۱۳ مرداد ۱۳۹۳

هندزآن: بررسی اجمالی webOS

 

وقتی نوبت به خرید تلویزیون جدید می‌رسد هیچ تلویزیونی نمی‌تواند به پای 47LB730V برسد. نه تنها صفحه‌نمایش 47 اینچ Full HD و سیستم بلندگوی 2.1 کانال دارد بلکه از همه مهم‌تر فنی‌ترین آدم‌ها هم از داشتن این تلویزیون بادی به غبغب می‌اندازند و به خودشان افتخار می‌کنند.

می‌توانید از جدیدترین نسخه‌ سیستم Magic Remote ال‌جی و رابط کاربری بدون زحمتش تشکر کنید. این کنترل ترکیبی از حسگرهای حرکت، کنترل‌های حرکت و فرمان‌های صوتی برای انتخاب قابلیت‌ها است. در گذشته از فشار دکمه برای این کار استفاده می‌کردند. البته هنوز هم می‌توانید دکمه‌ها را انتخاب کنید. چرخ پیمایش اشاره‌گر را بار دیگر راه می‌اندازد.

دستیار کوچولو

وقتی تلویزیون را برای اولین بار روشن می‌کنید Bean Bird که در حال چرت زدن است، بیدار می‌شود، با شما احوالپرسی می‌کند و خوشامد می‌گوید. Bean Bird یک موجود کارتونی کوچولو است که برای ال‌جی کار می‌کند. با یک حرکت ریموت شروع به کار می‌کند و زنده می‌شود. هیچ چیز مانند اینکه ال‌جی جدید شما به خوبی نصب شود این پرنده کوچک را خوشحال نمی‌کند. Bean Bird به شما نکات سودمندی ارائه می‌دهد و وقتی هر مرحله از نصب را کامل کردید تبریک می‌گوید.

شروع به کار مثل آب خوردن سریع است، اتصال به اینترنت، تأیید مکان و اسکن تلویزیون دیجیتال و کانال‌های رادیو در مجموع 5 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. وقتی نصب کامل شد، Bean Bird فریاد خوشحالی سر می‌دهد. پس، حالا آماده شوید و روی کاناپه کوچک خود لم دهید؛ نوشیدنی در یک دست و کنترل را در دست دیگر بگیرید و از تماشا لذت ببرید.

تا اینجا که همه چیز خوب پیش رفت اما هنوز خیلی چیزهای دیگر برای کشف کردن باقی مانده است. تلویزیون  47LB730V دستگاه‌های جانبی متصل را تشخیص می‌دهد و از طریق صفحه‌ای که باز می‌شود نمایش می‌دهد. حتی اگر یک یا دو تا از دستگاه‌های جانبی شما ساخت ال‌جی نیست مجموعه وسیعی از دستگاه‌ها با کنترل Magic Remote متصل می‌شوند. وقتی اتصال برقرار شد، شما می‌توانید به راحتی از طریق آیکونی که در بالای سمت راست صفحه است به دستگاه‌های دیگر متصل شوید.

همان طور که در دستگاه‌های تلویزوین هوشمند یک امر معمول است، شما می‌توانید با برنامه‌های کاربردی تلویزیون و سرویس‌های پخش آنلاین مانند نت‌فلیکس و Now TV ارتباط برقرار کنید. حتی یک مرورگر نیز وجود دارد که برای مرور وب ابتدایی خیلی خوب است.

هیچ چیز را از دست ندهید

اگر این کافی نیست، برنامه Time Machine یا ماشین زمان هر برنامه تلویزیونی که می‌‌خواهید ضبط کنید را سامان‌دهی می‎‌کند. یک قابلیت بی‌نظیر این تلویزیون این است که می‌توان درایو یواس‌بی را متصل کرد و مستقیماً روی آن ضبط کرد. با کمک EPG شما می‌توانید چیزهایی که می‌خواهید ضبط شود را برنامه‌ریزی کنید.

حالا، برای مامان‌ها همه چیز سرعت می‌گیرد و شاید حتی نمی‌توانند باور کنند که چقدر تلویزیون جدیدشان حیرت‌انگیز است. حتی گاهی تصورش هم برایش سخت خواهد بود که قبلاً چگونه مدل‌های قدیمی را تحمل می‌کرده است. الان تنها یک چیز او را ناراحت می‌کند: اینکه همه فامیل همیشه به خانه او می‌آیند، ریموت کنترل را در دست می‌گیرند و خودشان را حسابی سرگرم می‌کنند.

۸ نظر

مختاری ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام .
ببخشید این مدل که اینجا گفتید اصلا موجود هست ؟؟ چون هر چی تو سایت ال جی و فروشگاه هاش گشتیم پیدا نکردیم . مرسی اگر جواب بدید . با تشکر

ال جی ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
به زودی وارد میشود

مختارى ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام ببخشید این مدل کى وارد بازار میشه و قیمتش چند هستش !؟ و تفاوتش با مدل هاى دیگه در چیه ؟؟؟؟ خیلى ممنون با تشکر

Vahid ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

لطفا بر روی تلویزیون la 86000 بصورت اپدیت وب او اس رو قرار بدین …

یکی ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

اگر تلوزیون را اپدیت کنیم برنامه هایی که از الجی استور دانلود کردیم به همراه فیلم های سیو شده پاک می شوند یا خیر و کیبورد فارسی حذف می شود و یا خیر تلوزیونم مدل ۶۰UB85000 و اخرین اپدیت در دست رس وب او اس یک ورزن ۵.۰۰.۲۵ است که اماده دانلود است

حسين ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

اگر مدل دقیق تلوزیون شما همینه که درج گردید و در منوی تنظیمات گزینه دربازه تلوزیون شماره تلفن بخش پشتیبانی ۸۴۷۳۳ درج شده تلوزیون شما از مبادی رسمی وارد و یا در داخل تولید شده و بنابر این مشکلی برایش پیش نخواهد امد

یکی ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

لطفا جواب بدید

حسين ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

اگر مدل دقیق تلوزیون شما همینه که درج گردید و در منوی تنظیمات گزینه دربازه تلوزیون شماره تلفن بخش پشتیبانی ۸۴۷۳۳ درج شده تلوزیون شما از مبادی رسمی وارد و یا در داخل تولید شده و بنابر این مشکلی برایش پیش نخواهد امد

نظر دهید