۱۸ فروردین ۱۳۹۳

ماجراهای یک گوشی منحنی؛ قسمت ششم: اولین باتری منحنی دنیا

وقتی صنعت فناوری هر روز بیشتر به سمت دستگاه‌های ارگونومیک و پوشیدنی سوق پیدا می‌کند، ساختار متمایز باتری منحنی بهترین راهکار نیرو برای طراحی کاربردی است که مشتریان از آن استقبال می‌کنند. ال‌جی با معرفی و ساخت اولین باتری منحنی دنیا پیشگام در این گرایش جدید شده است.

باتری منحنی 3500 میلی‌آمپر فوق باریک

شرکت LG Chem طراحی اولیه این باتری را به صنعت گوشی هوشمند معرفی کرد و آن را در ال‌جی G2 گنجاند و با استقبال جهانی مواجه شد. پس از آن اولین باتری منحنی دنیا را تولید کرد. باتری 3500 میلی‌آمپر ال‌جی G Flex فوق باریک و با انحنای زیادی است که با کاستن از ظرفیت ولتاژ، از ظرفیت بالا و قدرت باتری بیشتری برخوردار است. این به مشتریان امکان می‌دهد که از گوشی هوشمند خود به مدت طولانی‌تر لذت ببرند.

  

تمایز در طراحی

باتری منحنی باریک با فناوری Stack & Folding که حق امتیاز آن توسط LG Chem به ثبت رسیده است طراحی شده است. این فناوری فشار فیزیکی روی باتری را کم می‌کند که در نتیجه منجر به طراحی منحنی می‌شود و دوام و بازده بُعدی بهتری ایجاد می‌کند.

 

[Stack & Folding فناوری ]

 از آنجا که ساختارهای فلزی در فضای باتری پلیمر در باتری منحنی متفاوت از شکل باتری منشوری قابل تعویض است که در گوشی‌های هوشمند استاندارد استفاده می‌شود، باتری منحنی که در ال‌جی G Flex استفاده می‌شود به عنوان شکلی گنجانده‌شده و غیرقابل تعویض برای دوام بیشتر و پیشگیری احتمالی از اعوجاج باتری منحنی در زمانی ایجاد شده است که کاربر باتری را جدا می‌کند و دوباره آن را سر جایش قرار می‌دهد. علاوه بر این، مزیت دیگر باتری گنجانده‌شده این است از فضا استفاده بهینه‌تری می‌شود. فضایی که به طور طبیعی با شکل خارجی باتری منشوری قابل تعویض اشغال می‌شود در باتری گنجانده‌شده با ظرفیت بیشتری بهینه می‌شود اما هنوز ظاهر باریک بدنه حفظ می‌شود.

همچنین، عملکرد چشمگیر باتری منحنی به لطف وجود فناوری LG Chem حفظ شده است. در این فناوری نه افت کیفیت و نه اعوجاجی دیده می‌شود. باتری منحنی با بیشترین انحنا ساخته شده است؛ بدون اینکه لطمه‌ای به عملکرد وارد شود.

از نظر دوام ابعادی، باتری منحنی LG Chem به دلیل میزان کم فشار فیزیکی در طول ایجاد انحنا، در زمان جلوگیری از ترک یا چین برداشتن شدید الکترودها، بسیار بادوام است.

علاوه بر این، LG Chem فناوری SRS خود را (Safety Reinforcing Separator) برای دوام بیشتر ایمنی و پایداری آن به کار برده است. فناوری SRS با پوشش نانوسرامیک و از طریق یک ماده پُلی‌اُلِفین بسیار تهویه‌شده و متخلخل برای تقویت دوام باتری و مقاومت گرمایی و همین طور کاهش پل‌زنی الکتریکی داخل باتری به کار می‌رود.

۱ نظر

Hadi ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

G flex با گارانتی اصلی کی وارد ایران میشه؟

نظر دهید