۱۲ خرداد ۱۳۹۳

طبیعی و تازه… از اول تا آخر

 

چرخه عمر غذاهایی که می‌خوریم از کاشته شدن در زمین شروع می‌شود، با برداشت، بسته‌بندی و ارسال به فروشگاه‌های سراسر کشور ادامه پیدا می‌کند؛ یعنی همان جایی که خوراکی‌هایی مانند موز در کنار خمیر دندان و دستمال توالت قرار دارد. اما این راحتی قیمتی دارد. میوه‌ها، سبزیجات و فرآورده‌های گوشتی که در فروشگاه‌های بزرگ یافت می‌شود الزاماً مانند اولش تازه نیستند. غذاهای رایجی مانند گوجه‌فرنگی و کاهو اغلب در جاهایی دور از شهری که زندگی می‌کنیم رشد می‌کنند یا به صورت منجمد نیز با کامیون یا هواپیما از جاهای دیگر به شهر ما می‌رسد. همین امر به هر گیاهی که غذای خوشمزه به ما می‌دهد آسیب می‌رساند.

خوشبختانه، بسیاری از شهرها جایگزینی به شکل میادین میوه و تره‌بار برای این کار مضر پیدا کرده‌اند: جمعی از سازمان‌های منطقه‌ای که غذاهای تازه، پایدار و اغلب ارگانیک را به مناطق اطراف ارسال می‌کنند. با خرید از میادین میوه و تره‌بار، نه تنها خوراکی‌های تازه‌تری خواهید داشت بلکه به اقتصاد شهر خود نیز کمک خواهید کرد. همچنین، به طور مستقیم به منبع دسترسی پیدا می‌کنید. در بازارهای کشاورزی نیز همان کسی را ملاقات خواهید کرد که به طور مثال هویج یا سیب‌زمینی را کاشته است. پس، وقتی آنجا هستید، سبدهای خود را از خوراکی‌ها پر کنید و به خودتان در خوردن غذاهای ارگانیک و همین طور به کشاورزانی که آنها را پرورش می‌دهند کمک کنید. پیدا کردن بازار کشاورزی یا میوه‌ و تره‌بار خیلی راحت است.

خب، حالا یک بازار میوه و تره‌بار یا بازار کشاورزی پیدا کرده‌اید و خوشبختانه زیاد هم از شما دور نبوده است. کیسه‌ها را از سبزیجات و خوراکی‌های تازه پر کرده‌اید و در آشپزخانه گذاشته‌اید. اما به دلیل این که گوجه‌فرنگی‌های ارگانیکی که خریدید مواد نگهدارنده ندارند، حفاظت و نگهداری هوشمندانه از آنها و دیگر خریدهای شما برای طولانی‌تر و تازه‌تر نگه داشتن آنها بسیار حیاتی است. شما یخچالی لازم خواهید داشت که 31 فوت ظرفیت و فضای زیادی برای تمام خوراکی‌هایی داشته باشد که می‌خرید. یخچالی که کشوهای آن ابعاد مختلف داشته باشد، دسترسی به کشوها آسان باشد و داخل آنها دیده شود. (تا مطمئن باشید کدو را با خیار قلمی اشتباه نمی‌گیرید). طراحی متمایز درتودر (Door-in-Door ) یخچال ال‌جی دسترسی سریع به غذاهای که می‌خواهید را امکان‌پذیر می‌کند و از هدر رفتن هوای سرد، با هر بار باز و بسته کردن درب یخچال، پیشگیری می‌کند. در این حالت، یخچال بازده بیشتری دارد، استفاده از انرژی را کم می‌کند و به سیاره‌ای که این همه خوراکی‌‎های خوشمزه در اختیار شما می‌گذارد کمک می‌کند. بعد از این که همه خوراکی‌های شما هوشمندانه نگهداری شد، فناوری Smart Cooling Plus ال‌جی وارد عمل می‌شود و به تازه‌ نگه داشتن مواد غذایی در مدت زمان طولانی‌تر کمک می‌کند. مهم نیست که چه فناوری برای بازیافت مواد دارید؛ اگر از مواد غذایی سر وقت استفاده نکنید، همه آنها فاسد می‌شوند. بیشتر ما آنها را روانه سطل زباله می‌کنیم اما نه به این معنی که این پایان چرخه غذایی شماست. راهی بهتر و بسیار دوستدار محیط‌زیست برای تمیز کردن یخچال وجود دارد.

کود راهی عالی و طبیعی برای کامل شدن چرخه زندگی غذا به روشی است که آنها را دوباره با خاکی برمی‌گرداند که قرار است دوباره در آن مواد خوراکی کشت شود. شما می‌توانید از کود برای ارتقا کیفیت باروری باغچه حیاط خود استفاده کنید و گیاهان و سبزیجات خود را در آن بکارید. وقتی این روش را یاد گرفتید، بار دیگر به پسماند سبزیجات طور دیگری نگاه خواهید کرد. با کود کردن، چرخه زندگی خوراکی‎ها به امید جوانه زدن خوراکی‌های جدیدی که غذای شما می‌شوند خاتمه پیدا می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید