل را ندارند برای حا این مشکل زمان فعال شدن اسکرین سیور و یا محافظ صفحه نمایش را در دستگاههای پخش فیلم و گیرنده های دیجیتال روی کوتاه ترین زمان که معمولا ۵ دقیقه است تنظیم کنید .
۶ سایز های متداول در تلوزیونهای استاندارد عبارتند از :
الف۱ – سایزهای استاندارد شامل ۱۴، ۱۵،۱۷،۱۹،۲۰،۲۵،۲۸،۲۹و ۳۴ اینچ
ب : در تلوزیونهای واید ۱۷،۱۹،۲۲،۲۴،۲۶، ۲۷،۳۲،۳۷،۳۹،۴۰،۴۲،۴۶،۴۷،۵۰،۵۲،۵۵۵،۶۵،۷۰،۷۲،۸۴،۸۵، ۱۰۲،۱۰۸،۱۰۹،۱۱۰و ۱۵۴ اینچ و اسایزهای مذکور در بین تولید کنندگان مختلف متفاوت می باشد محصولات ال جی در سایزهای سایزهای ۲۷،۳۲،۴۲،۴۷،۵۵،۷۲و۸۴ اینچ به بازار عرضه میشود . ضمنا مدلهای جدید پلاسمای سامسونگ نیز در سایزهای اختصاصی ۴۳ و ۵۱ اینچ به بازار عرضه شده که از سایزهای غیر متعارف به شمار می رود.
: بخش دو کنتراست
میزان نسبت تاریکی مطلق به سفیدی درخشان در تصاویر که با نسبت های ایستا یا همان ثابت و پویا یا همان داینامیک محاسبه می گردد اکثر تلوزیونهای ال ای دی جدید که دارای تنظیم روشنائی هوشمند نسبت به تصویر و دارای تنظیم نور دربخشهای مختلف و دارای تنظیم دقیق نقطه ای هستند از کنتراست بسیار بالای داینامیک یک به چند میلیون که بصورت مگا کنتراست محاسبه می شود برخوردارند اما کنتراست ایستا یا ثابت ( با نور پس زمینه ثابت آنه) ا یک به چند هزار می باشد در تلوزیونهای ال سی دی که از نور اشعه کاتدی سرد که فن آوری شبیه به نور چراغهای مهتابی و کم مصرف دارند بعلت ثابت بودن نور پس زمینه کنتراست پائین تری نسبت به تلوزیونهعای ال ای دی دارند بط.ریکه تولید نور سفید درخشان و مشکی مطلق در آنها بسیار مشکل و تقریبا وجود ندارد . تلوزیونهای ÷لاسما در تولید رنگ مشکی مشکل کمتری دارند و بهترین کنتراست مربوط به تلوزیونهای اولد یا او ال ای دی می باشد که هر پیکسل خود تولید نور نموده و نیازمند نور پس زمینه که در بهترین مدلهای ال ای دی نیز با فرار نور همراه است نیستند . قیمت بسیار بالای این تلوزیونها در حال حاضر مهمترین دلیل فرا گیر نشدن این فن آوری در بازار است .
بخش ۳ : سرعت اسکن تصاویر :
تلوزیونهای استاندارد با سیستم های پال و سکام ۵۰ سیکل و در سیستم ان تی اس سی و پال ۶۰ دارای ۶۰ سیکل می باشند یعنی تلوزیونهای پال و سکام ۲۵ تصویر و تلوزیونهای ان تی اس سی و پال ۶۰ هرتز ۳۰ تصویر در ثانیه نمایش می دهند این استاندارد در تلوزیونهای لامپی قدیمی با صفحه نمایش کوچک مناسب بود اما در تلوزیونهای با صفحه نمایش بزرگ باعث مات شدن نوشتارهای زیر صفحه و مات شدن تصاویر در صحنه های با سرعت بسیار بالا مثل مسابقات ورزشی می شود بنا بر این در تلوزیونهای جدید بین این تصاوی بصورت مجازی تصاویر بین نا بین ایجاد می گردد و مثلا در تلوزیون ۱۰۰ هرتز بجای ۲۵ تصویر ۵۰ تصویر شامل ۲۵ تصویر اصلی و ۲۵ تصویر باز تولید شده به نمایش در می آید و این موضوع باعث کمتر شدن اثر محوشدگی تصویر در صحنه های پر تحرک می گردد این سرعت اسکن قطعا در قیمت تلوزیون تاثیر دارد و تلوزیونهای تا سرعت ۸۰۰ هرتز در بازار ایران وحود دارد . ضمنا بسیاری از تولید کنندگان ترو موشن یا قدرت انطباق تلوزیون ( ام سی ای ) را در مشخصات فنی تلوزیون درج می نمایند که همانگونه که از اسم آن بر می آید قدرت انطباق با دستگاههای پخش که قدرت اسکن آنها بالاتر از تلوزیون می باشد می باشد یعنی یک تلوزیون با سرعت ۱۰۰ هرتز میتواند ورودی دستگاه پخش فیلم با قدرت ۴۰۰ هرتز را پشتیبانی و تصویر ورودی را با سرعت اسکن ۱۰۰ هرتز نمایش دهد . حداکثر سرعت انطباق در مدلهای گرانقیمت ال جی سرعت ۱۰۰۰ هرتز در ثانیه می باشد .
بخش ۴ – سرعت پاسخگوئی پیکسلها :
یعنی زمانیکه طول می کشد یک پیکسل نسبت به دستور دریافتی واکنش نشان دهد که این نسبت در تلوزیونهای پلاسما به بک صدم تا حتی یک هزارم ثانیه و در بهترین تلوزیونهای ال ای دی و ال سی دی حدود دو میلی ثانیه می رسد یک مدل گران قیمت تلوزیون فیلیپس ( که در حال حاضر در بازار کمیاب است ) این سرعت را به یک میلی ثانیه رسانده است .
بخش ۵ قدرت تفکیک رنگ :
یعنی حداکثر تعداد رنگ های ترکیبی قابل تولید که در اکثر تلوزیونهای موجود در بازار با پانل های ۸ بیتی حدود ۱۶.۷ میسلیون رنگ و در تلوزیونهای حرفه ای با پانل های ۱۲ و ۱۷ بینی بیش از یک و دو میلیارد رنگ می باشد که طبیعتا این تلوزیونها بسیار گرانقیمت می باشند .
بخش ۶ : شدت روشنائی صفحه که بر مبنای حداکثر نور ساتع شده در یک سانتیمتر مربع از صفحه نمایش اتلاق و بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ واحد در تلوزیونهای موجود در بازار متفاوت می باشد . البته استفاده از حداکثر شدت نور صفحه نمایش ارتباط معکوس با عمر پنل تلوزیون دارد و توصیه می شود حتی المقدور از حالت سینمائی تلوزیون که کمترین شدت نور را دارد استفاده نمائید .
بخش ۵ _ فن آوری تولید پنل به غیر از موارد بالا بسیاری از مولفه ها را که در زاویه دید و ضربه پذیری صفحه نمایش اثر دارند را نیز در بر می گیرد اگر عنوان شود زاویه دید تصاویر دو بعدی ۱۷۸ درجه بمعنی این اسن که از طرفین حنی در ص.ورت نشستن مماس لبه های چ÷ و راست قاب با زاویه دو درجه به سمت وسط صفحه نمایش تصویر تلوزیون قابل مشاهده است معمولا زاویه عمودی یعنی بالا و پائین تلوزیون کمتر است و در برخی از تلوزیونهای سه بعدی این نسبت در زمان پخش تصاویر سه بعدی به شدت کاهش پیدا بطوریکه امکان تماشای تصاوی سه بعدی برای افرادی که از زاویه های کناری و نه روبرو به تلوزیون نگاه می کنند کمتر است . در تلوزیونهای ال جی در زمان نمایش تصاویر سه بعدی این کاهش زاویه دید در دید افقی بسیار ناچیز اما در دید عمودی زاویه دید کمتر می شود که چون کسی از بالا و نزدیک سقف و یا دراز کش در نزدیک تلوزیون به تماشای تلوزیون نمی نشیند این مشکل محسوس نیست یکی از نقاط قوت ال جی در تصاویر سه بعدی که بیشتر در مورد آن تکیه می شود زاویه دید کسترده عموی در پخش تصاویر سه بعدی است . . ضمنا بهترین فن آورذی تولید پنل از جنبه تحمل ضربه و همچنین زاویه دید بالا ای پی اس می باشد که توسط ال جی و برخی تولید کنندگان معتبر مانند پاناسونیک مورد استفاده قرار می گیرد .
بخش ۶ – تنظیم عمق میدان دید در نمایش تصاویر سه بعدی :
با توجه به قرار گیری تلوزیون و فاصله آن با مبل و یا محل نشیمن بیننده امکان تعیین عمق تصاویر سه بعدی که تقریبا در تمامی مدلهای ۲۰۱۲ ال جی وجود دارد به واقعی شدن عمق تصویر کمک شایانی می نماید با توجه به نوع فن آوری مورد استفاده در تلوزیونهای ال جی با عینکهای پسیو یا شاتر غیر فعال فاقد مدارات اکترونیکی و بی نیاز از باتری و شارژ و تکیه ال جی برای تماشای گروهی به تعداد بالا فن آوری تعیین موقعیت بیننده در تلوزیونهای ال جی وجود ندارد در تلوزیونهای بسیار گران قیمت مانند اچ ایکس ۹۲۵ سونی این تعیین عمق بسته به محل قرار گیری تماشاگر ( در تماشای انفرادی ) بصورت کاملا هوشمند تعیین و زاویه دید نیز بصورت هوشمند تنظیم می گردد به نحوی که در هنگام حرکت زاویه دید بیننده نیز تغییر و بیننده خود را درفضای فیلم احساس می نماید .
بخش ۷ – انواع فن آوری پخش سه بعدی :
فن آوری اکتیو یا همان عینک های دارای باتری و نیاز مند شارژ گران قیمت .
مشکلات :
۱- در این تلوزیونها تصاویر مربوط به چشم راست و چپ بصورت جداگانه اسکن و در مدلهای ارزان قیمت تر سو سو زدن تصویر بسیار آزار دهنده و احتمال ایجاد سرگیجه و تهوع در فیلم های با زمان نمایش طولانی بالاتر است . در مدلهای جدید با سرعت اسکن بالا این مشکلات تا حدودی رفع شده است .
۲ – در مدلهای قدیمی و ارزان قیمت زاویه دید افقی بسیار پائین و تقریبا امکان مشاهده تصویر برای کسانی که از کناره ها به تماشای فیلم سه بعدی می نشینند وجود ندارد اما زاویه دید عمودی یا همان بالا و پائین آنها بهتر است که تقریبا تاثیری برای بیننده گان ندارد .
۳ – عینکهای آنها گران قیمت و بعلت داستن مدارات الکترونیکی احتمال خرابی آنها در اثر کاربرد روزانه و ضربه بالاست ضمن ااینکه نیاز مند شارژ مداوم هستند که با توجه به استانداردهای تعیین شده در باره شارژ و دشارژ باتریها بطور متوسط بعد از ۱۰۰۰ بار شارژ و استفاده نیاز به تعویض باتری خواهند داشت به همین دلیل تماشای گروهی با این نوع فن آوری با هزینه بالای خرید و استهلاک عینک همراه است .
۴ – کاهش روشنائی تصویر بخصوص در مدلهای ارزان قیمت تر .
مزایا
۱ – عدم نماین شدن خطوط افقی ریز مانند تلوزیونهای لامپی در تماشای تلوزیون از فاصله بسیار نزدیک
۲ – امکان تعیین عمق میدان دید و زاویه دید برای تماشای انفرادی فیلم در مدلهای پیشرفته و گرانقیمت بنحوی که بیننده احساس می کند از یک پنجره به محیط بیرون نگاه می کند ( قابلیت دیدن کناره های اجسام با تغییر محل بیننده )
فن آوری غیر فهال یا پسیو یا همان اف پی آر
این فن آوری ابتدا توسط ال جی به بازار معرفی و رفته رفته بین سایر تولید کنندگان در حال رواج است بطور مثال شرکت توشیبای ژاپن ، مارشال ، اوریون و برند ایرانی ایکس ویژن :
مشکلات :
۱ – لزوم رعایت یک حداقل فاصله مناسب وابسته به سایز تلوزیون ( این حد اقل در فن آوری شاتر فعال کمتر است )
۲ – بچشم آمدن خصوص افقی ریز از فاصله نزدیک در این فن آوری بجای اسکن یک در میان تصاویر برای چشم چپ و راست تصاویر بصورت همزمان برای چشم چپ و راست بصورت یک خط در میان نمایش و با استفاده از عینک دارای طلق پولاریزه این خصوط برای چشم راست و چپ بصورت یک در میان جداسازی و با ترکیب این دو تصویر در مغز جلوه سه بعدی تصویر برای بیننده آشکار می گردد این یکی از مواردی بود که رقبا با مطرح کردن آن مدعی عدم امکان پخش تصاویر سه بعدی بصورت فول اچ دی در تلوزیونهای ال جی شده بودند که با پیگیری های ال جی گواهینامه پخش فول اچ دی سه بعدی برای اولین بار برای تلوزیونهای ال جی صادر شد .
۳ – هر چند امکان تنظیم عمق سه بعدی در تلوزیونهای جدید ال جی وجود دارد اما با توجه به نوع فن آوری امکان تشخیص هوشمند محل قرار گیری بیننده ( در تماشای انفرادی ) و نیز تغییر زاویه نمایش در تلوزیونهای گران قیمت ال جی نیز وجود ندارد و قطعا برای رسیدن به این فن آوری نیاز به نصب سنسور ( حس گر ) و دوربین بر روی دستگاه تلوزیون خواهد بود با توجه به استراتژی ال جی مبنی بر تماشای گروهی تلویون و افزایش زاویه دید که امکان تماشای گروهی تلوزیون را مد نظر قرار داده بنظر نمی رسد ال جی به دنبال این فن آوری باشد .
مزایا :
۱ – کاهش بسیار ناچیز شدت نور در نمایش سه بعدی
۲ – عینک های بسیار ارزان و فاقد هر گونه مدارات الکترونیکی که در صورت استفاده صحیح سالها دوام خواهد داشت و میتوان بدون دقدقه در اختیار تمامی مهمانان و حتی کودگان قرار دارد .
۳ – زاویه دید گسترده که امکان تماشای فیلم برای تعداد بیشتری در یک فضای مشخص را فراهم می سازد
۴ – عدم ارسال و دریافت امواج و مشکلات ناشی از آن با توجه به قرار گیری مدارات سایر عینکها در نزدیکی مغز که این موضوع امکان اجازه والدن به فرزندان خردسال برای تماشای عینک را فراهم می سازد .
۵ – حالت بهت زدگی و خستگی چشم و سردرد و تهوع در این فن آوری کمتر و یا به عبارت دیگر دیر تر بروز می نماید و بسیاری از افراد بدون مشکل امکان تماشای کامل یک فیلم سه بعدی بطور کامل را خواهند داشت .
البته در یک کلام میتوان گفت در تلوزیونهای متعارف و نه خیلی گران قیمت فن آوری پسیو یا شاتر غیر فعال ال جی برای کسانیکه علاقه مند به تماشای فیلم های سه بعدی با خانواده و مهمانان بصورت گروهی هستند برتری دارد اما برای کسانیکه کارهای حرفه ای انجام و یک نفره به تماشای تلوزیون می نشینند و خواهان تماشای تلوزیون با گرافیکبالا و امکان تغییر زاویه دید در صحنه های مختلف می باشند و از نظر مالی نیز هیچ مشکلی در پرداخت پول ندارند تلوزیونهای بسیار پیشرفته با قابلیت تعیین عمق و زاویه هوشمند بهتر است البته در تماشای گروهی این مزیت لوث می گردد .

محمد ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

سلام
من می خوام برای دریافت نرم افزار تلویزیونم تو سایتتون ثبت نام کنم اما هر ایمیلی می زنم موجود است!!!!
چطور ثبت نام کنم؟

حسین ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
در روزنامه همشهری مورخ۹۱/۱۱/۱۴ صفحه چهرده ام آگهی تلوزیون اولترا اچ دی سونی توجهم را به خود جلب کرد در آگهی قید شده بود اولین و بزرگترین تلوزیون ۸ مگاپیکسل در ایران ببینید تا باور کنید ضمنا در آگهی قید شده بود جهت بازدید از فروشگاههای ذیل دیدن فرمائید . تهران : نمایشگاه شذکت بازرگانی ایران ، آدرس خیابان جمهوری ، نرسیده به پل حافظ ، نبش کوچه یغما ، دنیای سونی و نمایشگاه دیگر در خیابان شیخ بهائی اصفهان . جالب اینجاست که دنیای سونی فقط چن قدم با نمایشگاه علی که تلوزیون ۸۴ اینچ اولترا اچ دی ال جی را چند روز قبل رو نمائی نموده بود فاصله دارد ( نمایشگاه علی نبش کوچه لاله قراردارد .) ضمنا در همین آگهی اشاره شده بود جهت اطلاعات بیشتر از آدرس اینترنتی زیر بازدید فرمائید .
http://www.sony.co.ir/microsite/4k_tv/index.html
با مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور و همچنین آدرس اینترنتی
http://www.UHD/goldiran.ir که اختصاص به معرفی تلوزیون اولترا اچ دی ۸۴ اینچ ال جی دارد به نکات جالبی دست می یابید . که عبارتند از :
الف : استفاده از فن آوری PASSIVE
یا همان عینک های سبک بدون باتری
یا بطور واضح تر فن آوری مورد استفاده ال جی در تلوزیونهای سه بعدی این اولین بار است که سونی از این فن آوری بجای فن آوری شاتر فعال یا همان عینک های دارای باتری و مدارات اکترونیکی شارژی استفاده می نماید . با توجه به مقایسه تصویر های سه بعدی در برندهای مختلف بی شک تصویر سه بعدی تلوزیون اچ ایکس ۹۲۵ سونی دارای فن آوری تغییر عمق میدان و همچنین تغییر زاویه دید هوشمند بی نظیر تر ین تصویر سه بعدی در میان تلوزیونهای دارای فن آوری شاتر فعال را در میان تلوزیونهای موجود در بازار ایران را دارد اگر در آینده نگری اینجانب در مورد آینده ۵ سال آتی را در همین وبلاگ مطالعه کرده باشید پذیرفته شدن فن آوری ال جی ( PASSIVE) یا همان FPR را به عنوان استاندارد مورد پذیرش اغلب تولید کنندگان دنیا را قبلا پیش بینی کرده بودم بی شک استفاده از این فن آوری توسط این غول الکترونیک جهان که تا سال ۲۰۰۶ میلای بزرگترین تولید کننده تلوزیون در دنیا بود راه را برای پیروی سایر تولید کنندگان هموار می سازد لازم به ذکر است مدلهای پر فروش توشیبا دومین تولید کننده تلوزیون در ژاپن در سال ۲۰۱۲ و چهارمین تولید کننده تلوزیون جهان در همین سال و تنها تولید کننده ژاپنی که در سال گذشته توانست سهم خود در بازار تلوزیون را نسبت به سال ۲۰۱۱ بهبود بخشد نیز از فن آوری PASSIVE استفده نموده است . بنابر این درج فن آوری انحصاری ال جی در تولید تلوزیونهای سه بعدی با افزایش تعداد استفاده کنندگان از این فن آوری در کاتالوگهای ال جی منبعد موضوعیت نخواهد داشت .
۲ – فن آوری دیگری که تا کنون ال جی به آن می بالید و تا ارائه تلوزیون اولترا اچ دی سونی در این خصوص ال جی کاملا بی همتا بود فن آوری DALL PLAY یا تماشای دو تصویر جداگانه همزمان توسط دو بیننده با استفاده از عینک های مخصوص که بیشتر در بازیهای رایانه ای برای مشاهده وضعیت از دید هریک از بازیکنان کاربد داشت که دقیقا در این تلوزیون هم موجود می باشد . اگر این دو تلوزیون را از نظر ظاهری مقایسه نمائید بلند گوهای استریو در سمت چپ و راست تلوزیون سونی علاوه بر ابهت بخشیدن و افزایش زیبائی افزایش قدرت خروجی صوتی برای تلوزیون را به همراه داشته است اگر این بلند گو ها را در کناره های تلوزیونهای مدل ۲۰۱۲ ال جی البته با رنگ قاب و شبکه مشبک بسیار ریز در ذهن خود مجسم نمائید علاوه بر افزایش شکوه و زیبائی تلوزیون ، افزایش توان خروجی و کیفیت صدا بخصوص اصوات بم که دارنده آن را از خرید سینمای خانگی و نصب آن در آپارتمانهای کوچک امروزی بی نیاز خواهد ساخت ابهت و استحکام ال جی را بیش از پیش به بیننده القا خواهد نمود . به رابط لوله ای و استیل گونه بلند گو ها به بدنه توجه فرمائید بدیهی است با توجه به قطر بیشتر بلند گوها نسبت به تلوزیون می توان با تعبیه اتصالات کشوئی در پشت بلند گوها و استفاده از رولپلاک و پیچ های سر کج مانند آبگرمکن و یا پکیج های دیواری با کمترین آسیب تلوزیون را از محل بلندگوها بصورت کاملا چسبیده به دیوار منزل نصب و بدین ترتیب فضای کاملا مناسب جهت نصب کابل و تهویه هوا در پشت قاب تلوزیون ایجاد و نیازی به استفاده از براکت برای نصب تلوزیون بر روی دیوار و حالت برجسته و معلق تلوزیون که به زیبائی آن لطمه می زند نخواهد بود در بخش پایه هم با نصب لله استوانه ای و تر جیحا نیم دایره محل مناسبی برا ی رد کردن سیم ها از جمله برق و آنتن و کابلهای اچ دی ام ای و … فراهم خواهد آمد بدیهی است در انتهای این لوله رابط نیز میز کوچکی برای قراردادن وسایل صوتی و تصویری متصل به تلوزیون فراهم خواهد آمد خوشبختانه در حال حاضر میزهای تلوزیونی هماهنگ با مدلهای جدید تلوزیونهای ال جی به وفور در بازار موجود و یکی از دغدغه های خریداران تلوزیونهای مدل ۲۰۱۲ در ابتدای عرضه تلوزیون که عدم وجود میز همرنگ و هماهنگ با این تلوزیونها بود برطرف شده میزهای ام دی اف با قابلیت تعیین عرض تلوزیون که دارای دو و یا سه قسمت مجزا بوده که بطور طولی در داخل یکدیگر حرکت می کنند از جنس ام دی اف و اچ دی اف با رنگ های هماهنگ با بدنه در حال حاضر به وفور در بازار موجود می باشد .
ضمنا یاد آور می گردد در حال حاضر بزرگترین تلوزیون از نظز صفحه نمایش که سالها از ورود آن به بازار ایران می گذرد تلوزیون پلاسمای پاناسونیک در سایز ۱۰۳ اینچ می باشد که در نمایشگاههای پاناسونیک از جمله نمایشگاه جنب پاساژ یگانه که در فاصله کمی از فروشگاه علی در آن طرف خیابان قراردارد موجود است و شرکت مادیران نیز از تلوزیون ال سی دی شارپ در سایز ۱۰۸ اینچ در نمایشگاهی در تهران رو نمائی کرد که زمان نمایش آن کوتاه و هیچگاه بصورت تجاری در ایران عرضه نشد البته در نمایشگاه CES امسال بزرگترین تلوزیون ال ای دی به نمایش گذاشته شده ۱۱۰ اینچ و بزرگترین تلوزیون پلاسمای جهان در سایز ۱۵۴ اینچ توسط پاناسونیک به بازار عرضه شده البته صفحات نمایش چند تکه که با در کنار هم قرار گرفتن چندین پنل در کنار همدیگر یک تصویر واحد را به نمایش می گذارند از این قاعده مستثنی می باشند و منظور صفحات نمایش یکپارچه می باشد .
در دو تارنمای فوق شباهتهای فنی و مشخصات و امکانات دو تلوزیون بسیار زیاد می باشد البته در قیاس قیمت کفه ترازو بعلت قیمت ارزانتر به سمت الجی می چربد .
سئوالی که بی پاسخ می ماند این است که در شرایطی که دعاوی متعددی مبنی بر عدم رعایت حق اختراع از جانب بسیاری از غولهای الکترونیکی دنیا از جمله رقیب هم وطن ال جی یا همان سامسونگ مطرح می شود چرا فن آوریهایی که ال جی مدعی انحصاری بودن آنهاست و یا برای اولین بار بدنیا معرفی و در محصولات عرضه شده آال جی مورد استفاده قرار می گیرد ÷س از مدتی توسط سایرین مورد استفاده قرار می گیرد در این ارسال نظر فقط به دو مورد اشاره شد اختراع دیگر که همه گیر شده فن آوری ضبط برنامه های تلوزیونی و ماشین زمان است و فن آوری عالمگیر دیگر استفاده از فن آوری DIRECT DRIVE
که در بازار به موتورهای بدون تسمه مشهورند که اولین بار در ماشینهای لباسشوئی ال جی مورد استفاده قرار گرفته و امروزه علاوه بر شرکتهای هم وطن ال جی مانند دوو و سامسونگ شاهد استفاده از این فن آوری در برندهای بسیار گرانقیمت مانند لباسشوئی بوش آلمان هستیم بخاط بیاورید که سونی امتیاز استفاده از فن آوری TRINITRON در تولید لام÷ تصویر تلوزیونهای CRT را از سال ۱۹۶۸ تا سال ۲۰۰۸ که تولید این تلوزیونهای درای لامپ تصویر را به دلایل اقتصادی متوقف نمود بمدت چهل سال برای خود حفظ نمود اما زمانیکه برتری فن آوری نوارهای ویدئوئی وی اچ اس که توسط شرکت ویکتور ژاپن صاحب برند جی وی سی ( jJapan Victor Company) نسبت به فن آوری بتاماکس ( Betamax) دریافت براحتی تولید دستگاههای ویدئو مبتنی بر فن آوری بتاماکس را کنار گذاشت و شروع به تولید دستگاههای ویدئویی وی اچ اس با امتیاز شرکت جی وی سی زد . هنوز هم این شرکتهای بزرگ ژاپنی اجازه استفاده از فن آوریهای پیشرفته خود را براحتی به دیگران نمی دهند مانند فن آوری ضبط فشرده ویدئویی AVCHD که توسط سونی و پاناسونیک اختراع و فقط چند تولید کننده دیگر از جمله جی وی سی حق استفاده از آن را دارد و بقیه از استاندارد H.264 در محصولات خود استفاده می کنند .
موفق و سربلند باشید .

حسین ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام
با عرض پوزش
در پیام قبلی آدرس اینترنتی فارسی برای تلوزیون ۸۴ اینچ ال جی به شرح ذیا اصلاح می گردد .
http://www.UHD.goldiran.ir
شایان ذکر است گد ایران نماینده محصولات صوتی و تصویری ال جی در ایران می باشد . و احتمالا این نام گذاری بر اساس نام قدیم ال جی یا همان گلد استار بمعنی ستاره طلائی صورت گرفته است .
با عرض معذرت خواهی مجدد.
موفق باشید .

محمود ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

آخه این همه وضوح و کیفیت آخر که چی ؟بشر تا به کجا میخواد با این سرعت بتازه ؟هیچ از خودمون میپرسیم این همه مصرف گرایی و زیاده خواهی آخرش چی میشه .هیچ فکر میکنیم به خاطر تولید محصولی که میخریم چقدر صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست که میراث فرزندان خودماست وارد شده و میشه؟

Saeid ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

با سلام
من زیاد صحبت نمیکنم و فقط از صحبتهای شما دوستان استفاده کردم ولی ٢ تا نکته باید خدمتتون عرض کنم.
هیج کدام از برندها ادعای tv 8k رو نکردن و در cesهم رونمایی نشد و نکته بعدی شرکت Sony هم تلوزیون ٨۴ ۴k خودشو رونمایی کرد در ایران که خوده شرکت Sony اعلام کرده که lg display ساخته صفحه Sony رو انجام داده .

حسین ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ پاسخ

بنام خدا
با سلام
آقا سعید در خصوص تلوزیون ۸k که به تلوزیون سوپر های ویژن (SUPER HI VISION) معروف و میزان وضوح تصویری برابر با ۱۶ برابر تلوزیونهای فول اچ دی و چهار برابر اولترا اچ دی برخوردارند باید بگویم پاناسونیک نمونه این تلوزیون را در سایز ۱۴۵ اینچ تولید نموده است البته فن آوری تولید صفحه نمایش این تلوزیون پلاسما می باشد مساحت صفحه آن حدود سه برابر تلوزیون ۸۴ اینچ ال جی و بنابر این اندازه های پیکسلهای آن نیز کوچکتر از تلوزیون ال جی می باشد . ضمنا تلوزیون دولتی ژاپن NHK بعنوان اولین شبکه تلوزیونی تا پایان سال ۲۰۱۶ پخش برنامه های تلوزیونی با این استاندارد را آغاز می نماید قطعا با استفاده از موتورهای جستجو گر در اینترنت در سایت های بسیاری مطالبی در این خصوص خواهید یافت . به غیر از سونی بسیاری از تولید کنندگان بنام و تراز اول دنیا برای تولید محصولات خود از صفحه نمایش های تولیدی ال جی استفاده می کنند جالب اینجاست که علی رغم استفاده از این صفحات نمایش قیمت محصولات آنها در بازار بین ۴۰ تا ۵۰% گرانتر از محصولات ال جی است ولی جای تعجب اینجاست که چرا ال جی در سایت خود اعلام نمی کند کدام برندها در حال حاضر از صفحات نمایش تولیدی ال جی استفاده نمی کنند شاید این موضوع در مفاد قراردادها و یا تفاهم نامه ها درج شده است و اما در پاسخ آق ای محمود باید بگویم بر عکس قطعا محصولات تولیدی جدید به لحاظ استانداردهای سخت گیرانه تر امروزی با محیط زیست سازگار تر هستند بگذریم از جوایز متعددی که در این رابطه در سالهای اخیر توسط ال جی به خاطر محصولات دوستدار طبیعت کسب گردیده است . دوما در حال حاضر بسیاری از محصولات پس از مصرف بازیافت می شوند . سوما مصرف یکدستگاه تلوزیون ۳۲ اینچ ال ای دی یک پنجم تلوزیونهای سیاه و سفید لامپی تولید دهه چهل ( ۵۰ سال قبل ) است .
موفق باشید .

پارسا ۵ فروردین ۱۳۹۲ پاسخ

عالیه چه فایده تصویر ۲۱۶۰پی نداریم

مریم ۱۴ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام
این همه زیبایی به چه دردی میخوره وقتی صفحه این تلویزیون ها با کوچکترین ضربه نابود می شه و باید تلویزیون رو دور انداخت باید فکری برای دوام ان ها کرد
همین چند روز پیش تلویزیون سه بعدی ما با یک ذربه کوچک از بین رفت…..

نظر دهید