۱۳ مرداد ۱۳۹۳

راهنمای خرید کولر گازی (قسمت اول)

برای خرید یک کولرگازی مناسب، باید به نکات مختلفی توجه کرد. برخی از آن ها را می توانید در ادامه بخوانید و برخی دیگر را حتماً فروشنده به شما خواهد گفت. تنها می‌ماند حساسیت شما نسبت به نکات مهم که مسئله‌ای شخصی است و اگر کسی به توصیه‌ها توجه نکند، تقصیر با خود اوست.

و اما نکات مهم :

1 – گفته شد که بدون پیش داوری به بازار بروید. همچنین پیش از آنکه یک مارک خاص را انتخاب کنید و یا بدون هیچ انتخابی به بازار بروید، در مورد ویژگی ها و مشخصات فنی انواع کولرگازی اطلاعاتی کسب  کنید. اگر بدون آگاهی کافی راهی بازار شوید تنها سردرگمی نصیبتان می‌شود. پس اولین کاری که باید کرد، کسب اطلاعات است.

2 – به خاطر داشته باشید که سخن دوستان و فامیل و آشنایان و یا حتی شایعات، شاید در مورد کیفیت غذای یک رستوران مرجع خوبی باشد، اما قطعاً نمی‌توان به این گونه سخنان، درباره کولرگازی اطمینان کرد. توجه داشته باشید که شما قرار است پول زیادی خرج کنید. پس لازم است اطلاعات لازم را از مرجع مطمئن کسب کنید.

3 – اطلاعاتی که باید درباره یک کولرگازی داشته باشید عبارتند از: پنل (در کولرهای اسپلیت) توان گرمایش و سرمایش هر پنل، نوع کمپرسور، برق مصرفی برحسب آمپر، توان مصرفی کل بر حسب وات و ابعاد کولرگازی. بدانید سایت اینترنتی هر مارک اطلاعات خوبی به شما می‌دهد.

4 – توجه داشته باشید که همیشه انتخاب یک مارک مشهور همه چیز نیست. همچنین پرداخت پول زیاد هم ملاک نیست. مهم این است که جنس خوبی بخرید.

5 – در انتخاب نوع و قدرت یک کولرگازی ابعاد اتاق شما بسیار مهم است. گاهی شما برای یک اتاق کوچک کولرگازی با قدرت بالایی خریداری می‌کنید و بعد مجبور هستید که همیشه آن را در حالت کم قرار دهید و یا از شدت سرمایش اذیت شوید. در آن هنگام شما پول خود را دور ریخته‌اید.

6 – توجه داشته باشید که کولرگازی دیواری یک دستگاه خارجی هم دارند. پس به هنگام خرید این نوع کولرگازی به جایی که دستگاه خارجی باید قرار گیرد و نحوه ارتباط آن با دستگاه داخلی هم توجه کنید.

7 – نکته مهم در کولرگازی ظرفیت سرمایشی آنهاست. ساده‌ترین کار برای دانستن این نکته و هماهنگ کردن آن با ابعاد اتاق، یک تماس تلفنی با شرکت سازنده و یا فروشنده کولرگازی است. کارشناس این شرکتها شما را راهنمایی می‌کنند .

8 – موتور برخی از کولرگازی‌ها برای مناطق جغرافیایی خاص ساخته شده‌اند. مثلاً، برخی از آنها ویژه مناطق گرم و مرطوب هستند که قیمت بالاتری دارند. اگر شما در جایی مثل تهران زندگی می‌کنید نیازی به این گونه کولرگازی ندارید. پس قبل از خرید نوع استفاده را تعیین کنید تا دچار ضرر نشوید.

10 – حالا نوبت خریداری کولرگازی است. کوتاه‌ترین ، بهترین و معمول‌ترین روش خرید کولرگازی پس از مشاوره و جمع آوری اطلاعات و تصمیم‌گیری نهایی به صورت تلفنی است. فقط کافی است اطلاعات لازم، شامل متراژ محل، تعداد پنجره، ساعات استفاده از کولرگازی، تعداد نفرات ساکن در محیط و غیره را به کارشناسان فروش اعلام کنید. بقیه کارها به صورت خودکار انجام می‌گیرد.

۱ نظر

امین ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
لطفاً توضیح دهید : آیا میزان یا درجه سردی باد کمپرسورهای مناطق گرمسیری ( تروپیکال ) با مدلهایی که تروپیکال نیستند با هم فرق میکند ؟
ممنونم .

نظر دهید