۰۳ مهر ۱۳۹۳

مشارکت ال‌جی و مایکروسافت برای اینترنت اشیا (Internet of Things)

ال‌جی الکترونیکس، روز گذشته، اعلام کرد یادداشت تفاهمی با مایکروسافت امضا کرده است که با مشارکت یکدیگر محصولاتی برای اینترنت اشیا (IoT) ایجاد کنند. مدیران ارشد هر دو شرکت، شامل ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در هتل بین‌المللی، برای مباحثه بر سر برنامه‌ها و تصمیمات خود با هم به مذاکره نشستند.

بنا به گزارشات، ال‌جی الکترونیکس تصمیم دارد که از پلت‌فرم محاسبات ابری مایکروسافت، که حق امتیاز آن به نام خود مایکروسافت است، بهره‌مند شود و محصولاتی سازگار را برای مشتری و بخش مشترک تولید کند. انتظار می‌رود برخی از این دستگاه‌ها در ماه ژانویه در CES 2015 عرضه شوند. یکی از مدیران ال‌جی گفت: «همه چیزهایی که در اینترنت هستند دستگاه‌هایی مانند پی.سی، لپ‌تاپ و موبایل‌ها را تشخیص می‌دهند که به کاربران کمک می‌کنند ارتباط برقرار کنند و شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری اطلاعات نمایش دهند. این مزایای شبکه کردن و اشتراک‌گذاری اطلاعات منجر به رشد سریع اینترنت می‌شود. ما امیدواریم ابتکاراتی در این زمینه داشته باشیم و بر این باوریم که مشارکت خود با مایکروسافت را گسترده‌تر کنیم تا راه را برای رسیدن به اهداف خود هموار کنیم.»

البته حدس و گمان‌هایی نیز وجود دارد که ال‌جی الکترونیکس با مشارکت مایکروسافت تصمیم به تولید دستگاه‌های ویندوزفون نظیر فبلت و گوشی هوشمند دارد. به احتمال زیاد، تا آپریل 2015 و در آستانه عرضه ویندوز 9 باید صبر کرد. قرار است مایکروسافت در 30 سپتامبر ویندوز 9 را معرفی کند.

ال‌جی الکترونیکس در سال 2010 یک گوشی با سیستم‌عامل ویندوزفون 7 را معرفی کرد اما از آن زمان تا کنون، هنوز هیچ گوشی با ویندوز 8 معرفی نکرده است.

این فرصت خوبی برای ال‌جی خواهد بود که بتواند گوشی‌های ویندوز دیگری تولید کند. پروژه ال‌جی الکترونیکس و مایکروسافت با تغییر شرایط بازار عوض خواهد شد.

۱ نظر

محمد ۳ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام اولین کسی که در امسال به غیر از نوکیا گوشی ویندوز داشت htc بامدلone m8 مدل ویندوزش بود امیدوارم این g3proکه خبرش خیلی پیچیده هم یه مدل ویندوز داشته باشه درضمن جدیدا ویندوزفون تبدیل به ویندوز شده پس دیگه بهش نگین ویندوز فون

نظر دهید