۱۵ مهر ۱۳۹۳

هر آنچه باید در مورد ساخت OLED بدانید

مصاحبه با سه محقق شرکت LG Display در مورد OLED

شرکت LG Display مفتخر به دریافت سه جایزه در SID 2014 (انجمن نمایشگرهای اطلاعاتی) شد. عناوین این جوایز عبارت بودند از: جایزه طلا برای بهترین کاربرد نمایشگر سال، جایزه نقره برای بهترین نمایشگر سال و بهترین محصول نمایشگاه. این جوایز به منزله مهر تأییدی بر پیشگامی فناوری ال‌جی است که LG Display را از دیگر سازندگان نمایشگر متمایز می‌کند؛ همان‌هایی که هنگام ورود به بازار OLED با مصائب فناوری که مواجه شدند خود را در غل‌وزنجیر کرده بودند.

شرکت LG Display با فناوری متمایزی که در تلویزیون‌های OLED، OLED منحنی و OLED منعطف پلاستیکی برای گوشی‌های هوشمند به دنیا معرفی کرد پیشرو در بازار OLED است. در پشت این موفقیت، محققانی بودند که خود را وقف تحقیقات بی‌پایان و انتشار یافته‌هایشان کرده بودند تا رکورد خود را در ابتکاری پس از ابتکار دیگر بشکنند. در اینجا بخش اول از مصاحبه‌ای با سه نفر از این محققان، به نام‌های سون-گوان هنگ، چانگ-ووک هان و هنگ جای شین، به اشتراک می‌گذاریم. این افراد به ترتیب محقق و رئیس FlexView TDR، محقق و رئیس تیم فناوری تلویزیون OLED و مهندس ارشد تحقیقات و رئیس تیم ساخت تلویزیون OLED هستند.

تحقیقاتی که در SID 2014 ارائه کردید در مورد چه بود؟

سون-گوان هنگ، یکی از محققان: موضوع تحقیق من “ساخت AMOLEDهای منعطف تجاری و تبلیغاتی” و در مورد فناوری بود که ساخت پنل OLED پلاستیکی منعطف را توسط LG Display ممکن می‌کرد. این تحقیق فناوری‌های اصلی برای تولید OLED منعطف را پوشش می‌داد و شامل فناوری بود که ترانزیستورهای نازک را روی مواد ارگانیک برای عملکرد نمایشگر تشخیص می‌داد. این فناوری به تازگی تحت عنوان محصولات OLED که به آسانی خم می‌شوند و به سختی می‌شکنند تبلیغ شده بود. فاز سخت فناوری کپسوله کردن حفظ ویژگی‌های نمایشگرهای منعطف را امکان‌پذیر می‌کرد و در همان حال نیز اطمینان و محافظت درازمدت در برابر رطوبت بیرونی و اکسیده شدن را فراهم می‌کرد. همچنین، این فناوری شیشه‌ای را که در فرایند ساخت استفاده می‌شد را حذف و لایه‌های محافظتی به پنل‌ها متصل کرد.

جایزه طلا برای بهترین کاربرد نمایشگر در G Flex

ال‌جی G Flex، برنده جایزه طلا به عنوان بهترین نمایشگر سال، با برخورداری از پنل OLED پلاستیکی منعطف برای موبایل توجه مشتریان، رسانه‌ها و حرفه‌ای‌های صنایع بسیاری را به خود جلب کرد. نمایشگر منحنی و بزرگ 6 اینچ با تجربه مشاهده سینمایی در صفحه گوشی هوشمند به خاطر دوام و مقاوم بودن در برابر شوک و ضربه جایزه کسب کرده است.

هنگ-جای شین، مهندس ارشد تحقیقات: «عنوان مقاله من در SID 2014، “پیشرفت فناوری طراحی پنل و روش‌های تصحیح برای تلویزیون‌های UHD OLED در ابعاد بزرگ” بود.  بر اساس موفقیت تیم من در ساخت اولین تلویزیون 77 اینچ UHD OLED با استفاده از فناوری‌های WRGB در پنل‌های پشت IGZO، من در مورد مشکلات فنی و راهکارهای مناسب در SID صحبت کردم.»

چانگ-ووک هان، یکی از محققان: «من یک سری از فناوری‌های OLED شرکت LG Display را پیرامون موضوع “فناوری‌های پیشرفته برای تلویزیون‌های OLED در ابعاد بزرگ” ارائه کردم. فناوری OLED، بر خلاف مزایای فناوری آن، در بزرگ شدن و بهینه شدن فرایند ساختش با مشکلاتی مواجه بود. در این مقاله، من فناوری‌های LG Display را معرفی کردم که بر چنین مشکلاتی فائق آمد و با استفاده از ترانزیستور فیلم باریک (TFT) ایندیوم گالیوم اکسید روی (IGZO، یک ماده نیمه‌هادی)، فناوری رسوب متوالی OLED سفید و فاز سخت کپسوله کردن موفق به تولید انبوه شد.

ادامه این مصاحبه را در مطالب بعد بخوانید…

۱ نظر

محمدرضا ۱۵ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
لطفا کاتالوگ تلویزیون های ال ای دی سری ۲۰۱۵ ال جی (سری LB) رو در سایت قرار بدید
با تشکر

نظر دهید