۱۸ شهریور ۱۳۹۲

امنیت در استفاده از وای-فای عمومی

هنگام مرور وب در فرودگاه یا رستوران از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید.

برای بسیاری از افراد، راحتی استفاده از شبکۀ وای-فای عمومی برای دسترسی به اینترنت در رستوران یا فرودگاه بسیار لذت‌بخش است. با اینکه راحت است اما کاربران شبکه‌های وای-فای عمومی باید جوانب احتیاط را بسیار رعایت کنند زیرا دستگاه‌های همراه آنها و اطلاعات شخصی ذخیره شده در آن، مانند رمزهای عبور یا اطلاعات آنلاین حساب بانک‌ها، بدون اطلاع آنها جمع می‌شود.

کسب و کارهای مشهور یا کافی‌شاپ‌ها وای-فای رایگان را به عنوان امتیازی برای مشتریان به صورت رایگان عرضه می‌کنند. اتصال به شبکه‌های باز بدون بررسی منبع آنها باعث می‌شود که مشتریان به راحتی به دام شبکه‌های تقلبی هکرها بیفتند و آن را با یک شبکۀ واقعی و تجاری اشتباه بگیرند. برای اینکه از این دام برهید از یکی از کارمندانِ آن مکان نام یا SSID شبکه را بپرسید یا از شبکۀ شخصی موبایل خود استفاده کنید. به شبکه‌هایی که فرضاً رایگان هستند اما از شما شمارۀ کارت اعتباری یا دیگر اطلاعات شخصی را می‌خواهد متصل نشوید.

برای سفرهای کاری، وای-فای عمومی در فرودگاه به راحتی به شما امکان می‌دهد تا به ادارۀ خود در مسیر متصل شوید. با این حال، اگر امکان اتصال خودکار وجود داشته باشد، ممکن است باعث شود که گوشی نسبت به هکرها و دیگر حملات در آینده آسیب‌پذیر شود. بعد از استفاده از یک شبکۀ عمومی، کاربران باید شبکه‌هایی که قبلاً به آنها متصل شده‌اند را فراموش کنند و شبکه را از تنظیمات خارج و اتصال وای-فای گوشی را نیز خاموش کنند.

همچنین، مطمئن شوید که نرم‌افزارها یا نرم‌افزارهای ضدجاسوس در همۀ دستگاه‌های شما، شامل گوشی‌های هوشمند آپتیموس ال‌جی، به‌روز هستند. با دانلود برنامه‌هایی مانند برنامه‌های امنیتی اندروید، کاربران می‌توانند خودشان را در برابر فعالیت بدافزارها محافظت کنند. هنگام استفاده از شبکه‌های بی‌سیم عمومی با گوشی هوشمند یا تبلت، به‌روز بودن نرم‌افزارهای موبایل نیز آسیب‌پذیری را کمتر می‌کند.

اتصالات وای-فای عمومی ابزارهایی راحت هستند اما مهم است که مشتریان هنگام استفاده از این شبکه‌ها گام‌هایی برای محافظت از اطلاعات و گوشی خود بردارند. اطلاعات بیشتر در مورد حفظ امنیت هنگام استفاده از وای-فای عمومی را در مطالب بعدی ما دنبال کنید.

۲ نظر

دلشاد ۳۰ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

ﺍﺯ ﻭﺍﯼ ﻓﺎﯼ ﺩﻭﺳﺘﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﺍﯾﺎ
ﺍﻭ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻔﻬﻤﺪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﮐﺪﺍﻡ ﺳﺎﯾﺖ ﺩﯾﺪﻥ
ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ؟

ال جی ۱۶ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

خیر، نمیتواند

نظر دهید