۱۸ شهریور ۱۳۹۲

LG از استراتژی سلطه جویانه خود برای بازار نسل آینده تلویزیون ها پرده برداشت

LG در تلاش برای شتاب بخشیدن به عرضه جهانی تلویزیون های OLED و Ultra HD و افزایش سهم خود از بازار جهانی این محصولات

نهم سپتامبر 2013 فصل جدیدی در سال جاری برای LG در نمایشگاه IFA و در برلین رقم خورد. مدیرعامل بخش سرگرمی های خانگی (Home Entertainment) شرکت امروز خبر از توسعه عرضه تلویزیون های OLED به بازارهای آسیایی، آفریقایی، خاور میانه و آمریکای مرکزی پیش از پایان سال خبر داد. علاوه بر این تلویزیون های 55 و 65 اینچی Ultra HD شرکت  نیز که نخستین مدل های مجهز به دیکودر های HEVC خواهند بود ، در سال جاری در 50 کشور ارائه شده و LG به توسعه همکاری های استراتژیک خود با شرکت های مختلف رسانه ای و دیگر شرکای خود برای افزایش هر چه سریع تر محتویات Ultra HD اقدام خواهد کرد.

آقای کوون که ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی بخش محصولات سرگرمی خانگی LG Electronics را بر عهده دارد می گوید: با افزایش سریع تقاضا برای تلویزیون های OLED و Ultra HD در سال آینده، رقابت در نسل بعدی تلویزیون ها به اوج خود رسیده و به شکلی جاه طلبانه دنبال خواهد شد.  LG از قدرت و نفوذ خود برای تحکیم بخشیدن به موقعیت فعلی و پیشی گرفتن از رقبا بهره گرفته و عرضه تلویزیون های OLED را در بازار های اصلی سرعت می بخشد.  ما همچنین به معرفی یک خط تولید پیشرفته از تلویزیون های Ultra HD با امکان ارائه تجربه ای مفهومی و متفاوت از دنیای تلویزیون های هوشمند نیز خواهیم پرداخت.

تسلط بر بازار با عرضه گسترده تلویزیون های OLED

LG با عرضه بزرگترین تلویزیون Ultra HD OLED در IFA نقطه مهم دیگری را در این صنعت رقم زد.  این تلویزیون با قطری 77 اینچی و شکل انحناوار و خمیده خود بیش از هر تلویزیون مسطح دیگری می تواند میدان دید بیننده را پر کند. این تلویزیون استثنایی Ultra HD OLED از فناوری انحصاری WRGB و Ultra HD بهره گرفته و قادر به ارائه کنتراستی بی نظیر با رزولوشنی چهار برابر تلویزیون های Full HD است.  LG در سال 2014 به معرفی فناوری پیشرفته خود در زمینه تلویزیون های Ultra HD OLED خواهد پرداخت.

مشتریان کره ای، آمریکایی و اروپایی در حال حاضر می توانند به تجربه تلویزیون های نوآورانه OLED شرکت بپردازند. با عرضه تلویزیون های OLED شرکت در آسیا، خاور میانه و اروپای مرکزی در سال جاری تعداد وسیع تری از کاربران می توانند این احساس زیبا را تجربه کنند.  به منظور توسعه هر چه سریع تر بازار تلویزیون های OLED ، LG سعی دارد تا نه تنها در خرده فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای به فروش محصولات خود اقدام کند بلکه می خواهد تا با پیوستن به زنجیره بزرگ مصرف در همکاری با شبکه  های ملی این امر را تحقق بخشد.

از طریق توسعه مداوم فناوری های نوآورانه ، LG سعی دارد تا موقعیت خود را به عنوان «اولین ارائه کننده محصولات» در بازار تثبیت کند. شرکت سعی دارد تا خط تولید تلویزیون های OLED را توسعه بخشیده و تلویزیون خمیده OLED 55 اینچی خود را  با عرضه تلویزیون OLED دیگری با نام Gallery –که قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد- همراهی کند. علاوه بر این ، LG سخت در تلاش است تا هرچه سریعتر تلویزیون های OLED با رزولوشن Ultra HD را توسعه بیشتری داده و این تلویزیون ها را با اندازه هایی بیش از 70 اینچ تولید نماید.

شتاب بخشیدن به بازار تلویزیون های Ultra HD

تلویزیون های Ultra HD شرکت LG نخستین تلویزیون ها در نوع خود در دنیا خواهند بود که به دیکودر های HEVC (High Efficiency Video Coding) مجهز خواهند بود. این امر سبب می شود تا مشاهده محتویات Ultra HD بدون نیاز به دستگاه های مبدل خارجی چون ست آپ باکس ممکن شود. این دیکودر داخلی به کاربران امکان خواهد داد که با اتصال حافظه های ذخیره سازی خارجی از طریق پورت USB که شامل محتویات 4K هستند به آسانی به تماشای فیلم ها و ویدیوهای Ultra HD بپردازند.

و LG در همکاری نزدیک با شرکت های رسانه ای مختلف سعی دارد تا میزان محتویات Ultra HD را با سرعت بیشتری نسبت به پیش افزایش دهد. شرکت در هم پیمانی نزدیک با شبکه های تلویزیونی، هنرمندان و پروژه های ارزشمند هنری نیز سعی دارد تا پشتیبانی از محتویات 4K را افزایش دهد.

بازار هیجان انگیز تلویزیون های Ultra HD با وجود فناوری های رقابتی و متمایز LG شامل پنل های IPS و CINEMA 3D با سلطه این شرکت به پیش رانده می شود. عرضه کیفیت تصویری Ultra HD در کنار صدای خارق العاده  که با افزایش سرمایه گذاری LG در بخش تحقیق و توسعه در فناوری صوتی شرکت و همکاری با شرکت های مطرح در این زمینه برای عرضه تجربه شنیداری جدید و مطلوب رخ داده است نیز به این پیشگامی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

تجربه کاربری تلویزیون های هوشمند

با وجود پلت فرم بهینه شده و بهبود یافته به کار رفته در تلویزیون های هوشمند شرکت، LG می خواهد تجربه کاربری خاصی ارائه کند که در ارائه امکانات ارتباطی و سهولت کاربری بی همتا باشد. پلت فرم تلویزیون های هوشمند LG بر اساس استراتژی S2R2 طراحی شده است که اصلی ترین نقاط قوت تجربه کاربری تلویزیون های هوشمند شرکت را عرضه می دارد.  این استراتژی بر اساس چهار رکن تجربه کاربری تلویزیون های هوشمند LG یعنی جستجو، به اشتراک گذاری، سفارش و ضبط شکل گرفته است.

LG با همکاری گسترده تر با تأمین کنندگان محتوا و شرکت های رسانه ای بزرگ چون RAI  و BSkyB در اروپا قصد دارد تا گستره وسیع تری از محتویات قابل توجه Ultra HD را در اختیار کاربران قرار دهد. همین طور LG در همکاری با شرکت هایی چون Activison، Disney و … سعی دارد تا عناوین محبوب بازی های این شرکت ها را به دنیای تلویزیون های هوشمند آورده و در اختیار کاربران خود قرار دهد.

۵ نظر

حسین ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
با توجه به اینکه پخش برنامه های تلوزیونی با وضوح ۴K بعلت نیاز به پهنای باند بالا هنوز در هیچیک از کشورهای دنیا آغاز نشده و فعلا منابع ویدئویی تنها منابع در دسترس برای این تلوزیونها هستند و امکان پخش این منابع از طریق حتفظه جانبی که از طریق پورت USB بطور مستقیم به این تلوزیونهای UHD وصل میشوند قطعا در استقبال مردم از خرید این نوع تلوزیونها بسیار تاثیر گذار است با توجه به پهنای باند مورد نیاز برای پخش فیلم های سه بعدی با کیفیت اولترا اچ دی قطعا در گاه USB این تلوزیونها و حافظه های جانبی بایستی از فن آوری USB3 پشتیبانی نمایند راستی تا کنون هارد های اکسترنال و دستگاههای پخش ویدئویی متصل به این تلوزیونها را در نمایشگاههای ال جی و سونی دیده اید هارد اکسترنالهایی در قطه PC و دستگاههای پخش ویدئویی با حجم دو برابر آن آیا باور پذیذ بود که در عرض یکی دو سال امکان پخش این تصاویر با وضوح بالا از طریق حافظه جانبی مانند کول دیسک امکان پذیر گردد از هم اکنون میتوانم حدس بزنم اولین تلوزیون ۸k و یا بهتر بگویم سوپر های ویژن ال جی با وضوح تصویری ۴ برابر اولترا اچ دی با فن آوری oled و سایز بالاتر از صد اینچ در دستور کار ال جی قرار دارد و سال آینده رو نمایی می گردد
موفق باشید .

Saeed ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

البته اول باید روی قیمت کار بشه، با قیمت مناسب خودبه خود خیلی سریع جا میوفته. نه با این رقمهای فضایی

حسین ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
جناب آقای سعید
بر خلاف فن آوری OLED که به لحاظ کمبود مواد اولیه ارگانیک مورد نیاز در طبیعت برای تولید آنها بسیار گران قیمت هستند تلوزیونهای ULTRA HD چنین مشکلی ندارند و قیمت بالای آنها در حال حاضر به لحاظ تیراژ پائین تولید آنهاست با توجه به تردید شبکه های تلوزیونی دنیا برای انتقال از پخش HD به UHD بعلت نیاز به خرید تجهیزات بسیار گرانقیمت استو دیوئی و فرستنده ها و کمبود محتویات ویدئوی مناسب برای این تلوزیونهاست البته به غیر از ال جی شرکت سونی و تا حدی شرکت فیلیپس به تکاپوی ایجاد محتوای مناسب برای این تلوزیونها افتاده اند ضمنا در نمایشگاه آلمان برخی از تولید کنندگان دیگر هم مدلهای جیدید اولترا اچ دی LED با صفحه نمایش منحنی با سایز بزرگ را عرضه کردند فعلا به ظاهر توپ توی زمین تلوزیون دولتی ژاپن قرار گرفته که بین فن آوری UHD یا SHV و به زبان ساده تر همان سوپر های ویزن ۸k کدامیک را برای پخش تلوزیون آتی انتخاب کند پروژه سوپر های ویژن فعلا توسط NHK و پاناسونیک دنبال میشود و به جز ویدئو پروژکتور اولین نمونه آزمایشی آن هم ساخته شده اگر یک شبکه تلوزیونی پخش UHD را شروع کند مانند HD خیلی سریع گسترش یافته و تلوزیونهای با این فن آوری خیلی زود ارزان میشوند البته نظر شخصی من اینه که تا سایز ۵۰ اینچ همین فول اچ دی کفایت می کند و همانگونه که کیفیت فول اچ دی و اچ دی در سایز های زیر ۳۰ اینچ به چشم نمی یاد کیفیت UHD فقط در سایزهای بالای ۵۰ اینچ قابل لمسه
موفق باشید .

حسین ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام واحترام
تلوزیون منحنی ۵۵ اینچی OLED الجی مدل EA9800 که نهایت فن آوری تلوزیون در دنیا به شمار می رود و تقریبا ۴ میلیمتر یا به عبارت بهتر به اندازه ضخامت شیشه درب و پنجره منازل ضخامت دارد داری سیستم صوتی ۲.۲ کانالی و صدای پرقدرت ۴۰ واتی ( دوبرابر قوی تر از مدلهای ۴۷ اینچ سری LM ) شکل بلند گوها هم کاملا نامتعارف بود چون بلند گوها معمولا یا گرد و دایره ای یا بیضی هستنداز طرف دیگر اغلب بلندگوها دارای دیافراگم کاغذی و مشکی هستند اگر در هنگام پخش صدا با صدای بلند به بلند گوهای وسایل صوتی پرقدرت نگاه کرده باشید دامنه لرزش آنها بیش از ۴ میلیمتر است پس راز بلند گوهای تلوزیون EA9800 در کجا نهفته است این موضوع احتمالا ذهن بسیاری را بخود مشغول کرده اما واقعیت چنین است یک شرکت ژاپنی نوعی محرک پیزو الکتریک را با یک فیلم رزین ویژه، با هدف تولید بلند گوی فیلم پیزو الکتریک ترکیب کرده ترکیب کرده این بلند گو به طور قابل توجهی باریکتر و سبک تر از بلندگوهای الکترو مغناطیسی معمولی بوده اما سطح شنیداری مشابهی را ایجاد می کند این فناوری صدای شنیداری هوشمند ( Smart Sonic Sound) نام گرفته است شرکت Kyocera بلند گوی جدید را برای کاربرد در تلوزیون ۵۵ اینچ با صفحه منحنی ال جی ارائه داده است این شرکت امید وار است فناوری مذکور دامنه بیشتری را در اختیار طراحان تلوزیونهای آتی ، رایانه ها و تبلت ها بگذارد تا بلند گوها را در بخش جلوئی محصولاتشان تعبیه کرده و امکان کاهش اندازه کلی و همچنین بسط دادن انتخاب های طراحی را فراهم کنند ( صدای شنیداری هوشمند در سه اندازه متفاوت عرضه شده است اندازه بلند گوها ی بزرگ ۱.۵*۱۱۰*۷۰میلی متر بوده ۲۳ گرم وزن دارد و دارای طیف فزکانسی ۲۰۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است
بلند گوی اندازه متوسط دارای ابعاد ۱.۰*۶۵*۳۵ میلیمتر بوده و ۷ گرم وزن دارد و دارای طیف فرکانسی ۲۰۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است ،کوچکترین بلند گو نیز دارای ابعاد ۰.۷*۲۷.۵*۱۹.۶ میلیمتر و فقط یک گرم وزن دارد و طیف فرکانس ۶۰۰ تا ۲۰ کیلو هرتز را داراست کیفیت و بلندی صدا ی حاصل تقریبا در سطوح مساوی ارائه میشود و این سامانه ابداعی نمایش صدای دقیق تری را ارائه می دهد منبع روزنامه دنیای افتصاد شماره ۲۰۱۲ روز سه شنبه مورخ ۹۲/۰۶/۱۹ صفحه ۲۵ بازار دیجیتال و خبر گزاری دانشجویان ایران ایسنا روز دوشنبه موزخ ۹۲/۰۶/۱۸ برای اطلاعات بیشتر همراه عکس کلیک کنید روی آدرس اینترنتی : http://www.isna.ir/fa/news/92061810826/ابداع-بلندگوی-جدید-برای-َتلویزیون-ها-و-تبلت-ها
موفق باشید .

حسین ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام و احترام
در اظهار نظز اخیر منبع اصلی خبر سایت زسمی شرکت Kyocera می باشد که با تصاویر زیبا این فن آوری را بطور کاملا مفصل تشریح و تاکید کرده ال جی اولین شرکتی است که از این فن آوری در محصول نهایی خود استفاده کرده پس فقط کلیک کنید روی آدرس اینترنتی : http://global.kyocera.com/news/2013/0805_ndit.html موفق باشید .

نظر دهید