۲۳ فروردین ۱۳۹۳

چرا نمایشگر منعطف باید OLED باشد؟

به تازگی، گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و تلویزیون‌هایی که نمایشگر منحنی دارند یکی پس از دیگری معرفی می‌شوند. ال‌جی G Flex، گوشی هوشمندی که نمایشگر منحنی افقی 6 اینچ دارد، ماحصل مهارت شرکت LG Display و ال‌جی الکترونیکس است که در CES 2014 توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

راز نهفته در دل این طراحی منحنی یا منعطف چیست که شکل عادی یک گوشی هوشمند یا تلویزیون را کنار گذاشته است؟ پاسخ را می‌توان در فناوری نمایشگر منعطف یافت. امروز ما نگاهی به نمایشگر منعطف OLED خواهیم انداخت که به عنوان بهینه‌ترین نمایشگر برای اعمال در فناوری نمایشگر منعطف در مرکز توجه قرار گرفته است.

نمایشگر منعطف چیست؟

اول و مهم‌تر از همه، نمایشگر منعطف به شکلی از نمایشگر اشاره دارد که می‌تواند آزادانه به هر شکلی خم شود. دلیل اینکه این نمایشگر ترک برنمی‌دارد یا نمی‌شکند، استفاده از نوعی لایه پلاستیکی است که می‌تواند آزادانه خم شود. در صورتی که در قبل این طور رایج بوده است که از لایه‌های شیشه‌ای سفت در نمایشگرها استفاده می‌شده است.

وقتی جریان الکتریکی وارد OLED می‌شود از خودش نور می‌دهد و نیاز به نوردهی پشت برای فراهم کردن نور را برطرف می‌کند. بنابراین، نمایشگر OLED، در مقایسه با نمایشگرهای TFT-LCD معمول، فواید زیادی در دستیابی به نمایشگر منعطف باریک‌تر و سبک‌تر دارد.

یک ایده مفهومی کاملاً جدید برای تلویزیون که از ترکیب نمایشگر OLED و منحنی متولد شده است

در مورد تلویزیون‌های OLED منحنی چطور؟ شرکت LG Display نه تنها برای اولین بار پنل تلویزیون‌های OLED صفحه‌تخت را تولید کرد بلکه ثابت کرد در تولید اولین تلویزیون OLED منحنی 55 اینچ دنیا در ماه مه 2013 در این صنعت پیشگام است.

تلویزیون‌های OLED منحنی به شکل منحنی تلویزیون اشاره دارد که لبه‌های آن به سمت بیننده خم می‌شود. این یعنی طلوع عصری جدید در تلویزیون؛ یعنی پس از عصر نمایشگرهای CRT که وسط سطح محدب نمایشگر بیرون زده بود و پس از آن عصر نمایشگرهای LCD صفحه‌تخت یا فلت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید