۱۶ مرداد ۱۳۹۳

راهنمای خرید کولر گازی (قسمت دوم)

در مطلب پیش گفتیم که برای خرید یک کولرگازی مناسب، باید به نکات مختلفی توجه کرد و 10 نکته مهم را به شما آموزش دادیم تا هنگام خرید کولر گازی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اما توصیه‌های ما به همین موارد ختم نمی‌شود. در ادامه توصیه‌های دیگری برای شما داریم. حتماً بخوانید و عمل کنید:

11 – چه به بازار بروید و چه تلفنی جنس مورد نظر را تهیه کنید، حتماً باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید. بدانید که امضاء کردن فرم تحویل کولر گازی پس از نصب، یعنی تأیید صحت نصب و سلامت کولر گازی. پس هرکاری لازم است تا پیش از امضاء برگه، انجام دهید.

12 – کولر گازی‌هایی که به صورت قاچاق وارد شده‌اند، سریال ساخت دستگاه با تیغ از روی کارتون بریده شده و یا مخدوش است و فاقد گارانتی هستند. البته کمی ارزان‌تر هستند ولی خرید آن‌ها یعنی ریختن پول در جوی آب! پس کولر بدون ضمانت‌نامه نخرید.

13 – متأسفانه، در ایران داشتن ضمانت‌نامه برای کالا اجباری نیست و فقط مزیت یک کالا محسوب می‌شود. این مسئله باعث می‌شود گاهی مندرجات بعضی از ضمانت‌نامه‌ها آن قدر دو پهلو و گنگ باشد که مصرف‌کننده به کمترین حقوق خود برسد. پس، اطلاع از مندرجات ضمانت‌نامه شرکت‌ها از ضررهای احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

14 – قیمت کولر گازی اعلام شده از سوی شرکت‌های داخلی یا خارجی، به قیمت درب کارخانه، عمده فروش و مصرف‌کننده تقسیم می‌شود. همچنین، در فصول مختلف سال قیمت‌ها تغییر می‌کنند. بهترین کار پرسیدن دقیق قیمت‌هاست.

15 – مواظب هزینه‌های پنهان بعد از خرید باشید. نصب اکثر کولر گازی‌ها رایگان است ولی هزینه‌هایی مانند لوله، آهنگری و … بر عهده خریدار است. همچنین گاهی از مواق،ع قیمت قطعات یدک و دستمزد خدمات بعد از فروش شرکت‌ها، از خود کولر گازی‌های خریداری شده بیشتر است.

16 – تعداد مراکز نصب سرویس خدمات بعد از فروش شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده کولر گازی مزیتی است نسبت به رقبا.

17 – از فروشنده بخواهید نزدیک‌ترین محل نمایندگی نصب و یا دفتر اصلی خدمات بعد از فروش کولر گازی خریداری شده را زیر فاکتور قید کنید. چرا که در صحت و سهولت ارتباط و نصب سریع کولر گازی مؤثر است.

18 – داشتن دفترچه راهنمای فارسی و یا CD راهنمای استفاده از کولرگازی و یا خدمات دوره‌ای رایگان، می‌تواند مزیتی برای انتخاب مارک مورد نظر باشد.

19 – شروع ضمانت‌نامه‌های کولر گازی اغلب شرکت‌ها دو گزینه است:

  • از تاریخ صدور فاکتور
  • از تاریخ نصب

شما بهتر است که گزینه دوم را انتخاب کنید.

20 – کنترل از راه دور و پانل کولرگازی (در کولر گازی‌های اسپیلیت) توسط برخی از شرکت‌ها ضمانت نمی‌شود و یا ضمانت کمپرسور در مدت گارانتی، با قید شرط و اما و اگر است. عبارت “بدون قید و شرط کمپرسور گارانتی می‌شود” تضمین‌کننده منافع شماست.

21 – مقررات بعضی از شرکت‌های نصب‌کننده کولر گازی به این صورت است که شماره سریال درج‌شده روی کارتن محصول را از شما می‌خواهند بهتر است تا رسیدن کولرگازی، شماره سریال را از فروشنده گرفته و به خدمات بعد از فروش جهت نوبت‌گیری نصب اعلام کنید.

22 – پرداخت هر گونه وجه اضافی خارج از تعرفه نصب را با شرکت اصلی هماهنگ کنید.

23 – استفاده از مواد ضدزنگ در کولر گازی‌های اسپیلیت باعث طولانی شدن عمر دستگاه و شبکه کندانسور و تبادل سریع گرما و سرما می‌شود و در کاهش مصرف برق و راندمان نهایی تأثیر متقابل دارد.

24 – در ساخت کولر گازی‌های پنجره‌ای که علاوه بر سرمایش، گرمازا نیز هستند، از پمپ گرما یا المنت استفاده شده که پمپ گرما نیز بهتر عمل می‌کند.

25 – اگر کولر گازی با کنترل از راه دور می‌خرید، بهتر است دکمه خاموش و روشن کردن کولر گازی، علاوه بر کنترل روی پانل کولر گازی نیز تعبیه شده باشد.

۳ نظر

حیدر بابایی ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ پاسخ

کولر گازی الجی نکست وان NV246TQ با شماره سریال پنل بیرونی= ۵۰۲KAFX13E71 و شماره سریال پنل داخلی = ۵۰۲KARW12E18. آ روی کارت هم آرم گلدیران نداره، آیا این کالا اصالتش تایید میشود تقلبی نیست ؟ ممنون

حسین معظمی ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

با سلام و خسته نباشید
قصد خرید کولر گازی پنجره ای ال جی ۲۴۰۰۰ مدل LWN2461BCD . دارم . لطفا در خصوص ویژگی ها و قیمت روز این مدل توضیح بفرمایید . سپاس

حسین ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

برای مشاهده مدلهای اصلی و مشخصات و قابلیتها و نحوه خرید و نصب کولرهای گازی ال جی رجوع کنید به سایت گلد ایران پلاس بنشانی :
https://goldiran.plus/Category/airconditioner/

نظر دهید